jaka jest średnica zaworów w głowicach 8v 1.8

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Cosmo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt gru 28, 2007 15:30
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

jaka jest średnica zaworów w głowicach 8v 1.8

Post autor: Cosmo » ndz mar 09, 2008 23:42

sprawa jest taka że szukam głowicy z możliwe największymi zaworami w serii która spasuje do dołu silnika PN. najlepiej jakby głowica NIE miała kolektora ssącego i wydechowego po tej samej stronie...

czy silniki serii AFT różnią się blokiem od PN ? (z konstrukcyjnego punktu widzenia)



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pn mar 10, 2008 01:00

głowice od 1,8 GTI PF albo PB - te dwie mają mają największe zawory. sr 33 i 40 mm (niestety kolektory na tył obydwa )
Idac tropem ze nie checesz miec koletkorow na te sama strone to raczej musisz robic frankrenstaeina na nievolkswagenowskiej głowicy. Trzeba sie zastanowic czy do PNa to ma sens.
Czemu nie chcesz kolektró na tył jak jest normalnie w mk2?



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » pn mar 10, 2008 01:15

Czemu nie chcesz kolektró na tył jak jest normalnie w mk2?
Moze Webbery będą??



Cosmo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt gru 28, 2007 15:30
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Cosmo » pn mar 10, 2008 08:47

silnik będzie wzdłużnie w innym aucie do tego musi mieć 1,6 pojemności... i to jest priorytetem. wcześniej myślałem o całym silniku EG ale z jego dostępnością słabiutko do tego sam ma zawory 31/38. celuje w okolice 125-135KM więc całkiem realne wartości.

który z układów wtryskowych VW byłby łatwiejszy w wystrojeniu i zaadaptowaniu do takiego zmiksowanego silnika? ponoć wtryski z digifanta starczają do 160KM za to mechaniczny K-Jet byłby prostszy w własnoręcznym wyregulowaniu...
Ostatnio zmieniony pn mar 10, 2008 10:05 przez Cosmo, łącznie zmieniany 2 razy.



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » pn mar 10, 2008 12:50

Zastanow sie jeszcze nad glowica z silnika ABA (amerykanskie 2.0) Zawory powinny byc jak w PF/PB lub wieksze nawet a masz kanaly ssace z przodu a wydechowe z tylu tak jak sobie zyczysz.

Zastanow sie tez nad zrobieniem 1,6 16v. Jest taka mozliwosc (pomimo kombinacji) a moce docelowe mogą być znacznie większe.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
nezzo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: czw paź 11, 2007 17:33
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: nezzo » pn mar 10, 2008 13:42

Glowa z PG ma wieksze zawory niz PF


LA6V mk1 GTI Pirelli G60 :: bylo
LC5U Corrado VR6 :: jest

Cosmo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt gru 28, 2007 15:30
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Cosmo » pn mar 10, 2008 14:35

właśnie wyczytałem na prywatnej stronie osoby ktora zakładała głowicę z G60 do 2.0 i pisze że "w tej glowicy koncern VW montowal najwieksze serynie produkowane przez siebie zawory (40 i 33mm)"

w końcu ściągnąłem serwisówki do Golfów mk 1, 2 i 3 i wyczytałem że w golfie 2 wszystkie silniki wtryskowe miały zawory 33 i 40mm

czyli póki co najlepszym wyjściem było by założenie głowicy PF lub PD do bloku silnika PN, RF lub EZ
głowice z 2 litrowych mk 3 tez mają 40 / 33mm - da sie je założyć do PN?

jakie przeróbki wymagane są przy montażu głowicy 16v ? (poza układem napędu rozrządu) i która mogła by podejść


ponowie pytanie - czy silniki AEK AFT i AKS różnią się jakoś blokami silników od PN i reszty? czy da się do nich założyć powyższe głowice ?

:chytry:



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pn mar 10, 2008 17:19

tak? moze podasz jakies dane bo to ciekawe co mowisz. skoro PF ma 40 i 33 a ty mowisz ze PG ma wieksze to prosze podziel sie z nami tymi danymi. Konkretnie!! jakie sr zaworów sa w PG (otóż takie same jak w PFie wiec jestes w błędzie)



Cosmo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt gru 28, 2007 15:30
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Cosmo » wt mar 11, 2008 01:02

patrz mnie na usta jak mówie... napisałem że dane tyczące PG znalazłem na stronie i wyraźnie zaznaczyłem że w książce serwisowej podają wymiary zaworów PFa identyczne jak dla PG !
odnośnie Twojego oburzenia pisze również że PG ma zawory 33 i 40 więc ło ta fak ?

podsumowując - nie jestem w żadnym błędzie
Ostatnio zmieniony wt mar 11, 2008 01:04 przez Cosmo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » wt mar 11, 2008 11:29

pisalem do COSMO ktory napisal ze zawory w PG sa wieksze niz w PF, a to nie prawda, i bez przekleństw proszę
Ostatnio zmieniony wt mar 11, 2008 11:30 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
nezzo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: czw paź 11, 2007 17:33
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: nezzo » śr mar 12, 2008 02:00

no to sufmiarka power i mierzonko, mam czapke z pidżi w garażu, wyniki pomiarow podam niebawem, a tak btw. to w PG roznil sie zawor wydechowy


LA6V mk1 GTI Pirelli G60 :: bylo
LC5U Corrado VR6 :: jest

Cosmo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt gru 28, 2007 15:30
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Cosmo » sob mar 15, 2008 23:32

i jak pomiary?



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz mar 16, 2008 17:20

przecież to żadna tejemna wiedza ze PG ma zawory 40 i 33, nie ma co mierzyć



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości