Stukot jakby popychacze sie tlukły lub zawory i bierze olej

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Bidon
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: czw sty 24, 2008 16:59
Lokalizacja: Polska

Stukot jakby popychacze sie tlukły lub zawory i bierze olej

Post autor: Bidon » śr lut 27, 2008 13:22

Czytałem już troche jakie moga byc przyczyny tych stuków ale powiedzcie mi czy wymienic popychacze czy to jeszcze moze byc cos innego i jeszcze do tego bierze olej koło 1litr na 1000km z poczatku zapalania dymi na niebiesko czy trzeba bedzie wymieniac piersionki?? używam Lotos diesel mineralny samochodzik ma przejechane 220tys i jest to zwykly 1.9d z 1996



Awatar użytkownika
camelmk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: wt gru 07, 2004 21:37
Lokalizacja: Kraków

Post autor: camelmk » śr lut 27, 2008 14:12

Jak dymi tylko po odpaleniu to popychacze, jak cały czas to stawiam na pierścionki.
I wywaliłbym tego lotosa i zalał normalny olej :)


w sumie 200 KM

ronuch
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 577
Rejestracja: sob gru 30, 2006 16:52
Lokalizacja: jastrzębie zdrój

Post autor: ronuch » śr lut 27, 2008 15:08

a silnik pracuje normalnie czy jakos inaczej??


kupie kierownice 3-ramienna do passata 3bg czarna skóra i galke zmiany biegow do skrzyni 6

VW User
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: śr lut 06, 2008 18:39
Lokalizacja: Kielce- okolice
Kontakt:

Post autor: VW User » śr lut 27, 2008 15:12

Wymien popychacze i uszczelniacze zaworów na początek i zobaczysz. Koszt nie będzie taki ogromny bo do wymiany uszczelniaczy zaw. nie musisz zdejmować głowicy.Przynajmniej przy benzyniaku nie musiałem :jezor:
Ostatnio zmieniony śr lut 27, 2008 15:15 przez VW User, łącznie zmieniany 1 raz.



Bidon
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: czw sty 24, 2008 16:59
Lokalizacja: Polska

Post autor: Bidon » śr lut 27, 2008 15:12

silnik pracuje ladnie i jak sie mu przycisnie do dech tak powyzej 4 tys obr to idzie lekki dymek ciemny z rury i to klekotanie idzie wyraźnie gdzies w okolicach klawiatury a co z tym olejem gdzie on znika. dodam ze pali normalnie max 5.5l na 100km



VW User
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: śr lut 06, 2008 18:39
Lokalizacja: Kielce- okolice
Kontakt:

Post autor: VW User » śr lut 27, 2008 15:13

Aha i zmien ten olej :jezor:



Bidon
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: czw sty 24, 2008 16:59
Lokalizacja: Polska

Post autor: Bidon » śr lut 27, 2008 15:18

To jaki olejek proponujecie ??



ronuch
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 577
Rejestracja: sob gru 30, 2006 16:52
Lokalizacja: jastrzębie zdrój

Post autor: ronuch » śr lut 27, 2008 15:33

castrol diesel magnatec 10W/40 ja na takim jezdze a kupuje go na allegro bo w polsce nie ma baniek 5l oczywiscie niemiecki koszt ok 90zl z przesylka


kupie kierownice 3-ramienna do passata 3bg czarna skóra i galke zmiany biegow do skrzyni 6

Bidon
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: czw sty 24, 2008 16:59
Lokalizacja: Polska

Post autor: Bidon » śr lut 27, 2008 15:46

dzieki za podpowiedz jak bedzie juz po tych wszystkich zabiegach odezwe sie czy to pomoglo narazie Dzieki

[ Dodano: 27 Lut 2008 14:49 ]
a jeszcze co do tego Oleju to ten castrol diesel 10w to polsyntetyk a czytalem ze z mineralnego na półsyntetyk to nie bardzo taka przesiadka będzie dobra

[ Dodano: 27 Lut 2008 17:22 ]
a panowie moze ktos jeszcze pomoc mi znalesc jakis szczegolowy opis wymiany tych popychaczy i uszczelniaczy zaworow



anfar
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: wt paź 09, 2007 20:20
Lokalizacja: prawie Zamosc

Post autor: anfar » śr lut 27, 2008 20:20

panowie moze ktos jeszcze pomoc mi znalesc jakis szczegolowy opis wymiany tych popychaczy i uszczelniaczy zaworow

Witam-aby wymienic popychacze zdejmujesz pasek rozrządu koło zębate wałka rozrządu,pokrywę wałka sam wałek i wyjmujesz popychacze po wymianie składasz w kolejności odwrotnej i ustawiasz rozrząd.jak będziesz miał wyjęte popychacze to przy okazji możesz wymienic uszczelniacze dodatkowo trzeba zdjąc półstożki z trzonków zaworów wyjąc górną miseczkę i wyjąc sprężyny zdjąc stare uszczelniacze założyc nowe kolejnośc składania odwrotna.

I NAJWAŻNIEJSZA SPRAWA ABY TO ZROBIC BEZ ZDEJMOWANIA GŁOWICY MUSISZ USTAWIAC TŁOKI W GÓRNYM POŁOŻENIU (TE NAD KTÓRYMI BĘDZIESZ WYMIENIAŁ USZCZELNIACZE)JEŚLI TEGO NIE ZROBISZ TO PO ZDJĘCIU PÓŁSTOŻKÓW ZAWORY POWPADAJĄ DO CYLINDRÓW I TRZEBA BĘDZI ZDEJMOWAC GŁOWICĘ.POWODZENIA



ronuch
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 577
Rejestracja: sob gru 30, 2006 16:52
Lokalizacja: jastrzębie zdrój

Post autor: ronuch » śr lut 27, 2008 22:24

co do oleju to nie powinno sie zmieniac z mineralnego na polsyntetyk dlatego ze ten 2 wymyje ci caly brud ktory jak by nie bylo uszczelnil ci silnik (mineralny jest gestszy przez co nie ma takich wlasciwosci myjacych silnik). Zmiana oleju na polsyntetyk moze ci sie najwyzej skonczyc tym ze bedziesz musial wymienic simeringi w silniku i ewentualnie uszczelnic pokrywe zaworow. Na forym duzo osob zmienilo z mineralnego na polsynteryk i nikt nie narzekal!


kupie kierownice 3-ramienna do passata 3bg czarna skóra i galke zmiany biegow do skrzyni 6

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » czw lut 28, 2008 00:41

ronuch pisze:co do oleju to nie powinno sie zmieniac z mineralnego na polsyntetyk dlatego ze ten 2 wymyje ci caly brud ktory jak by nie bylo uszczelnil ci silnik (mineralny jest gestszy przez co nie ma takich wlasciwosci myjacych silnik). Zmiana oleju na polsyntetyk moze ci sie najwyzej skonczyc tym ze bedziesz musial wymienic simeringi w silniku i ewentualnie uszczelnic pokrywe zaworow. Na forym duzo osob zmienilo z mineralnego na polsynteryk i nikt nie narzekal!
wow w jednym zdaniu negatywnie o zmianie z minerala na polsyntetyk, a potem jednak popierasz. :panna:

nie od gestosci oleju zaleza wlasciwosci myjace oleju :panna:


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Bidon
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: czw sty 24, 2008 16:59
Lokalizacja: Polska

Post autor: Bidon » czw lut 28, 2008 09:58

ja tam z olejem zostanę mineralnym tylko ze zmienię go z lotos na castrol



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » czw lut 28, 2008 10:04

Bidon pisze:ja tam z olejem zostanę mineralnym tylko ze zmienię go z lotos na castrol
przecie to jedno i to samo. zamienil stryjek...


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 143 gości