wymiana drążka

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

bocznik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: sob gru 08, 2007 13:52
Lokalizacja: Knurów
Kontakt:

wymiana drążka

Post autor: bocznik » pt lut 29, 2008 09:19

Witam autko to vw bora(golf)
Mam luzy na drążku kierowniczym(nie na końcówce tylko przy przekładni) i chciałbym to samodzielnie wymienić;
Czy ktoś wymieniał i mógłby opisać co trzeba pokolei zrobić aby dobrać się do niego (prawa strona)
prosze o porady
czy trzeba całość przekładni wymontować z auta ?? ...



greg

Post autor: greg » pt lut 29, 2008 11:26

wg mnie powinno się dać to zrobić na aucie.
Odpiąć końcówkę drążka kierowniczego od zwrotnicy, odkręcić drążek, dokręcić - utrzymując odległość, zablokować.
Obrazek



bocznik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: sob gru 08, 2007 13:52
Lokalizacja: Knurów
Kontakt:

Post autor: bocznik » pt lut 29, 2008 12:51

greg pisze:wg mnie powinno się dać to zrobić na aucie.
Odpiąć końcówkę drążka kierowniczego od zwrotnicy, odkręcić drążek,]
i tu sie zatrzymajmy - jak odkręcic (troszke ciasno z dojsciem- czy ktos to przetestował osobiscie??)
greg pisze: dokręcić - utrzymując odległość, zablokować.
[url=http://img86.imageshack.us/img86/5479/6 ... bm0.th.png]Obrazek[/URL]
tu akurat odleglosc to i tak mniej wiecej bo bedzie geometria robiona cała



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » pt lut 29, 2008 13:04

greg pisze:tu akurat odleglosc to i tak mniej wiecej bo bedzie geometria robiona cała
Musisz w mniarę dokładnie ustawić tą odległość bo inaczej może ci się kierownica przestawić i w jedną stronę może mniej skręcać. Maglownica musi być wyśrodkowana, a wkręcenie drązka na odpowiednią głębokośc jest jednym z warunków tego.



bocznik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: sob gru 08, 2007 13:52
Lokalizacja: Knurów
Kontakt:

Post autor: bocznik » pt lut 29, 2008 16:45

no dobrze wszystko ładnie ale jak sie dobrać do tego :) nie chcialbym rozkrecac pół auta nie chcialbym wspomagania rozszczelniac...

[ Dodano: 01 Mar 2008 11:04 ]
nikt nie wymieniałdrążka kierowniczego ? :( ?? ?? ??



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » pn mar 03, 2008 14:37

bocznik pisze: nikt nie wymieniałdrążka kierowniczego ? :( ?? ?? ??
W mk4 nie wymieniałem. Nie wiem jakie jest podejście. Ogólnie bez kanału raczej nie da rady. Aby odkręcić drązek musisz zdjąć zacisk na gunie harmonijkowej na drążku, następnie ściągasz gumę w stronę końcówki. Musisz teraz odkręcić drązek od maglownicy, jest on skontrowany nakrętką. Klucze raczej spore i wyłączenie płaskie. W mk2 27 ni 30 lub 32. Musisz także odkręcić końcówkę od zwrotnicy, klucz w mk2 19, przydałby się ściągacz ale można poradzić sobie bez, zachęcając go młotkiem w umiejętny sposób. Po rozkręceniu wyciągasz drążek.

Miło by było aby piasek z podłogi i przyległości nie sypał się na odsłoniętą maglownicę.

odkręcasz końcówkę od drązka, jest zakontrowana.Zakładasz gumę na nowy drązek. Wkręcasz nowy drązek w końcówkę , jeśli jej nie zmieniasz, na mniej więcej tą samą głębokość. I tak KONIECZNE jest ustawienie geometrii.Montujesz rpowrotem, możesz trochę smaru nałożyć w gumę. Wkręcasz drązek na wypośrodkowaną maglownicę na odpowiednią głębokość i kontrujesz makrętką. Zakładasz gumę i zacisk na niej. Montujesz końcówkę w zwrotnicy i skręcasz.

Tak to mniej wiecej wygląda.



bocznik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: sob gru 08, 2007 13:52
Lokalizacja: Knurów
Kontakt:

Post autor: bocznik » wt mar 04, 2008 21:11

no to ja juz wymienione mam drążki :)
A MOZE KOMUS PRZYDA SIE OPIS JAK
nie ma potrzeby wymontowania z samochodu przekładni !

a wyglądało to tak:

na kanale autko podniesione na klockach(koziołkach)
sciągnięte koła
odkrecone gałki(koncówki drazków)
zsunięte osłony drążków(przy maglownicy)
odkręcony wahacz na tulejkach i łącznik stabilizatora(dojscie kluczem do odkrecenia drążków-mozna zastosowac klucz rurowy aby nie odkrecac wahacza NIESPODZIANKĄ ROZMIAR KLUCZA - 33! ja rozszlifowałem 32 ;) )
odkręcona aluminiowa osłona na maglownicy(ułatwia dojscie przy zakładaniu nowej osłony drążka -zaciskanie sciągi/obejmy)
wszysko w odwrotnej kolejnosci ladnie poskrecac i powtórzyc na drugiej stronie
kierownica zablokowana dzieki czemu nie trzeba nic trzymac poprostu odkrecac drązki od maglownicy
po operacji na zbierzność/geometrie :)

w razie potrzeby sluze radą
Ostatnio zmieniony wt mar 04, 2008 21:13 przez bocznik, łącznie zmieniany 1 raz.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153678

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » wt mar 04, 2008 22:52

Jakby ktoś chciał zobaczyć jak się wymiania drążek to na TVN turbo w "mechaniku"leci w tym tygodniu m.in wymiana drążka. Nie oglądałem więc co do jakości porad się nie wypowiem.
bocznik pisze:kierownica zablokowana dzieki czemu nie trzeba nic trzymac poprostu odkrecac drązki od maglownicy
Tu się zbytnio nie zgodzę. Mogą być minimalne odhylenia co już ma wpływ na zbieżność. Tu pół milimetra, tam pół milimetra, i geometria leży. Pamiętaj że jak kożystasz z tradycyjnych miarek do zmierzenia np ile wkręcić końcówke masz błąd pomiarowy 1 mm.



bocznik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: sob gru 08, 2007 13:52
Lokalizacja: Knurów
Kontakt:

Post autor: bocznik » wt mar 04, 2008 22:55

jhosef pisze:Jakby ktoś chciał zobaczyć jak się wymiania drążek to na TVN turbo w "mechaniku"leci w tym tygodniu m.in wymiana drążka. Nie oglądałem więc co do jakości porad się nie wypowiem.
bocznik pisze:kierownica zablokowana dzieki czemu nie trzeba nic trzymac poprostu odkrecac drązki od maglownicy
Tu się zbytnio nie zgodzę. Mogą być minimalne odhylenia co już ma wpływ na zbieżność. Tu pół milimetra, tam pół milimetra, i geometria leży. Pamiętaj że jak kożystasz z tradycyjnych miarek do zmierzenia np ile wkręcić końcówke masz błąd pomiarowy 1 mm.
przedostatni wiersz mojej wypowiedzi tlumaczy ze geometria/zbieznosc po wykonaniu tego wszystkiego dlatego musisz sie zgodzic bo milimetr w tą czy tamtą mi nie szkodzi :)
a ustawianie nie na tradycyjnych tylko ładny sprzet radiowo połączony z komputerkiem i 60PLN
Ostatnio zmieniony wt mar 04, 2008 22:57 przez bocznik, łącznie zmieniany 1 raz.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153678

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » wt mar 04, 2008 22:57

Sorki rzeczywiście zagapiłem się. :pub: Wzrok siada od pisania magisterki



bocznik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: sob gru 08, 2007 13:52
Lokalizacja: Knurów
Kontakt:

Post autor: bocznik » wt mar 04, 2008 22:59

jhosef pisze:Sorki rzeczywiście zagapiłem się. :pub: Wzrok siada od pisania magisterki
hehe :) znam to z inzynierki :D jak dobrze ze juz za mną ;)
Ostatnio zmieniony pn mar 30, 2009 07:12 przez bocznik, łącznie zmieniany 1 raz.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153678

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 135 gości