hamulec reczny

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

zico1981

hamulec reczny

Post autor: zico1981 » czw wrz 08, 2005 14:45

Witam mam pytanie ile moze kosztowac wymiana hamulca recznego w vw jetta II, najprawdopodobniej jest linka do wymiany, co jeszcze do tego dochodzi??



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » czw wrz 08, 2005 16:45

To, co piszę dotyczy tylnych hamulców bębnowych:

Z reguły kłopot dotyczy linek, ok. 35 zł przy hamulcach bębnowych za sztukę (są 2, po 1 na stronę). Ale może być problem ze szczękami, bo na tylnej szczęce z każdej strony jest przynitowana dźwignia, która jak się zapiecze na nicie to jakby zaspawał, a musi ładnie chodzić. Szczęki porządnej firmy (Jurid) ostatnio płaciłem ok. 55 zł/kpl.
Do tego można zmienić komplet sprężyn ściągających i prowadników w tylnym hamulcu bębnowym, koszt ok. 22 zł kpl.
Czyli razem: linki 70 zł, szczęki 55 zł, 22 sprężyny = w częściach ok. 150 zł full wypas, max koszt części, a może być mniej.
Co do roboty to ??????, sam sobie zrobiłem, a jeszcze wymieniłem tylne cylinderki i łożyska. U mnie problem dotyczył właśnie szczęk, linki były ok.



Awatar użytkownika
Krembul
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 302
Rejestracja: pn maja 30, 2005 00:41
Lokalizacja: Radom/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Krembul » czw wrz 08, 2005 17:02

A jak można podciągnąć linki od recznego w trójce? Niby działa na postoju ale jak czasem chcę sobie zawrócić na ręcznym to... to lepiej tego nie próbować bo po prostu nie ma siły zatrzymać kół. Hamulce mam z tyłu tarczowe (wersja GT). Jak rozkręciłem obudowę plastikową przy dźwigni ręcznego to jest tam taki płaski kawałek stali, który podciągany jest przez dźwignię ręcznego i który podciąga dwie linki. Niby tam by się dało je podciągnąć ale czy taka jest metoda to nie wiem więc pytam. Wie ktoś może???


Sprzedam REFLEKTORY "golf IV look" do mk3 stan idealny+3 komplety żarówek xenon oraz SPORTOWY FILTR POWIETRZA K&N do mk3+olejki regenerujące(200PLN)

dziomal
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: pn gru 13, 2004 22:53
Lokalizacja: Brzozów/Kraków
Kontakt:

Post autor: dziomal » czw wrz 08, 2005 17:24

Krembul pisze:A jak można podciągnąć linki od recznego w trójce? Niby działa na postoju ale jak czasem chcę sobie zawrócić na ręcznym to... to lepiej tego nie próbować bo po prostu nie ma siły zatrzymać kół. Hamulce mam z tyłu tarczowe (wersja GT). Jak rozkręciłem obudowę plastikową przy dźwigni ręcznego to jest tam taki płaski kawałek stali, który podciągany jest przez dźwignię ręcznego i który podciąga dwie linki. Niby tam by się dało je podciągnąć ale czy taka jest metoda to nie wiem więc pytam. Wie ktoś może???
Koło dzwigni ręcznego reguluje się naciąg linki.



Awatar użytkownika
Krembul
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 302
Rejestracja: pn maja 30, 2005 00:41
Lokalizacja: Radom/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Krembul » czw wrz 08, 2005 17:36

A jak naciągnąć tak, żeby miał siłę zatrzymać koła i żeby jednocześnie nie obcierały klocki o tarcze w czasie jazdy?


Sprzedam REFLEKTORY "golf IV look" do mk3 stan idealny+3 komplety żarówek xenon oraz SPORTOWY FILTR POWIETRZA K&N do mk3+olejki regenerujące(200PLN)

Awatar użytkownika
MrSalieri
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 833
Rejestracja: wt gru 28, 2004 18:06
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Kontakt:

Post autor: MrSalieri » czw wrz 08, 2005 21:44

dziomal pisze:Koło dzwigni ręcznego reguluje się naciąg linki.
Cos dokladniej jak sie do tego dostac :crazy: :?:



Awatar użytkownika
kamil993
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 146
Rejestracja: pt cze 24, 2005 18:18
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil993 » czw wrz 08, 2005 21:55

Krembul pisze:A jak naciągnąć tak, żeby miał siłę zatrzymać koła i żeby jednocześnie nie obcierały klocki o tarcze w czasie jazdy?
ale ja bym nie liczyl, ze na czystym i suchym asfalcie przy predkosci powiedzmy 50 km/h zablokuje ci koła... na piasku (chociaz troche) czy jakims szutrze to tak, ale na tepym to niebardzo... no chyba ze masz hydrauliczny reczny... :D


Scirocco Team Portal
www.scirocco.pl

Awatar użytkownika
miomio1
Cool Europe GL
Cool Europe GL
Posty: 790
Rejestracja: czw gru 30, 2004 23:33
Lokalizacja: Mragowo
Kontakt:

Post autor: miomio1 » czw wrz 08, 2005 22:11

MrSalieri pisze:
dziomal pisze:Koło dzwigni ręcznego reguluje się naciąg linki.
Cos dokladniej jak sie do tego dostac :crazy: :?:
Wyciągasz popielniczkę dla pasażerów ( ta co jest w kanale za ręcznym hamulcem),są tam dwa blachowkrętyi zdejmujesz osłonę hamulca ręcznego,zobaczysz dwie linki które są zamocowane na dźwigni weź dwa klucze nr.10 i można regulować linki nakrętkami ,kontrując je



Awatar użytkownika
Krembul
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 302
Rejestracja: pn maja 30, 2005 00:41
Lokalizacja: Radom/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Krembul » pt wrz 09, 2005 13:36

ale ja bym nie liczyl, ze na czystym i suchym asfalcie przy predkosci powiedzmy 50 km/h zablokuje ci koła... na piasku (chociaz troche) czy jakims szutrze to tak, ale na tepym to niebardzo... no chyba ze masz hydrauliczny reczny...
W Passacie 30, 50 czy 60km/h na piasku czy na suchym asfalcie jak dźwignię podciągnę to koła dęba stają.


Sprzedam REFLEKTORY "golf IV look" do mk3 stan idealny+3 komplety żarówek xenon oraz SPORTOWY FILTR POWIETRZA K&N do mk3+olejki regenerujące(200PLN)

Awatar użytkownika
kamil993
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 146
Rejestracja: pt cze 24, 2005 18:18
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil993 » pt wrz 09, 2005 14:37

to ciekawe jest, bo ja ciagalem i w swoim golfie i w ojcowej astrze i w ibizie kumpla i nigdzie mi sie jeszcze na prostej drodze przy predkosci nawet 50 km/h spowodowac zablokowania kol... :niewiem:


Scirocco Team Portal
www.scirocco.pl

Awatar użytkownika
MrSalieri
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 833
Rejestracja: wt gru 28, 2004 18:06
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Kontakt:

Post autor: MrSalieri » pt wrz 09, 2005 16:10

miomio1 pisze:Wyciągasz popielniczkę dla pasażerów ( ta co jest w kanale za ręcznym hamulcem),są tam dwa blachowkrętyi zdejmujesz osłonę hamulca ręcznego,zobaczysz dwie linki które są zamocowane na dźwigni weź dwa klucze nr.10 i można regulować linki nakrętkami ,kontrując je
Dzieki wielkie jutro bede kombinowal :pub:



Awatar użytkownika
igor002
Marysiakra
Marysiakra
Posty: 1050
Rejestracja: pn wrz 06, 2004 15:34
Lokalizacja: z tąd, a tak naprawde: Kraków
Kontakt:

Post autor: igor002 » pt wrz 09, 2005 16:54

właśnie jak spowodować zablokowanie sie tylnych kół? bo ja niby naciagałem reczny ale to nic nie daje, i straszna lip[a, a zawrócenie na recznym to już wogule masakra, lepiej sie tym niepopisywać bo sie obciachu naje.
dodam ze mam bębny, okłądziny są dobre. jak zaciagne ręczny to szybko zwalnia ale nie zablokuje kół:(


Mk3 GTI 16V ABF

Awatar użytkownika
Krembul
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 302
Rejestracja: pn maja 30, 2005 00:41
Lokalizacja: Radom/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Krembul » pt wrz 09, 2005 17:46

No to ja nie wiem. U mnie w passacie blokuje. Byłem ostatnio pod wrażeniem jak na suchym asfalcie na parkingu zawracałem. Pociągnąłem na prawdę mocno, wiedząc jak jest w moim golfie i spodziewając się że w passacie ze względu na masę może być gorzej, a tu tak mnie obróciło, że HO HO! I to jest ręczny.


Sprzedam REFLEKTORY "golf IV look" do mk3 stan idealny+3 komplety żarówek xenon oraz SPORTOWY FILTR POWIETRZA K&N do mk3+olejki regenerujące(200PLN)

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 88 gości