Przydusza sie, czarny dym z tlumika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

policjusz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: wt lut 21, 2006 13:36
Lokalizacja: Kolno

Przydusza sie, czarny dym z tlumika

Post autor: policjusz » śr mar 05, 2008 09:41

Witam
Mam dość poważny problem od jakiegoś czasu autko mi sie przydusza ale że były to krótkie odcinki to było to mało odczuwalne , wczoraj miałem do pokonania trasę 900 kilosów z Białegostoku do łodzi potem jeszcze Katowice , golferka zatankowałem pod sam kor i jazda komputer pokazywał normalne spalanie ale auto jednak strasznie sie muliło (traciło moc szło jak traktor głośno) po dojechaniu do łodzi jakieś 350 kilometrów od miejsca którego wyjechałem zauważyłem że z tyłu pojazdu jak dodam gaz leci czarny dym i strasznie kopci i paliwo sie skończyło co raczej pełen zbiornik na więcej kilometrów powinien starczyć , morze ktoś wie przy okazji na ile kilosów starcza zbiornik , i tu mam pytanie co jest tego przyczyną , bardzo szanuje swoje auto i dbam o nie , nie spala oleju ani nic ale ten czarny dym i cały tył okopcony to coś strasznego jako że wcześniej pisałem że dbam o auto zatrzymałem sie i postanowiłem coś z tym zrobić , wymieniłem kable , odkręciłem świece całe zakopcone były nie czyściłem tylko kupiłem nowe , wymieniłem sondę , zmieniłem kopułkę , wymieniłem czujnik i pomierzyłem je miernikiem , w najbliższym warsztacie sprawdziłem zapłon , rozrząd nie dawno był wymieniany i nic nie pomogło auto spaliło na takim odcinku prawie 160 litrów paliwa no ręce mi opadają miał ktoś z was taki przypadek
, komputer był restartowany filtr oleju był wymieniany razem z rozrządem i filtr powietrza także , przejechane po wymianie jest jakieś dopiero 8 tys kilometrów jak zjechałem do warsztatu wczoraj i jak mechanik sprawdzał olej to sie pytał kiedy był wymieniany bo aż nie wierzy że auto z z tym rocznikiem miało taki czysty elegancki olej przy przebiegu 8 tys kilometrów co jest przyczyną kopcenia i takiego spalania auto po podłączeniu do kompa nie pokazuje żadnych błędów pozdrawiam wszystkich i czekam na pomoc z waszej strony Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Faktycznie silnik to Rp
Ostatnio zmieniony śr mar 05, 2008 11:25 przez policjusz, łącznie zmieniany 4 razy.



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » śr mar 05, 2008 10:28

Jaki tam jest symbol silnika?
Auto ma za bogatą mieszankę, problemem jest tylko stwierdzenie z jakiego powodu, czujnik o którym pisałeś to czujnik temperatury dla wtrysku?


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

policjusz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: wt lut 21, 2006 13:36
Lokalizacja: Kolno

Post autor: policjusz » śr mar 05, 2008 10:39

zodiak pisze:Jaki tam jest symbol silnika?
Auto ma za bogatą mieszankę, problemem jest tylko stwierdzenie z jakiego powodu, czujnik o którym pisałeś to czujnik temperatury dla wtrysku?

właśnie niema symbolu , silnika czujniki są wszystkie wymienione włącznie z tym co mi napasałeś jak nikt nie znajdzie rozwiązania ani nie będzie mi wstanie pomóc to pewno wieczorem zakończy się na wyjęciu silnika i rozkręceniu i diagnozowaniu całego silnika po części silnik jest po remoncie sam go robiłem z mechanikiem który ma warsztat samochodowy i zajmuje sie tylko remontami silników po remoncie ma przejechane 30 tys i nie było problemu takiego z tym silnikiem auto przyjechało na kołach spod granicy francuskiej , jednym ciągiem z przerwami na tankowanie śmignęło 1600 kilosów bez problemowo i tyle paliwa nie spaliło na pewno nie jest przestawiony na rozrządzie już dziś rano było to sprawdzane o 6



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » śr mar 05, 2008 10:41

Symbol (powinien być) jest na wklejce w bagażniku i w książce serwisowej .
Nie sądzę aby wyjmowanie silnika było konieczne, problem leży najprawdopodobniej w sterowaniu paliwem. Bardziej bym podejrzewał "walnięty" komputer niż silnik mechanicznie.
Ostatnio zmieniony śr mar 05, 2008 10:43 przez zodiak, łącznie zmieniany 1 raz.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

krzysztof w
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 207
Rejestracja: pt gru 28, 2007 18:11
Lokalizacja: na odludziu
Kontakt:

Post autor: krzysztof w » śr mar 05, 2008 10:45

Może wrzuć fotki silnika to będzie łatwiej coś więcej na ten temat powiedzieć. Bo same 1,8 to nikomu nic nie mówi.


Św. Krzysztof jeździ z nami tylko do prędkości 120 km/h, po czym swoje miejsce odstępuje św. Piotrowi.

policjusz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: wt lut 21, 2006 13:36
Lokalizacja: Kolno

Post autor: policjusz » śr mar 05, 2008 10:54

krzysztof w pisze:Może wrzuć fotki silnika to będzie łatwiej coś więcej na ten temat powiedzieć. Bo same 1,8 to nikomu nic nie mówi.
ide zrobić fotki i zaraz je wrzucę

[ Dodano: 05 Mar 2008 10:16 ]
krzysztof w pisze:Może wrzuć fotki silnika to będzie łatwiej coś więcej na ten temat powiedzieć. Bo same 1,8 to nikomu nic nie mówi.
fotki już są na forum komp jest dobry bo kidys chandlowałem cześciami do mk II więc i to sprawdzałem



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » śr mar 05, 2008 12:45

Rozbierać silnik ? PO CO :goof: ?? przecież on pracował - tylko dostawał za dużo paliwa :grrr:
A więc może paliwo ? - zakładam że zapłon i układ dolotowy (podstawa pod wtryskiem, serwo itp - nie idzie "lewe powietrze") jest OK, jeśli rozrząd jest też OK... to zostaje "tylko" paliwo i teraz tak:
> czuniki temperatury (powietrza i plynu) jeśl padną to komp w przypadku tego silnika przyjmuje że jest nagrzany (90 stopni) a powietrze na zewnatrz ma 20 stopni - wiec na nagrzanym silniku powinno byc tak czy siak OK - klopot bylby z zapaleniem a nie z jazda ... nie chce mówić ale prawdopodobnie niepotrzebnie wymieniałeś ...
> czujnik położenia przepustnicy - ? - jak najbardziej odpowiada za mieszankę jak pada to może być kwas z przyspieszaniem i spalaniem
> sonda lambda - ? praktycznie to samo ... zwłaszcza spalanie ...
koniecznie sprawdź co z nimi !
a jak nic z tego to przyjrzyj sie przewodom paliwowym - tam jest regulator ciśnienia paliwa ... może to on psoci ...
mat. pomocnicze -> http://skoda.autokacik.pl/pages/felicia/wtryski.html :chytry:
Ostatnio zmieniony śr mar 05, 2008 12:48 przez ppoll27, łącznie zmieniany 2 razy.


TDPower

policjusz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: wt lut 21, 2006 13:36
Lokalizacja: Kolno

Post autor: policjusz » śr mar 05, 2008 12:57

ppoll27 pisze:Rozbierać silnik ? PO CO :goof: ?? przecież on pracował - tylko dostawał za dużo paliwa :grrr:
A więc może paliwo ? - zakładam że zapłon i układ dolotowy (podstawa pod wtryskiem, serwo itp - nie idzie "lewe powietrze") jest OK, jeśli rozrząd jest też OK... to zostaje "tylko" paliwo i teraz tak:
> czuniki temperatury (powietrza i plynu) jeśl padną to komp w przypadku tego silnika przyjmuje że jest nagrzany (90 stopni) a powietrze na zewnatrz ma 20 stopni - wiec na nagrzanym silniku powinno byc tak czy siak OK - klopot bylby z zapaleniem a nie z jazda ... nie chce mówić ale prawdopodobnie niepotrzebnie wymieniałeś ...
> czujnik położenia przepustnicy - ? - jak najbardziej odpowiada za mieszankę jak pada to może być kwas z przyspieszaniem i spalaniem
> sonda lambda - ? praktycznie to samo ... zwłaszcza spalanie ...
koniecznie sprawdź co z nimi !
a jak nic z tego to przyjrzyj sie przewodom paliwowym - tam jest regulator ciśnienia paliwa ... może to on psoci ...
mat. pomocnicze -> http://skoda.autokacik.pl/pages/felicia/wtryski.html :chytry:

w którym miejscu jest ten regulator zbiornik jest wyczyszczony i zalałem 10 litrów werwy z pół godziny temu i nic nie pomogło sonda jest oryginał kupiona wczoraj w serwisie 450 zł i sprawdzałem miernikiem pracuje ok



Awatar użytkownika
nerlst
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: ndz sty 28, 2007 00:21
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: nerlst » śr mar 05, 2008 13:59

Trochę nie potrzebnie wymieniałeś to wszystko, każdy czujnik da się sprawdzić czy działa prawidłowo. Silnik tak jakby chodził w trybie awaryjnym, może podjedź do jakiegoś szrotu i wypożycz kompa na podmianę. Sprawdź czujnik położenia przepustnicy, na forum jest opisane jak się to robi.

pzdr


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=130709&postdays=0&postorder=asc&start=0

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » śr mar 05, 2008 14:04

Jak wynika z wklejki silnik ma symbol RP .


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

policjusz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: wt lut 21, 2006 13:36
Lokalizacja: Kolno

Post autor: policjusz » śr mar 05, 2008 14:10

nerlst pisze:Trochę nie potrzebnie wymieniałeś to wszystko, każdy czujnik da się sprawdzić czy działa prawidłowo. Silnik tak jakby chodził w trybie awaryjnym, może podjedź do jakiegoś szrotu i wypożycz kompa na podmianę. Sprawdź czujnik położenia przepustnicy, na forum jest opisane jak się to robi.

pzdr

handlowałem częściami do tych modeli mam parę takich kompów i jest identycznie



ryba2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: ndz gru 02, 2007 10:27
Lokalizacja: aleksandrów łódzki
Kontakt:

Post autor: ryba2 » śr mar 05, 2008 14:17

ja mam tak jak z fotek parze identyczny silnik i na silniku mam oznaczenie mój silnik to GX 66KW i też 1.8 na wielo wtrysku wielo punkcie tyle że w automacie ja miałem identyko prawie to samo tyle że u mnie powoli się to zaczeło obiajwiać po zrobieniu 400 km i palił mi około 12.5 litra na 100km i też wymieniłem olej filtr ol;eju kable wysokiego napięcia świece i nic nie dało tyle że u mnie olej szedł ale przelewem bo miałem uszczelniacze do wymiany ale przyczyną mulenia i kopcenia był przedmuch pod uszczelką głowicy i to że brał wode ale nie zrobiła mi się piana z oleju najgorzej było jak stanołem w miejscu ja gaz na maxa a on ledwo co pyrkał i czarny dym ale jak załapał wysokie obroty to jakoś trzymał póki nie puściłem pedału gazu więc może to uszczelka pod głowicą?? Mam nadzieje że pomogłem i ze to było problemem albo w ustaleniu rodzaju silnika :)



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » śr mar 05, 2008 15:07

heh twarda sztuka ... kopciuszek ... :grrr:
jesteś pewien zapłonu ?
jesteś pewien szczelności układu dolotowego ?
jeśli tak - to pozostaje przepatrzenie wiązki komputera ... może coś do niego nie dociera .. chociaż wtedy łapał by błędy ... przynajmniej powinien
właśnie apropo błędów - jak sprawdzałeś ? - generalnie trzeba żeby:
Wykonanie diagnozy
Założenia wstępne:
Sygnał prędkości obrotowej silnika dociera do sterownika (wyjaśnienie dlaczego później).
Czynności:
- Przeprowadzić próbną jazdę kilkuminutową, podczas której obroty przynajmniej przez 10 sekund przekroczą 2000 obr/min, przynajmniej raz wcisnąć na chwilę pedał gazu „do dechy”,
- Pozostawić silnik na biegu jałowym (nie wyłączać po jeździe próbnej),
UWAGA! Jeżeli silnika nie można uruchomić, obracać rozrusznikiem przez 6-7 sekund i pozostawić zapłon włączony.
- Brązowy przewód diody podłączyć do złącza diagnostycznego, czerwony do „+” akumulatora i czarny na 4-5 sekund do „-” akumulatora,
- Po 4-5 sekundach czarny przewód odłączyć i odczytać emitowany kod,
- Następnie zewrzeć na 4 sekundy czarny przewód do masy, odłączyć i odczytać następny kod,
- Czynność powtarzać aż do wystąpienia kodu 0000 (dłuższe mignięcie, dłuższa przerwa, dłuższe mignięcie, dłuższa przerwa…) oznaczającego koniec diagnozy,
- Wyłączyć zapłon, odczekać 25 – 30 sekund i odłączyć wskaźnik diodowy,
- Odłączyć na kilka minut wtyczkę od sterownika lub zdjąć klemę „-” z akumulatora w celu zresetowania pamięci sterownika,
- Odczytać kody zgodnie z tabelą, znajdującą się na końcu opisu.
Wskazówki
1. Jeżeli próbnik diodowy przy pracującym silniku jest podłączony bez czarnego przewodu (czerwony do „+” akumulatora i brązowy do gniazda diagnostycznego, mamy z tym do czynienia, gdy na początku podłączamy tester i jeszcze nie zdążyliśmy podłączyć czarnego przewodu lub gdy podłączymy w ten sposób tester w dowolnym momencie na pracującym silniku), wówczas dioda może słabo świecić lub wcale nie świecić. Jeżeli świeci jasnym, normalnym światłem i uniemożliwia odczytania pamięci sterownika, to oznacza to problemy z sygnałem prędkości obrotowej silnika. Należy sprawdzić układ zapłonowy (przede wszystkim moduł zapłonowy).
2. Powtórzenie emisji kodów jest możliwe, gdy najpierw obroty silnika na chwilę przekroczą 3500 obr/min.
http://vwgolf.pl/download/diagnostyka.zip
nie obraź się nie podejrzewam złej woli, tylko a nóż wiedelec ... :bigok:


TDPower

Awatar użytkownika
zajac
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2492
Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:18
Lokalizacja: krakow,skarzysko
Kontakt:

Post autor: zajac » śr mar 05, 2008 19:38

widze ze masz to samo co ja mialem (palil 45 na 100)tego sie akurat pozbylem , u mnie przeszlo po wymianie sterownika i sondy (kupilem bosha) (obejrzyj sonde dokladnie i sprawdz kabel czy sie nie upalil i czy sonda jest dobrze wkrecona - mi wymienili pajace tak ze nie zerwali gwint nie wkrecili sondy do konca i sie upalil kabel i musialem kupic nowa)
sprawdz tez kabel od ekranowania sondy powinien byc dokrecony do pokrywy zaworowej , powinienes go znalesc sedzac kable od wtyczki sondy do instalacji auta


regulator cisnienia jest pod ta plastikowa pokrywa ktora zakrywa wtrysk , regulator to membrana w takim wystajacym klocku do ktorego dochodza kabelki (chyba 3 lub 4)


Moje mark 4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=251704&start=0

NARZĘDZIA I SPRZĘT WARSZTATOWY - SPRZEDAŻ
Pomoc prawna - ubezpieczenia
Ubezpieczenia PZU OC, AC, NNW, Pakiety - Tanio

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 240 gości