[MK2] Wymiana tylnej i przedniej bocznej szyby-fotoporada
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
-
- Forum Master
- Posty: 1229
- Rejestracja: ndz lip 23, 2006 08:55
- Lokalizacja: śląskie
- Kontakt:
[MK2] Wymiana tylnej i przedniej bocznej szyby-fotoporada
Witam wczoraj zabrałem się za wymiane tylnej szyby w moim golfiku Jako, że robiłem to pierwszy raz i praktycznie bez wiedzy to jestem z siebie bardzo zadowolony Całość udokumentowałem na zdjęciach i teraz krok po kroku chce Wam to opisać a być może sie komuś przyda...
Więc tak:
1) Prace rozpoczynamy od skompletowania narzędzi tzn:
- kilka srubokrętów lub innych rzeczy koniecznie płaskich i jak najcieńszych,
- jeden "tępy" do podważania uszczelki, ważne aby był tempy bo inaczej można pociąć uszczelke,
- WD-40 albo inny srodek penetrujący
- mocny sznurek ja użyłem sznurka murarskiego ,
- jak na pierwszy raz około 2 godzin czasu.
2) Następny krok to podważenie uszczelki szyby, w tym celu bierzemy najcieńszy srubokręt i wkłamy między uszczelke a blache klapy (niepodważać zbyt mocno bo szyba może sie posypać), tak robimy co jakiś odcinek żeby uszczelka nieuciekła na swoje miejsce.
Nastepnie wsadzamy rurke z WóDy i pryskamy aby uszczelka odklejiła sie od blachy i ułatwiła nam wyciąganie szyby tu przytaczam przysłowie: "Kto smaruje ten jedzie".
3) Potem powoli po kawałku wciskamy reszte uszczelki tak jak na foto wyżej, do tego własnie jest nam potrzebny "tępy" przyrząd. Na rogach trzeba się troszke przyłożyć bo jest troche cieżej.
4) Po skończeniu podważania szyba leży już luzno na klapie wiec można ja spokojnie wyciągnąć, ja to robiłem sam, ale można poporościć kogoś o pomocbedzie bezpieczniej
Powinien nam ukazać się taki widok:
5) Profilaktycznie czyścimy rant pod uszczelką.
6) W nową uszczelke w rowek w który wchodzi blacha z klapy wkładamy sznurek, będzie nam znacznie ułatwiał "najście" uszczelki na swoje miejsce.
Oczywiśc robimy to na całym obwodzie
7) Zakładamy szybe z uszczelką na kalpe zakładając jeden bok odrazu tak jak powinien być. Bedzie to baza od której zaczniemy. Potem powoli wyciągamy sznurek i jednocześnie uszczelka zachodzi nam na kalepe i to jest to o co nam chodzi. Po raz kolejny problemem są rogi i trzeba mieć mocny sznurek żeby go nie urwać, bo bedziemy zaczynać od nowa, a po co?
Podczas wyciągania sznurka trzeba uważać zeby szyba nam nie opadła, aj niepatrzyłem i i niestety sznurek wyszedł cały a część uszczelki poza klapą
Jednak to nie problem bo naciągłem szybe na swoje miejsce i pomogłem sobie srubokrętem ale szkoda roboty...
9) Po zakończeniu prac efekt powinin być taki
Życzę powodzenia i informuje, że zmieniam komplet szyb więc porady dotyczące reszty szyb bedą na bierząco dodawane
Więc tak:
1) Prace rozpoczynamy od skompletowania narzędzi tzn:
- kilka srubokrętów lub innych rzeczy koniecznie płaskich i jak najcieńszych,
- jeden "tępy" do podważania uszczelki, ważne aby był tempy bo inaczej można pociąć uszczelke,
- WD-40 albo inny srodek penetrujący
- mocny sznurek ja użyłem sznurka murarskiego ,
- jak na pierwszy raz około 2 godzin czasu.
2) Następny krok to podważenie uszczelki szyby, w tym celu bierzemy najcieńszy srubokręt i wkłamy między uszczelke a blache klapy (niepodważać zbyt mocno bo szyba może sie posypać), tak robimy co jakiś odcinek żeby uszczelka nieuciekła na swoje miejsce.
Nastepnie wsadzamy rurke z WóDy i pryskamy aby uszczelka odklejiła sie od blachy i ułatwiła nam wyciąganie szyby tu przytaczam przysłowie: "Kto smaruje ten jedzie".
3) Potem powoli po kawałku wciskamy reszte uszczelki tak jak na foto wyżej, do tego własnie jest nam potrzebny "tępy" przyrząd. Na rogach trzeba się troszke przyłożyć bo jest troche cieżej.
4) Po skończeniu podważania szyba leży już luzno na klapie wiec można ja spokojnie wyciągnąć, ja to robiłem sam, ale można poporościć kogoś o pomocbedzie bezpieczniej
Powinien nam ukazać się taki widok:
5) Profilaktycznie czyścimy rant pod uszczelką.
6) W nową uszczelke w rowek w który wchodzi blacha z klapy wkładamy sznurek, będzie nam znacznie ułatwiał "najście" uszczelki na swoje miejsce.
Oczywiśc robimy to na całym obwodzie
7) Zakładamy szybe z uszczelką na kalpe zakładając jeden bok odrazu tak jak powinien być. Bedzie to baza od której zaczniemy. Potem powoli wyciągamy sznurek i jednocześnie uszczelka zachodzi nam na kalepe i to jest to o co nam chodzi. Po raz kolejny problemem są rogi i trzeba mieć mocny sznurek żeby go nie urwać, bo bedziemy zaczynać od nowa, a po co?
Podczas wyciągania sznurka trzeba uważać zeby szyba nam nie opadła, aj niepatrzyłem i i niestety sznurek wyszedł cały a część uszczelki poza klapą
Jednak to nie problem bo naciągłem szybe na swoje miejsce i pomogłem sobie srubokrętem ale szkoda roboty...
9) Po zakończeniu prac efekt powinin być taki
Życzę powodzenia i informuje, że zmieniam komplet szyb więc porady dotyczące reszty szyb bedą na bierząco dodawane
Ostatnio zmieniony pt mar 30, 2007 21:31 przez wojtek_sari, łącznie zmieniany 2 razy.
Moje Sviro ;) - www.facebook.com/greenscirocco
dobra porada... nieraz juz można było spotkać zapytania w technicznym... teraz można "rzucić okiem"
może dodam od siebie mały niuans:
jeśli wyciągamy sami szybe to warto "dół" uszczelki zostawić na koniec.. bo możemy sie niemiło rozczarować jak szyba "zjedzie" na ziemie (zaczynać od boku--> góra-->drugi bok--> dół )
pod sznurek(albo kabel) warto dać paste bhp (biale śliskie mazidełko) co znacząco ułatwi montaż i wyciąganie z uszczelki sznurka/przewodu pcv. (jeśli uszczelka ma juz swoje lata to zmniejszamy ryzyko przetarcia sznurkiem/ popękania)
zesztki pasty usunąć wilgotną szmatką . pasta bhp jest całkowicie niegrożna dla uszczelki.
Gratuluje porady i pozdrawiam
może dodam od siebie mały niuans:
jeśli wyciągamy sami szybe to warto "dół" uszczelki zostawić na koniec.. bo możemy sie niemiło rozczarować jak szyba "zjedzie" na ziemie (zaczynać od boku--> góra-->drugi bok--> dół )
pod sznurek(albo kabel) warto dać paste bhp (biale śliskie mazidełko) co znacząco ułatwi montaż i wyciąganie z uszczelki sznurka/przewodu pcv. (jeśli uszczelka ma juz swoje lata to zmniejszamy ryzyko przetarcia sznurkiem/ popękania)
zesztki pasty usunąć wilgotną szmatką . pasta bhp jest całkowicie niegrożna dla uszczelki.
Gratuluje porady i pozdrawiam
-
- Forum Master
- Posty: 1229
- Rejestracja: ndz lip 23, 2006 08:55
- Lokalizacja: śląskie
- Kontakt:
Dziś wymieniłem przednie szyby i wygląda to mniej więcej tak:
Najpierw odkręcamy wszystkie plastiki z drzwi (rączke, korbke, rygielek) wyciągamy gałke do regulacji lusterek i lekko przesuwamy ramke od wewnętrznej klamki-sama wyskoczy. Potem odkrecamy cztery wkręty z boków drzwi, po dwie na strone:
Nastepnie odklejamy folie z drzwi, która ma zapobiegać moczniu sie boczka.
Kiedy uzyskamy widok gołej wewnetrznej blachy z drzwi, spuszczamy szybe do poziomu pokazanego na fotce, VW chyba specjalnie zrobiło takie wycięcie Odkręcamy dwie srubki pokazane na fotce, wkładamy coś cienkiego (srubokręt) między blasze z szyby a blaszke z podnisnika jednocześnie ciągnąc szybe do góry. Musi wyskoczyć z takich ząbków(nie ma z tym problemu )
Kiedy szyba luźno leży na podnośniku musimy sciągnąć uszczelke, bo inaczej nie wyjdzie nam szyba Potem już tylko do góry i szyba poza autem
Sprawa wkładania szyby jest analogią wyciągania, więc fotki są zbędne
Życze powodzenia
Najpierw odkręcamy wszystkie plastiki z drzwi (rączke, korbke, rygielek) wyciągamy gałke do regulacji lusterek i lekko przesuwamy ramke od wewnętrznej klamki-sama wyskoczy. Potem odkrecamy cztery wkręty z boków drzwi, po dwie na strone:
Nastepnie odklejamy folie z drzwi, która ma zapobiegać moczniu sie boczka.
Kiedy uzyskamy widok gołej wewnetrznej blachy z drzwi, spuszczamy szybe do poziomu pokazanego na fotce, VW chyba specjalnie zrobiło takie wycięcie Odkręcamy dwie srubki pokazane na fotce, wkładamy coś cienkiego (srubokręt) między blasze z szyby a blaszke z podnisnika jednocześnie ciągnąc szybe do góry. Musi wyskoczyć z takich ząbków(nie ma z tym problemu )
Kiedy szyba luźno leży na podnośniku musimy sciągnąć uszczelke, bo inaczej nie wyjdzie nam szyba Potem już tylko do góry i szyba poza autem
Sprawa wkładania szyby jest analogią wyciągania, więc fotki są zbędne
Życze powodzenia
Moje Sviro ;) - www.facebook.com/greenscirocco
Z przodu nie trzeba ściągać górnej uszczelki do wyciągania szyby, ja ściągałem tylko tą uszczelkę na której trzyma się boczek. A szybę wyciągałe w tej sposób że przód zostawiałem w dole a tył wyciągałem do góry że szyba była pod kątem około 45 stopni od normalnego położenia i wychodziła bez problemu.Dolną wyciągałem ponieważ przy wkładaniu szyby uszczelka wywijała się do środka.
-
- Forum Master
- Posty: 1229
- Rejestracja: ndz lip 23, 2006 08:55
- Lokalizacja: śląskie
- Kontakt:
dużo prostszym i mniej rzeźbiarskim sposobem jest wyciągniecie uszczelki i wyjęcie szyby przez zewnętrzną strone drzwi, nie trzeba naciągać ani obracać szyby idzie miodzio. Robiłem tak jak ty z drugimi drzwiami i powiem, że sposób naprawde kiepski w porównaniu z 30sekundami potrzebnymi do sciagniecia i załozenia uszczelki1 6 D pisze:Z przodu nie trzeba ściągać górnej uszczelki do wyciągania szyby
Moje Sviro ;) - www.facebook.com/greenscirocco
- Buwik
- Mały gagatek
- Posty: 77
- Rejestracja: wt maja 06, 2008 11:51
- Lokalizacja: Okolice Stalowej Woli
- Kontakt:
Twój tutek okazał się bardzo pomocny, dostałem kamykiem spod TIRa i zrobił się pajączek kupiłem szybę ale nie miałem kaski już żeby ją założyć u jakiegoś magika a tu tutek, z przednią szybą identycznie się robi tylko trzeba odkręcić plastiki na słupkach, część podsufitki i lusterko wewnętrzne żeby go nie urwać. Najlepiej jest przystawić dół szyby pierwszy bo potem resztę można już korygować na bieżąco Mój czas 1,5h (wyciągnięcie starej włożenie nowej mycie i skręcanie)
Dzięki
Dzięki
Ostatnio zmieniony pn cze 30, 2008 13:34 przez Buwik, łącznie zmieniany 2 razy.
[size=167]>>>>>[/size] [size=167][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=168742]Mój Gofferek[/url][/size] [size=167]<<<<<[/size]
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć 50km/h w zabudowanym :)
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć 50km/h w zabudowanym :)
mam taki problem ostatnio u kumpla w mk2 wymieniałam boczne tylne szyby, i oryginalne uszczelka przylegała do podsufitki a po montażu nowych jakoś tak śmiesznie odstawała co mogłem źle zrobić?
[b]Jetta USA: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3891289#3891289
Moje exFire&Ice: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=214805[/b]
MÓJ MK2: BYŁY http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=93904
Moje exFire&Ice: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=214805[/b]
MÓJ MK2: BYŁY http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=93904
[MK2] Wymiana tylnej i przedniej bocznej szyby-fotoporada
Powiedz mi, czy po wyjęciu tylnej szyby, stara uszczelka nadaje się do ponownego użytku? Gdzie dostałeś nową? Daj namiary, bo mieszkam niedaleko...
[MK2] Wymiana tylnej i przedniej bocznej szyby-fotoporada
witam jak wyjac tylna szybe z dzwi bocznych tylnych golf 3 5d
Re: [MK2] Wymiana tylnej i przedniej bocznej szyby-fotoporad
Witam.
Poszła mi szyba z tyłu na kapie.
Wyjąłem już uszczelkę i oczyściłem co się dało z pozostałości szkła.
Jutro jadę szukać szyby.
Dobrze, że jest ta fotorelacja, szkoda tylko, że nie które zdjęcia już nie działają.
Nie wiem czy poradzę sobie z tym numerem z sznurkiem, ma ktoś może zdjęcia które tu uciekły i mógłby wstawić?
Jak rozumiem nie trzeba nic kleić itp? Wystarczy jedynie wstawić szybę w uszczelkę, następnie uszczelkę z szybą w klapę?
Poszła mi szyba z tyłu na kapie.
Wyjąłem już uszczelkę i oczyściłem co się dało z pozostałości szkła.
Jutro jadę szukać szyby.
Dobrze, że jest ta fotorelacja, szkoda tylko, że nie które zdjęcia już nie działają.
Nie wiem czy poradzę sobie z tym numerem z sznurkiem, ma ktoś może zdjęcia które tu uciekły i mógłby wstawić?
Jak rozumiem nie trzeba nic kleić itp? Wystarczy jedynie wstawić szybę w uszczelkę, następnie uszczelkę z szybą w klapę?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 34 gości