prosze o sprawdzenie logów + małe pytanko odnośnie 4 cylindr

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn lut 25, 2008 18:15

taki błąd czasami występuje jeśli turbo mocno przeładowuje



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn lut 25, 2008 22:47

damcio151 pisze:taki błąd czasami występuje jeśli turbo mocno przeładowuje
zauwaz za MAP sensor pokazuje 2570mBar, czyli koniec zakresu :) a w rzeczywistości ta turbinka potrafi napompowac i 2900 mBar :)
micky pisze:Nie bylo zadnych zgrzytow. No moze jedynie ciche szurniecia.
testuje się grupę 011 w basic settings i w czasie ON dodaje się gazu do 1400 rpm, nie wiecej i patrzy się na róznice pomiędzy stanem OFF i wolnymi obrotami - ma byc około 150-200 mBar

jesli N75 był zamieniany to turbina się zacina, na 80%, czasem na wolnych obrotach chodzi ok a podczas jzdy kupa

zauważ że wypełnienie N75 przy przeładowaniu jest 95% - po prostu odpuszcza podcisnienie a zaluzje stoja na max doładowanie i nie chcą opaść...



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn lut 25, 2008 23:05

cowboy pisze:zauwaz za MAP sensor pokazuje 2570mBar, czyli koniec zakresu :) a w rzeczywistości ta turbinka potrafi napompowac i 2900 mBar :)
i od tego jest ten błąd :)



Awatar użytkownika
micky
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 865
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 20:17
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: micky » pn lut 25, 2008 23:05

A czy jesli rozruszam sztange dosc ostro, chodzi mi o przetarcie osadu to moze uda sie przedmuchac to co ja blokuje?
Czy oczyszczenie turbo jest skomplikowane. No dobra, takim wielkim laikiem nie jestem, ale boje sie, ze cos moge zle poskladac. Wiadomo przeciez, ze wirnik obraca sie z bardzooo duza predkoscia obrotowa i wszelkie niewywazenia spowoduja ogromne bicie.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn lut 25, 2008 23:13

micky pisze:A czy jesli rozruszam sztange dosc ostro, chodzi mi o przetarcie osadu to moze uda sie przedmuchac to co ja blokuje?
spróbuj ... psiknij środkiem penetrującym i rozruszaj
poczytaj http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=78603&start=0



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt lut 26, 2008 10:54

micky pisze:ze wirnik obraca sie z bardzooo duza predkoscia obrotowa i wszelkie niewywazenia spowoduja ogromne bicie
ale jak czyścisz turbo to nie ruszasz ułozyskowania

możesz rozruszać sztange konkretnie, psiknąć jakiś siuewax i zapodać test 011 w basic setting niech z pół godziny wahluje sztangą... potem w trase i w p_i_z_d_e ostro wstaw ostro przyspieszając na wysokich biegach :)

moze pomoże, a jak nie to sobie przynajmesz poszalejesz w trasie gofrem :P



Awatar użytkownika
micky
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 865
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 20:17
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: micky » sob mar 08, 2008 03:19

Wiec tak, plany sie zmienily...
Chcialem wyjac turbo i wyczyscic kierownice spalin, niestety jedna ze srub (wlasciwie nakretka z samozabezpieczeniem) jest mocno zapieczona i wszelkie proby odkrecenia konczyly sie zjechaniem lba. :( Obluzowalismy mocowanie silownika membranowego sterujacego położeniem kierownic w turbinie. Nic to jednak nie dalo. Dostep do tej jedynej nakretki pozostal zly. Zamontowalismy mocowanie ponownie. Poruszalem troche tym ciegnem od silownika. Czuc bylo wyrazny opor sprezyny. Poruszalem jeszcze troche zeby moze rozruszac lepiej kierownice spalin. Zrezygnowalismy tego dnia z turbo i chca poswiecic temu wiecej czasu w weekend, bo planujemy nie ruszac tej nakretki tylko wyciagnac turbo wraz z kolektorem.

Korzystajac z czasu (turbo nie wyjete), przepływka juz na stole... to dalej... czyscimy ja. Wyjelismy z tej plastikowej obudowy siatke. Siatka byla wtopiona w obudowe. Co sie okazalo, nie byla tak bardzo brudna, bylo jedynie troszke takich czarnych tlustych farfocli. Przelalismy przez przeplywke troche benzyny ekstrakcyjnej, nastepnie wacikiem delikatnie usunelismy brud z blaszek. No i wtedy bylo zdziwko, bo poszlo 6 wacikow zeby byly w koncu czyste blaszki. Calosc ponownie wyplukalismy, osuszylismy i zakleilismy siatke na nowo kropelka do obudowy. Przeplywka w samochodzie. Odpalamy! Wyjechalem z garazu. Troszke przygazowalem i co? Nagle sie dziwnie zatrzasl silnik, jakby zdlawil. Ale szybko powrocil do normalnej pracy. Kalibracja czy co? Nigdy pozniej juz tego nie robil. Autko po czyszczeniu pieknie chodzi. I cholera wie czy teraz przeplywka lepiej chodzi czy kierownice lepiej pracuja, ale razem sklada sie to na lepszy efekt w porownaniu do tego co bylo. Autko pieknie chodzi. Ostro go teraz ciagam do 4000 obrotow i pozwalam pracowac w pelnym zakresie obrotow.
Moze za 2 tygodnie sprobojemy sie z turbo.

Mam pytanie do znawcow tematu. Od dolu w AFNie turbosprezarka odplyw oleju? Dokad on idzie? Olej turbo zaciaga prosto z silnika? Skad? Jak najlepiej wyciagnać tą turbospręzarke? Musze wjechać na kanał żeby mieć dostęp do tego węża odpływowego oleju?

[ Dodano: Nie Mar 16, 2008 14:32 ]
Wczoraj w nocy przejechalem sie A2. Golfik szedl 200 km/h :)



VW User
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: śr lut 06, 2008 18:39
Lokalizacja: Kielce- okolice
Kontakt:

Post autor: VW User » czw mar 20, 2008 15:40

micky jak tam uporałeś się z tą turbinką(wyjałeś ją?)


[size=117]Meine white Golf:)[/size][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=181061]Niepozorny Varia(n)t[/url]
[b]Chcę się kto podpiąć do VAGa proszę o kontakt[/b]

Awatar użytkownika
micky
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 865
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 20:17
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: micky » czw mar 20, 2008 16:05

rozruszalem "sztange" i tylko tyle bo tej jednej sruby nie moglem odkrecic :( i nie lapie notlaufow, a ostatnio na A2 w nocy 200km/h lecialem :D



VW User
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: śr lut 06, 2008 18:39
Lokalizacja: Kielce- okolice
Kontakt:

Post autor: VW User » czw mar 20, 2008 16:26

micky pisze:bo tej jednej sruby nie moglem odkrecic
Tez miałem z nią problem ostatecznie opcja wyjęcia turbiny z kolektorem była najmniej kłopotliwa i dość szybko poszło.
micky pisze:Musze wjechać na kanał żeby mieć dostęp do tego węża odpływowego oleju?
Przykręcony jest on na dwóch srubach na klucz 10tkę ja odkrecałem z kanału (jest tez tam jeszcze jedna sruba która trzyma turbine) ale jesli nie masz kanału to zrob sobie jakies najazdy czy coś...? A i postaraj się zabezpieczyć ten przewod olejowy jakąś szmatką aby nie dostał sie tam żaden syf.


[size=117]Meine white Golf:)[/size][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=181061]Niepozorny Varia(n)t[/url]
[b]Chcę się kto podpiąć do VAGa proszę o kontakt[/b]

Awatar użytkownika
micky
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 865
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 20:17
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: micky » czw mar 20, 2008 16:32

dzieki za rady :)
Powiedz, jak po czyszczeniu autko sie zachowuje, cos slychac, co czuc?



VW User
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: śr lut 06, 2008 18:39
Lokalizacja: Kielce- okolice
Kontakt:

Post autor: VW User » czw mar 20, 2008 18:40

micky pisze:cos slychac, co czuc?
No cóz przede wszystkim świst turbinki stał się bardziej słyszalny, autko przyspiesza równomiernie już od niskich obrotów czuć kopa :helm: No i pociągnie 200km/h :grin: Chyba że licznik mnie oszukuje-oszust jeden. A i pamiętaj rozpołowienie turbawy wcale nie jest takie łatwe i niekoniecznie delikatne uderzenia gumowym młotkiem coś da... Ale wtedy nie poddawaj się tylko walcz dalej-warto.


[size=117]Meine white Golf:)[/size][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=181061]Niepozorny Varia(n)t[/url]
[b]Chcę się kto podpiąć do VAGa proszę o kontakt[/b]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 298 gości