Wymiana pompy wody VR6, porady

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Romek13
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 104
Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 20:51
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Wymiana pompy wody VR6, porady

Post autor: Romek13 » czw lut 28, 2008 18:04

Witam, właśnie jestem na wymianie pompy wody i zastanawiam się czy dałbym rade zrobić to sam, czy jest to trudne, na co trzeba zwrócić uwagę, ogólnie jakieś porady.



Awatar użytkownika
Kamel
VW Baron
VW Baron
Posty: 3278
Rejestracja: pt kwie 20, 2007 16:32
Lokalizacja: WB / WZ
Kontakt:

Post autor: Kamel » czw lut 28, 2008 18:14

To i ja się podepnę :-)
Ojciec musi wymienić pompę w VR6 tyle, że w passacie.

Teraz kwestia czy pompa wyjdzie bez wyciągania silnika, czy ewentualnie jakby podnieść silnik na poduszkach to jakoś by szło ją wyjąć?
Ostatnio zmieniony sob lip 26, 2008 08:16 przez Kamel, łącznie zmieniany 1 raz.


. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .

Awatar użytkownika
marfet
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: ndz mar 02, 2008 23:00
Lokalizacja: Siemiatycze
Kontakt:

Post autor: marfet » wt kwie 01, 2008 22:18

Może troszkę odgrzebię temat, ale ostatnio zmieniałem pompę wody w vr6 i muszę stwierdzić, że operacja ta w zasadzie nie stwarza większych problemów. Powodowany rozsyłanymi przez rzesze ludzi plotkami o niskiej awaryjności pomp firmy SKF, dałem się podkusić na taką właśnie pompę.

Tak więc po kolei:

- wyjmujemy obudowę filtra powietrza
- wkręcamyśrubę M8 w napinacz paska, zdejmujemy pasek
- odkręcamy jedną poduszkę silnika(przednią albo tylną albo obie, w zasadzie najlepiej tylną, ale mi sie nie chciała odkręcic to odkręciłem przednią i też poszło)
- podstawiamy podstawkę pod misę i powoli opuszczamy auto na podnośniku az silnik podniesie się do góry
- odkręcamy kluczem imbusowym 3 śruby kółka pasowego pompy wody i je zdejmujemy
- odkręcamy pompę wody również kluczem imbusowym również 3 śruby
- podważamy pompę łyżką montażową az sie obluzuje, uprzednio podstawiając miskę na płyn chłodniczy, chyba że ktoś spuści go wcześniej
- wyjmujemy starą pompę, czasem trzeba dodatkowo łomem odsunąć silnik
- oczyszczamy w bloku silnika miejsce osadzenia pompy
- pomimo gumowego oringu, polecam posmarowac nową pompę dodatkowo silikonem dla uszczelnienia i własnego spokoju
- pompę można przykręcić tylko w jednym położeniu z powodu otworów na śruby mocujące, które są rozmieszczone niesymetrycznie
- wkładamy nową pompę
- składamy wszystko do kupy:)
- zalewamy płyn chłodniczy

pozdrawiam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 314 gości