problem z automatyczną skrzynią biegów
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
problem z automatyczną skrzynią biegów
Witajcie! Mam od niedawna golfa 3 automat (rocznik 95) i już problemy ze skrzynią biegów -
kolejne biegi nie chcą wskakiwać (włączają się powyżej 4000 obrotów). Po osiągnięciu ostatniego, czwartego biegu wszystko wraca do normy. Po jednodniowym postoju wszystkie problemy rozpoczynają się na nowo. Wymieniłam olej przekładniowy (przez tydzień było wszystko idealnie). Jeżeli komuś jest znany problem, proszę o radę i pomoc. Dzięki wielkie
kolejne biegi nie chcą wskakiwać (włączają się powyżej 4000 obrotów). Po osiągnięciu ostatniego, czwartego biegu wszystko wraca do normy. Po jednodniowym postoju wszystkie problemy rozpoczynają się na nowo. Wymieniłam olej przekładniowy (przez tydzień było wszystko idealnie). Jeżeli komuś jest znany problem, proszę o radę i pomoc. Dzięki wielkie
Jeśli chodzi o automaty to ważna jest ilość tego oleju. Olej oczywiście ATF trzeba zmieniać co ok30000-40000km. Przy wymianie oleju trzeba wyczyścić filtr od tego oleju. Olej sprawdza się na włączonym silniku i nagrzanym do temperatury normalnej pracy. To w którym momencie zmieniają się biegi reguluje się cięgnem. Który olej wymieniłaś i na jaki?
pzdr
pzdr
Ostatnio zmieniony pn mar 03, 2008 19:06 przez nerlst, łącznie zmieniany 1 raz.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=130709&postdays=0&postorder=asc&start=0
Olej był wymieniany w serwisie VW (Gdańsk Plichta). Nie znam poprzedniego rodzaju oleju, a obecny to płyn - ATF Filtr nie był czyszczony. A co to jest to cięgno?nerlst pisze:Jeśli chodzi o automaty to ważna jest ilość tego oleju. Olej oczywiście ATF trzeba zmieniać co ok30000-40000km. Przy wymianie oleju trzeba wyczyścić filtr od tego oleju. Olej sprawdza się na włączonym silniku i nagrzanym do temperatury normalnej pracy. To w którym momencie zmieniają się biegi reguluje się cięgnem. Który olej wymieniłaś i na jaki?
pzdr
Ostatnio zmieniony pn mar 03, 2008 19:20 przez Fidello, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie wiem za bardzo jak to jest w MK3, bo mam automat w MK2, ale myślę, że w MK3 nie zmieniło się tak dużo. Źle wyregulowane cięgno może powodować zbyt późne włączanie się wyższych biegów. Jeśli zmieniałaś olej w VW to wydaje mi się, że raczej powinni dobrze to zrobić, być może filtr oleju był czysty, osobiście tak czy inaczej bym go wyczyścił chociaż, zabrudzony również może powodować problemu ze zmianą biegów. Styl jazdy również może powodować zbyt późne włączanie się wyższych biegów (mocne deptanie).
pzdr
pzdr
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=130709&postdays=0&postorder=asc&start=0
Czy aby wyregulować cięgno trzeba rozłożyć skrzynię biegów na części? Jestem totalna zielenina w tej materii. Ostatnio tyle miałam wydatków z tym moim autkiem, że jak pomyślę, że znowu miałoby być coś większych gabarytów to słabo mi się robi. Dzięki wielkie za wszystkie informacje!!!! Apropo stylu jazdy, to raczej jeżdżę dość delikatnie. Ale i to warto wiedzieć. Dzięki jeszcze raz.nerlst pisze:Nie wiem za bardzo jak to jest w MK3, bo mam automat w MK2, ale myślę, że w MK3 nie zmieniło się tak dużo. Źle wyregulowane cięgno może powodować zbyt późne włączanie się wyższych biegów. Jeśli zmieniałaś olej w VW to wydaje mi się, że raczej powinni dobrze to zrobić, być może filtr oleju był czysty, osobiście tak czy inaczej bym go wyczyścił chociaż, zabrudzony również może powodować problemu ze zmianą biegów. Styl jazdy również może powodować zbyt późne włączanie się wyższych biegów (mocne deptanie).
pzdr
Nie trzeba nic rozbierać. Podjedź do mechanika będzie wiedział jak to zrobić, powinien uporać się w 5min i na pewno nie będzie to dużo kosztować.
pzdr
[ Dodano: 03 Mar 2008 19:58 ]
Podpowiem, że zamiast jechać np. do serwisu VW lepiej podjechać do mechanika, który specjalizuje się tylko w automatach, taki mechanik na pewno będzie wiedział co zrobić i raczej nie będzie to tyle kosztowało co w serwisie VW.
pzdr
pzdr
[ Dodano: 03 Mar 2008 19:58 ]
Podpowiem, że zamiast jechać np. do serwisu VW lepiej podjechać do mechanika, który specjalizuje się tylko w automatach, taki mechanik na pewno będzie wiedział co zrobić i raczej nie będzie to tyle kosztowało co w serwisie VW.
pzdr
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=130709&postdays=0&postorder=asc&start=0
-
- Mały gagatek
- Posty: 106
- Rejestracja: ndz gru 02, 2007 10:27
- Lokalizacja: aleksandrów łódzki
- Kontakt:
ja też mam MK2 w automacie tyle że u mnie poszedł panceż od linki od dźwigni zmiany biegów i u mnie był cały czas na biegu do przodu w każdym położeniu. i wymieniłem linkę i ustawiałem sam na dole przy skrzyni powinieneś mieć wystającą część do której idzie linka i regulacja polega na tym że w pozycji "P" musisz poluzować śrubkę która trzyma tą linke a właściwie to jest taki bolec i zapalić i włączać kolejne pozycje i zobaczyć jak chodzi bo ja zanim ustawiłem tak jak powinno być to miałem np na "P" wsteczny na "R" luz a na "N" bieg do przodu i na "D" w każdym bądź razie przesunęło się o jeden do przodu. Ale tak to wygląda u mnie i wydaje mi się że w MK3 jest tak samo
ryba2 to co Ty opisujesz nie ma nic wspólnego z problemem koleżanki. Cięgno o którym piszesz jest od wajchy zmiany biegów, a koleżance mechanik musi wyregulować cięgno przyspieszania.
pzdr
pzdr
Ostatnio zmieniony pn mar 03, 2008 22:19 przez nerlst, łącznie zmieniany 1 raz.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=130709&postdays=0&postorder=asc&start=0
Koledzy i koleznaki miałem MK2 z automatem a teraz mam MK3 (AAM) Różnica w sterowaniu jest ogromna. W MK2 wpełni mechaniczne natomiast w MK3 o zmiania biegów decyduje elektronika a dokładnie 7 elektrozaworów. Komp odbiera sygnały z czujnika predkości pojazdu oraz czujnika połozenia przepustnicy i na tej postawie zmienia biegi. Na poczatek jak wymieniłaś olej to filtr trzeba także wymienić koszt około 40zł poza aso oraz uszczelke skrzyni biegów. Wymiana co 60tys km. Następnie trzeba zbadać czujnik predkości koszt 70zł czesto to on wasnie odpowiada za ta usterkę. Znajduje sie on w skrzyni biegów dostęp do niego jest od góry nie trzeba nic rozbierać. Sprawdz takze wszystkie kable które przychodza do skrzyni jest tam kilka wiązek czasmi lubia sie łamac przewody i styki śniedzieją. Zalecam wizyte w zakładzie specializującym sie w automatach w ASO czesto nie maja o tym bladego pojecia a wymiany, naprawy bardzo drogie. Wymiana oleju z filtrem i uszczelką i robocizną powinna kosztować 350zł wszystko. Do skrzyni wchodzi 3,5 l oleju po 25zł/litr (mobil)
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pn mar 03, 2008 23:01 przez Atomic10, łącznie zmieniany 2 razy.
[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fc27abf292da2d6e][img]http://images27.fotosik.pl/126/fc27abf292da2d6em.jpg[/img][/url]
Dzięki wielkie Wam wszystkim za każdą radę!!!!! Szczerze mówiąc trochę mnie ten mój samochodzik zdołował. Rzeczywiście jeśli chodzi o usługi serwisowe, to są dość kosztowne. Najlepiej od razu z workiem pieniędzy hi, hi... Za samo podłączenie do komputera życzą sobie 300 zł plus robocizna, a co dopiero mówić o naprawach. No nic muszę rozejrzeć się za mechanikiem, który specjalizuje się w automatach. Pozdrowionka .
Za komputerową diagnoze skrzyni biegów (jest ona odczytywalna) powinnas zapłacić max 100zł. kazda suma wieksza od tej to nic innego jak zdzierstwo.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony śr mar 05, 2008 19:07 przez Atomic10, łącznie zmieniany 1 raz.
[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fc27abf292da2d6e][img]http://images27.fotosik.pl/126/fc27abf292da2d6em.jpg[/img][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 73 gości