Swap AFN do Patrola
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Swap AFN do Patrola
Witajcie
Planuje wsadzić do mojego nissana patrola GR silnik AFN, ponieważ musze podłączyć się do istniejacej instalicji i zegarów potrzebuję informacji które z czujników są niezbędne do poprawnej pracy silnika a które mozna pominąc (nie powodująć przełączenia w tryb serwisowy)- najbardziej zależy mi na czujniku prędkości samochodu - czy generuje on przebieg kwadratowy o częstotliwości zależnej od prędkości? i jak interpretuje go sterownik (jakie stany rozpoznaje i do czego je wykorzystuje) możliwe że będę musiał emulować ten czujnik bo nie wiem czy nissanowski bedzie gadał z sterownikiem silnika,
pozdrawiam
Denior
Planuje wsadzić do mojego nissana patrola GR silnik AFN, ponieważ musze podłączyć się do istniejacej instalicji i zegarów potrzebuję informacji które z czujników są niezbędne do poprawnej pracy silnika a które mozna pominąc (nie powodująć przełączenia w tryb serwisowy)- najbardziej zależy mi na czujniku prędkości samochodu - czy generuje on przebieg kwadratowy o częstotliwości zależnej od prędkości? i jak interpretuje go sterownik (jakie stany rozpoznaje i do czego je wykorzystuje) możliwe że będę musiał emulować ten czujnik bo nie wiem czy nissanowski bedzie gadał z sterownikiem silnika,
pozdrawiam
Denior
Ostatnio zmieniony pt mar 07, 2008 21:10 przez Denior, łącznie zmieniany 1 raz.
no prob.Denior pisze:możliwe że będę musiał emulować ten czujnik bo nie wiem czy nissanowski bedzie gadał z sterownikiem silnika,
ECU będzie marudził o sygnał prędkości ale nie ma to wpływu na poprawność pracy.
Generalnie do prawidłowego działania potrzebny jest czujnik położenia wału, przepływka czujnik wzniosu iglicy, czujniki temperatury.
BTW: fajny projekt... jeśli to krótki patrol to na spieku i mocnym programie będzie można zrobić "wheelie"
Ostatnio zmieniony pt mar 07, 2008 21:13 przez uysy, łącznie zmieniany 2 razy.
oczywiście musisz mieć potencjometr pedału gazuDenior pisze:sprawa czujników przy pedałach
piny czujników hamulca i sprzęgła dajesz na stałe do +/- (nie pamiętam w tej chwili który ma jaki stan spoczynkowy) i masz spokój. Bez tego zabiegu też będzie jeździł tylko mrugając kontrolką świec i nie reagując na pierwsze po odpaleniu wciśnięcie gazu.
powodzenie projektu bedzie decydujące o pozostawieniu autka lub sprzedaniu, głównym założeniem jest zejście spalania do 8/10(trasa/miasto) z dotychczasowych 12/15 oraz wyciszenie - oryginalny klekot strasznie sie tłucze powyżej 80km/h jest nie do wytrzymania
silnik AFN 235Nm/1900RPM/115KM ma bardzo zblizone parametry do oryginału 235Nm/2400RPM/115KM ale jest sto lat do przodu technologicznie
trzymajcie kciuki, dzieki dla uysy'ego za info
Denior
silnik AFN 235Nm/1900RPM/115KM ma bardzo zblizone parametry do oryginału 235Nm/2400RPM/115KM ale jest sto lat do przodu technologicznie
trzymajcie kciuki, dzieki dla uysy'ego za info
Denior
daj sobie spokuj z przekładka całej instalacji kup zwykłego 1Z i zrob zniego M-TDI zakładasz turbo T3, pompe zamawiasz u trochima zeby była manualna i obywa sie to bez zadnej elektroniki czyli wielu niepotrzebnych głupot ktore lubia sie psuc w terenie, moc tez bedzie przyzwoita a koszt zapewne duzo tanszy nie wiem tylko jak spasujesz to ze skrzynia powodzenia!!
Garett T3 ready to aplication :D
Z AFNa też można mTDI, tylko trzeba wykombinować sterowanie kierownicami w turbinie. Choć podejrzewam, że i z 1Z można bez problemu, na mechanicznej pompie, osiągnąć, albo nawet przekroczyć, zadane wyżej parametry.
[ Dodano: Sob Mar 08, 2008 08:41 ]
Parametry ustawiasz całkowicie mechanicznie (tzn. regulacja pompy, ew, ciśnienie doładowania), a spalanie powinno być bardzo zbliżone do wersji z pełną elektroniką.
[ Dodano: Sob Mar 08, 2008 08:41 ]
Parametry ustawiasz całkowicie mechanicznie (tzn. regulacja pompy, ew, ciśnienie doładowania), a spalanie powinno być bardzo zbliżone do wersji z pełną elektroniką.
Jetta A2 1.6TDic 80KM; 1,2 bara; MBC; mod z LDA; govmod była
Ford Mondeo MKII 1.8TD był
Ford Escort 1,8TD był
VW Passat B4 1,9TDI 90KM jest
Saab 9-3 2,2Tid jest
VW Bora 1,9TDI 115KM jest
Ford Mondeo MKII 1.8TD był
Ford Escort 1,8TD był
VW Passat B4 1,9TDI 90KM jest
Saab 9-3 2,2Tid jest
VW Bora 1,9TDI 115KM jest
kurcze kuszące to M-TDI ale zawsze wydawało mi się że cała elektronika jest po to żeby pilnować wszystkich zadanych parametrów i wprowadzać korekty w razie potrzeby, oraz przez wszystkie funkcje typu cut-off oszczędzać paliwo, nie wspominając że w silnikach grupy VW to się raczej nie psuje za wiele - jezeli się myle to prosze o sprostowanie
oczywiście widzę całą zalete braku elektroniki zwłaszcza w moim przypadku
pozdrawiam
Denior
oczywiście widzę całą zalete braku elektroniki zwłaszcza w moim przypadku
pozdrawiam
Denior
- Trochim
- Gadatliwa bestia
- Posty: 517
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
- Lokalizacja: betonów
- Kontakt:
jeżeli chciał byś w wejść ma mechaniczne tdi to jest to oczywiści jak najbardziej możliwe bo silniki nawet vag z bezpośrednim wtryskiem bez elektroniki to żadna nowość.
napewno na minus dla m-tdi jest to ze będzie głośnieszy na elektronice jest oczywiście lepsiejsza kontrola kata wtrysku jak byś chciał sobie cos takiego zrobić to odezwij się na pw nakieruję Cie na odpowiednie materiały![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
napewno na minus dla m-tdi jest to ze będzie głośnieszy na elektronice jest oczywiście lepsiejsza kontrola kata wtrysku jak byś chciał sobie cos takiego zrobić to odezwij się na pw nakieruję Cie na odpowiednie materiały
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Nissan Patrol K160
no nie bedziesz miał tu opcji cut-off, ale chyba to nie jest znaczacym problemem, spalanie bedzie zapewnie mniej- wiecej podobne ale musisz naniesc poprawke gdyz vw podaje spalanie dla okreslonych parametrow waga, opory powietrza itd w patrolu moze sprawa wygladac inaczej (czyt. wiecej)
jak masz juz orginalnie diesla to problem chy6ba bedzie naprawde mały bo ograniczy sie przy mtdi dtylko do zmianny łap i przerobki instalacji elekt bez dodadkowego kładzenia kabli
jak masz juz orginalnie diesla to problem chy6ba bedzie naprawde mały bo ograniczy sie przy mtdi dtylko do zmianny łap i przerobki instalacji elekt bez dodadkowego kładzenia kabli
Garett T3 ready to aplication :D
No właśnie Patrol ma współczynnik Cx porównywalny z budynkiem gospodarczym
opory toczenia też duże, ale zakładam że skoro taka np oktavia paliła normalnie 6l a z niewiadówka na plecach 2l wiecej to w moim przypadku będzie podobnie jak z przyczepą
masa tylko 500 kg wiecej niż sama skoda - po miescie w 10l powinno się udac a na trasie pewnie mniej i takie wartości mi pasują, życie pokaże czy się uda
pozdrawiam
Denior
![grin :grin:](./images/smilies/grin.gif)
opory toczenia też duże, ale zakładam że skoro taka np oktavia paliła normalnie 6l a z niewiadówka na plecach 2l wiecej to w moim przypadku będzie podobnie jak z przyczepą
masa tylko 500 kg wiecej niż sama skoda - po miescie w 10l powinno się udac a na trasie pewnie mniej i takie wartości mi pasują, życie pokaże czy się uda
pozdrawiam
Denior
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 134 gości