Passat 1.8 PF problem obroty

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

mauxion

Passat 1.8 PF problem obroty

Post autor: mauxion » czw wrz 08, 2005 10:07

VW Passat Combi silnik 1.8 PF wtrysk wielopunkt DIGIFANT benzyna rocznik 1988r

Cześć wszystkim
W moim przypadku zaczeło sie że po zapaleniu nie mogł utrzymac wolnych obrotow i gasł.
Po gazowaniu troche gdy lekko nagrzał sie silnik trzymał na 950obr/min. i było OK.
Wyczyściłem silnik krokowy było troche syfu.
Teraz po odpaleniu myślałem że bedzie ok i tu moje zdziwienie zaczeły szaleć obroty,
raz ma 950 a po chwili czasami skacza do 3000 to na 2000 lub czyma na 1200.
W padłem na pomysł by w czasie pracy gdy szaleja obroty odłączyć wtyczke od krokowego.
I od razu obroty się uspokoiły i chodzi jak należy 950obr.
Po gazowaniu wracają takie jakie mają być.
I tu mam poważne pytanie czy ktoś wie które czujniki odpowiadają za podanie danych do ECU by ten mógł odpowiednio sterować silnikiem krokowym czyli by móc to sterować musi ECU mieć zkąść odczyty jakie ma być napiecie na silniku krokowym do uczymania wolnych obrotów
lub może ktoś zna schemat blokowy programu ECU Digifant.
Z góry dzięki za jakie kolwiek informacje.



zico1981

Post autor: zico1981 » czw wrz 08, 2005 15:00

ja mam podobny problem mi jak silnik sie rozgrzeje to jak odpalam odrazu wlazi na 2500-3000 obr. po przejechaniu kilkunastu metrow uspokaja sie. Mam tez 1,8 PF



mauxion

Post autor: mauxion » sob wrz 10, 2005 19:29

zico1981 pisze:ja mam podobny problem mi jak silnik sie rozgrzeje to jak odpalam odrazu wlazi na 2500-3000 obr. po przejechaniu kilkunastu metrow uspokaja sie. Mam tez 1,8 PF
Czyli zwarstaja obroty przy rozruchu a potem cały czas są normalne.

[ Dodano: Sob Wrz 10, 2005 19:36 ]
Rozebrałem zespół przepływomierza powietrza , sprawdzałem czujnik temperatury działa poprawnie ale zato potencjometr wydaje mi sie że działa wadliwie .
Przy zamknietej klapce ma 500 om gdy ja otwieram opór zwrasta do 2 kiloom dajej jak ją otwieram zaczyna spadać do 500 om.
Wydaje mi się że niepowinno się tak dziać.



zico1981

Post autor: zico1981 » sob wrz 10, 2005 19:37

tak tylko przy rozruchu jak przejade kawalek uspokajaja sie i jest potem ok



mauxion

Post autor: mauxion » sob wrz 10, 2005 19:42

Zastanawiam sie może jednak potencjometr , u ciebie może gdy klapka jest zamknieta opór może być niewłaściwy gdy tylko troszkę już się otwoży jest wtenczas właściwy i działa normalnie.



zico1981

Post autor: zico1981 » sob wrz 10, 2005 19:45

hmm jak odpale to wchodza na 3000 jak przejade kawalek są na 2000, to jest roznie zalezy czy ruszam spokojnie czy troche ostrzej, na 100-200m utrzymuja sie powyzej 900obr



mauxion

Post autor: mauxion » pn wrz 12, 2005 19:51

Wytrzyscilem potencjometr i opory sie zmienily , przy zamknietej klapce mam 100 om po przesunieciu o 5 stopni skacze nagle na 560 om dalej im wiekszy kat otwarcia opor zwrasta liniowo do 1 koma a ostatnie 15 stopni spada do 500 om .
Jest troche juz wytarty widac solidne rowki na warstwie oporowej.
Czyli wychodzi że potencjometr niema takich oporow jak ma miec min 500 om max 1 kom.
Narazie niemam jak sprawdzic , jeszcze nie zdobylem drugiegi przeplywomierza lub chociaz pozyczyc do sprawdzenia od kogos dobry i w teczas bedzie wiadomo czy to on czy nie.

Jeżeli nie to to dalej szukam az znajde dlaczego sie tak dzieje z obrotami ze sa zawysokie.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 102 gości