Strzelanie przy skręcaniu
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- zllew
- Mały gagatek
- Posty: 66
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 18:21
- Lokalizacja: Mizerów/Pszczyna
- Kontakt:
Witam. Tak więc podniosłem auto i z ciekawośći odkręciłem stabilizator. Dalej strzelało. Wziąłem ojca, wpakowałem go do auta żeby kręcił mi kierownicą. Ewidentnie jest to nie wiem czym spowodowany przeskok sprężyn przy skręcie. Jakieś pomysły?? Pozdr
<ZeRkNiJ>
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1783458#1783458
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1783458#1783458
W moim przypadku też podczas kręcenia nawet na postoju słyszałem takie strzały. Było uszkodzone łożysko amortyzatora z jednej strony. Ja to stwierdziłem w ten sposób, że otworzyłem maskę, trzymałem ręką za górne mocowanie amortyzatora, a druga osoba kręciła kierownicą. Po stronie uszkodzonej czułem wyraźnie pod ręką takie przeskoki jakby coś się blokowało a potem puszczało. Po wymianie tego łozyska było ok. Napisz, co to było jak już dojdziesz. Pozdrawiam.
Powinienes zmontowac amorka do postaci jak na foto , ktore zapodałem. Pod gumą (poduszka) bedzie łozysko.
By zmontowac:
1. podnosisz auto z przodu z obudwu stron (by mozna bylo obracac kierownicą)
2.odkrecasz i wyjmujesz na dole tą srube 10,9
3.popsikaj jakim odrdzewiaczem lub daj troche oleju w miejsce gdzie siedzi amorek w zwrotnicy.
4.popukaj ostroznie mlotkiem, zwrotnica powinna sie opuscic (zsunąć z amorka) 8, jak masz jakis długi pret metalowy to mozesz go wlozyć miedzy wachacz (zaprzeć) i dociskać noga by zwrotnica miala sile opaśc w dół
6. jak juz wyjmiesz na dole , to wystarczy odkrecic srube pod maską i ci zejdzie amorek ze sprezyną
a wracając do łozysk , to koszt takiego łozyska to 15zl za szt.
By zmontowac:
1. podnosisz auto z przodu z obudwu stron (by mozna bylo obracac kierownicą)
2.odkrecasz i wyjmujesz na dole tą srube 10,9
3.popsikaj jakim odrdzewiaczem lub daj troche oleju w miejsce gdzie siedzi amorek w zwrotnicy.
4.popukaj ostroznie mlotkiem, zwrotnica powinna sie opuscic (zsunąć z amorka) 8, jak masz jakis długi pret metalowy to mozesz go wlozyć miedzy wachacz (zaprzeć) i dociskać noga by zwrotnica miala sile opaśc w dół
6. jak juz wyjmiesz na dole , to wystarczy odkrecic srube pod maską i ci zejdzie amorek ze sprezyną
a wracając do łozysk , to koszt takiego łozyska to 15zl za szt.
Witam. Miałem ten sam problem. Mam golfa IV 1.4. przy skręcaniu było podobne stukanie. Pojeździłem chwilę i.... padła przekładnia! okazało się że coś w niej było skrzywione. Kupiłem używaną. 3 miesiące... i to samo!!! okazało się że nasz model golfa, tak jak i skoda octavia (mają tą samą przekładnie) mają wadliwe przekładnie. Tym razem kupiłem zregenerowaną (NIE KUPOWAĆ UŻYWEK! TYLKO PO REGENERACJI) i wszystko jest ok. koszt 600 zł+ robocizna. Radze zatem zacząć od tego.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Hej
A ja mam pytanie: u mnie występuje skrzypienie przy skręcaniu kierownicą, ale tylko na postoju. Występuje ono po pierwszym obrocie kierownicy. Nie jest to żadne stukanie tylko takie dziwne skrzypienie. Jak auto już jedzie, choćby całkiem powolutku to skrzypienia już nie ma.
Co to może być?
Pzdr.
A ja mam pytanie: u mnie występuje skrzypienie przy skręcaniu kierownicą, ale tylko na postoju. Występuje ono po pierwszym obrocie kierownicy. Nie jest to żadne stukanie tylko takie dziwne skrzypienie. Jak auto już jedzie, choćby całkiem powolutku to skrzypienia już nie ma.
Co to może być?
Pzdr.
- zllew
- Mały gagatek
- Posty: 66
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 18:21
- Lokalizacja: Mizerów/Pszczyna
- Kontakt:
U mnie jest ewidentny, wyczuwalny skok sprężyny. Być może jest to wina przekładni lecz nie wydaje mi się. Kupie te łożyska bo to grosze kosztuje, wymienie i dam znać.
Dodam tylko, że na całkowicie podniesionym przodzie chodzi wszystko cicho więc myślę, że przy obciążeniu łożyska się blokują. Bardziej dzieje się to z prawej strony choć wydaje mi się, że z lewej też się zdarza. Pozdr
[ Dodano: 15 Mar 2008 16:38 ]
Ok. Dziś udało mi się wymienić łożyska (wymieniłem też przy okazji amortyzatory, bo nie chciało by mi się znowu tego rozbierać ) i efekt jak najbardziel zadowalający. Strzelanie ustało. Tak więc dzięki za wszelkie info. Pozdr
Dodam tylko, że na całkowicie podniesionym przodzie chodzi wszystko cicho więc myślę, że przy obciążeniu łożyska się blokują. Bardziej dzieje się to z prawej strony choć wydaje mi się, że z lewej też się zdarza. Pozdr
[ Dodano: 15 Mar 2008 16:38 ]
Ok. Dziś udało mi się wymienić łożyska (wymieniłem też przy okazji amortyzatory, bo nie chciało by mi się znowu tego rozbierać ) i efekt jak najbardziel zadowalający. Strzelanie ustało. Tak więc dzięki za wszelkie info. Pozdr
Ostatnio zmieniony czw mar 06, 2008 21:17 przez zllew, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam...
Ponowię temat....a więc sprawa u mnie wygląda podobnie jak u kolegi zllew, z tymże identyczny strzał (trzask pękanej sprężyny) słyszalny jest wyłącznie przy skręcaniu ale tylko w ruchu i to nie za każdym razem (obojętne czy jadę do przodu czy cofam), podczas postoju tego objawu nie ma. Dziś wymieniłem łożyska amorków (byłem na 100 % pewny ze tu tkwi przyczyna) niestety objaw dalej występuje. O zużytym przegubie nie ma mowy - zupełnie inny dźwięk, sprężyna siedzi idealnie-jeśli nie to stuki byłyby słyszalne non stop. Panowie macie jakieś rady - bo mi sie pomysły już skończyły....dzięki z góry
Ponowię temat....a więc sprawa u mnie wygląda podobnie jak u kolegi zllew, z tymże identyczny strzał (trzask pękanej sprężyny) słyszalny jest wyłącznie przy skręcaniu ale tylko w ruchu i to nie za każdym razem (obojętne czy jadę do przodu czy cofam), podczas postoju tego objawu nie ma. Dziś wymieniłem łożyska amorków (byłem na 100 % pewny ze tu tkwi przyczyna) niestety objaw dalej występuje. O zużytym przegubie nie ma mowy - zupełnie inny dźwięk, sprężyna siedzi idealnie-jeśli nie to stuki byłyby słyszalne non stop. Panowie macie jakieś rady - bo mi sie pomysły już skończyły....dzięki z góry
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Paulhop i 36 gości