Znikający płyn chlodniczy
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Znikający płyn chlodniczy
Mam pytanie czy wiecie co może być przyczyna bardzo szybko obywającego płynu cieczy chłodzącej. Silnik 1.8 ABS
Powodów może być kilka :
nieszczelna chłodnica, przewody, pompa wodna, zbiorniczek wyrównawczy albo w końcu uszczelka pod głowicą (jeśli coś pominąłem to wybaczcie).
Proponuję zaglądnąć najpierw do zbiorniczka wyrównawczego i zobaczyć czy w płynie nie widać śladów oleju (jezeli tak to walnięta uszczelka pod głowicą) jeżeli nie to w razie potrzeby uzupełnić płyn do właściwego poziomu. Sprawdzić kolor oleju po wyjęciu bagnetu, jeśli będzie miał kolor kawy z mlekiem to woda dostaje się do oleju przez uszczelkę głowicy. Uruchomić silnik i przejechać się nim kawałek dając trochę po "garach" ale zatrzymać się jeszcze zanim silnik osiągnię normalną temperaturę pracy i zobaczyć czy wodę wybija przez korek ze zbiorniczka wyrównawczego a następnie odkręcić korek i zobaczyć czy w płynie nie robią się widoczne gołym okiem bąbelki tak jak przy gotowaniu wody jeśli tak się dzieje to poszła uszczelka pod głowicą, jeżeli nie to patrzeć czy pod autem nie kapie płyn chłodzący a jeżeli tak to zlokalizować wyciek. Jeżeli kapie spod osłony rozrządu to pewnikiem rozciekła się pompa wody. Ogólnie musisz zaobserwować kiedy i skąd ucieka Ci płyn. Podziel się tymi spostrzeżeniami na forum a zapewniam, że ktoś postawi trafną diagnozę jeżeli oczywiście wcześniej sam na to nie wpadniesz.
Czekamy na Twoją informację.
nieszczelna chłodnica, przewody, pompa wodna, zbiorniczek wyrównawczy albo w końcu uszczelka pod głowicą (jeśli coś pominąłem to wybaczcie).
Proponuję zaglądnąć najpierw do zbiorniczka wyrównawczego i zobaczyć czy w płynie nie widać śladów oleju (jezeli tak to walnięta uszczelka pod głowicą) jeżeli nie to w razie potrzeby uzupełnić płyn do właściwego poziomu. Sprawdzić kolor oleju po wyjęciu bagnetu, jeśli będzie miał kolor kawy z mlekiem to woda dostaje się do oleju przez uszczelkę głowicy. Uruchomić silnik i przejechać się nim kawałek dając trochę po "garach" ale zatrzymać się jeszcze zanim silnik osiągnię normalną temperaturę pracy i zobaczyć czy wodę wybija przez korek ze zbiorniczka wyrównawczego a następnie odkręcić korek i zobaczyć czy w płynie nie robią się widoczne gołym okiem bąbelki tak jak przy gotowaniu wody jeśli tak się dzieje to poszła uszczelka pod głowicą, jeżeli nie to patrzeć czy pod autem nie kapie płyn chłodzący a jeżeli tak to zlokalizować wyciek. Jeżeli kapie spod osłony rozrządu to pewnikiem rozciekła się pompa wody. Ogólnie musisz zaobserwować kiedy i skąd ucieka Ci płyn. Podziel się tymi spostrzeżeniami na forum a zapewniam, że ktoś postawi trafną diagnozę jeżeli oczywiście wcześniej sam na to nie wpadniesz.
Czekamy na Twoją informację.
Ostatnio zmieniony ndz mar 02, 2008 01:19 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.
posprawdzaj wszystko tak jak napisał kolega Sztomel, ja miałem tak samo i okazało się że miałem walniętą nagrzewnice, objaw jest taki że masz cały czas szyby zaparowane i mokre dywaniki w środku (wiadomo płyn gdzieś musi uciekać), posprawdzaj jeszcze króćce z boku silnika (częste przypadki nieszczelności) i ten z przodu gdzie masz czujnik temperatury. Jak dalej nie będziesz mógł znaleźć do przejedź się troche i postaw auto gdzieś na suchym i patrz pod auto gdzie Ci kapie płyn.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images25.fotosik.pl/94/e91ff238a7353515.jpg[/img][/url]
LPG[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/234558.html][img]http://images.spritmonitor.de/234558.png[/img][/url]
LPG[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/234558.html][img]http://images.spritmonitor.de/234558.png[/img][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 109 gości