Automatycznie właczane światła
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
t-tas wcale nie trujesz kto pyta nie błądzi ale do rzeczy.
56a - światła mijania
56b - światła drogowe
znajdziesz je na wyłączniku kierunkowskazów i zmiany świateł lub na centralce elektrycznej
w MK2 jest to
56a złącze J pin 3
56b złącze J pin 1
Diody są w tej obudowie jest tam jak widać na fotce wyłącznik służący do wyłączania urządzenia w okresie letnim, teraz on będzie niepotrzebny ale radzę zamontować nigdy nic nie wiadomo jakby była konieczność wyłączenia świateł nie trzeba będzie nic rozłączać.
PinkFloyd nie ma znaczenia benzyna czy diesel u nmie chodzi w Mk2 1,6TD i jest OK. Podstawa to sprawny alternator, gaśnie kontrolka ładowania zapalają się światełka.
56a - światła mijania
56b - światła drogowe
znajdziesz je na wyłączniku kierunkowskazów i zmiany świateł lub na centralce elektrycznej
w MK2 jest to
56a złącze J pin 3
56b złącze J pin 1
Diody są w tej obudowie jest tam jak widać na fotce wyłącznik służący do wyłączania urządzenia w okresie letnim, teraz on będzie niepotrzebny ale radzę zamontować nigdy nic nie wiadomo jakby była konieczność wyłączenia świateł nie trzeba będzie nic rozłączać.
PinkFloyd nie ma znaczenia benzyna czy diesel u nmie chodzi w Mk2 1,6TD i jest OK. Podstawa to sprawny alternator, gaśnie kontrolka ładowania zapalają się światełka.
W AAZ i 1Y nie ma zwiekrzania dawki paliwa ze względu na obciązenie silnika jak jest w TDI i benzynach i jak włączy sie odbiorniki prądu o dużym poborze to spadna obrotki. Zobacz w benzynce spadną na chwile i komp doda lekko zwiękrzy dawkę i sie podniosa w AAZ i 1Y tego nie ma. W 1Y nie ma podgrzewania swiecami chyba tak jak w AAZ.marcin999 pisze:mysle, że sie załączą... u mnie obroty wogole nie spadaja nawet jak wszytko powłaczam moze masz cos zle ustawione?
Bez obawy PinkFloyd. Jeżeli zasilanie z +30 będzie z przewodu o odpowiednim przekroju to na pewno nie spadnie. Przekaźnik który włącza światła to 12V 30A więc nie ma takiej obawy. Poza tym urządzenie w takim podłączeniu jest wykorzystywane do jazdy w dzień ponieważ na nim nie działają światła drogowe więc w nocy należy włączyć światła wyłącznikiem. Takie podłączenie zostało wymuszone uniwersalnością urządzenia gdyż nie wszystkie samochody posiadają obwód 56 np. niektóre Fiaty, Fordy, Nissany, Renault, Peugeot i pwnie wiele innych. Ponieważ Golf ma ww obwód więc można podłączyć urządzenie żeby zastępowało tradycyjny wyłącznik.
Zamiast do obwodu 56b podłączamy do masy
Zamiast do obwodu 56a podłączamy do 56
Dokładamy jeszcze jedną diodę 5A i podłączamy do 58
Zasilanie podłączamy do X
Wszystkie potrzebne przewody sa na wyłączniku świateł ( z wyjątkiem A który jest w centralce (złącze U2/12))
Przy takim podłączeniu urządzenie podłączone jest równolegle z tradycyjnym wyłącznikiem i nie zmienia warunków pracy instalacji elektrycznej.
Zamiast do obwodu 56b podłączamy do masy
Zamiast do obwodu 56a podłączamy do 56
Dokładamy jeszcze jedną diodę 5A i podłączamy do 58
Zasilanie podłączamy do X
Wszystkie potrzebne przewody sa na wyłączniku świateł ( z wyjątkiem A który jest w centralce (złącze U2/12))
Przy takim podłączeniu urządzenie podłączone jest równolegle z tradycyjnym wyłącznikiem i nie zmienia warunków pracy instalacji elektrycznej.
Może ktoś podać jakie to maja być diody? Leżały jakieś prostownicze u mnie, wyciągnięte z pewnie z zasilacza ale ten układ przerobił je na świecące więc wolę zapytać przez zakupem jakie powinny mieć parametry.greg pisze:
Potrzebne materiały:
* przekaźnik z bezpiecznikiem (do kupienia w każdym sklepie motoryzacyjnym)
* podstawka pod przekaźnik ze złączkami
* 4 diody zaporowe
ja zrobiłem bardzo podobny schemat co na skanie ale mam trzy przekaźniki. jeden od włączania świateł lewa, prawa postojówka + mijania. drugi jest od rozłączania całego automatu po zapaleniu świateł włącznikiem żeby nie było lewego obwodu. jeżeli chodzi o światła mijania dorzuciłem przekaźnika żeby przez cały układ szło mniejsze napięcie, a do tego jaśniej świecą bo nie ma strat.
elementy do wykonania:
2xdioda 5A
2xdioda 1A
3xprzekaźnik 30A
1xbezpiecznik 15A
1xprzełącznik kołyskowy
2xbrowar
elementy do wykonania:
2xdioda 5A
2xdioda 1A
3xprzekaźnik 30A
1xbezpiecznik 15A
1xprzełącznik kołyskowy
2xbrowar
jeszcze o światłach
Może ktos zapoda jakie maja kolory te przewody świateł w Golfie 3 .
tzn wiem ze w przełączniku świateł :
żółto-czerwony nr 11 to +12V zasilanie
szaro-zielony nr 14 L postój (+12V)
szaro-zielony nr 7 oswietlenie wskażników (+12V)
szaro-czerwony nr 6 P postój (+12V)
Natomiast nie wiem gdzie podpiąć się do swiateł ,
wyciągałem po kolei przekażniki pod kierownicą
i żadnym z nich swiateł nie mozna wyłączyć.
tzn wiem ze w przełączniku świateł :
żółto-czerwony nr 11 to +12V zasilanie
szaro-zielony nr 14 L postój (+12V)
szaro-zielony nr 7 oswietlenie wskażników (+12V)
szaro-czerwony nr 6 P postój (+12V)
Natomiast nie wiem gdzie podpiąć się do swiateł ,
wyciągałem po kolei przekażniki pod kierownicą
i żadnym z nich swiateł nie mozna wyłączyć.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: śr lis 21, 2007 15:47
- Lokalizacja: Brodnica
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot], Majestic-12 [Bot] i 212 gości