<MagiCar 440 i podłączenie oryginalnego centralnego zamka

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

viwaldi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: wt kwie 12, 2005 00:05
Lokalizacja: Piotrowice k/Jawora
Kontakt:

<MagiCar 440 i podłączenie oryginalnego centralnego zamka

Post autor: viwaldi » śr wrz 07, 2005 07:50

Witam!!! Odrazu piszę że już szukałem na forum takiego tematu i nic nie zalazłem co by jednoznacznie wyjasniało sposób podłączenia oryginalnego centralnego zamka pneumatycznego w Golfiku III z tym alarmem. A mianowicie jak wiadomo centralny jest sterowany "+" i zamyka sie go kluczykiem od strony kierowcy jak i od strony pasażera a jak sie dłużej przytrzyma to domyka się szyberdach tak bynajmniej jest u mnie. Teraz tak chcę podłaczyć ten zamek do alarmu MagiCar 440 żeby wszystko było ok tzn. żeby zachować opcje obsługi zamka z kluczyka tak jak jest teraz ale żeby działał też jak się załączy alarm. Alarm do sterowania centralnym zamkiem ma następujące wyprowadzenia :

1.Czarny
2.Zielony
3.Różowy
4.Biały
5.Niebieski
6.Pomarańczowy

Teraz jak to połączyć żeby alarm do sterowania zamkiem dawał "+" i żeby nie trzeba było kombinować z dodatkowymi modułami a jeżeli już trzeba będzie coś dostawić to co? i oczywiście chcę zachować możliwość sterowania zamka z kluczyka. W aucie podobno za sterowanie zamkiem odpowiadają nastepujące przewody :

1.Zielony - otwieranie
2.Szary - zamykanie

Proszę o udzielenie rady jak to prawidłowo spiąć żeby nie było z tym żadnych problemów i żeby zamek działał zarówno z kluczyka jak i z pilota. Ewentualnie jak by ktoś wiedział jak zrobić domykanie szyberdachu z pilota to też proszę o podpowiedź bo alarm posiada takie coś jak 3 kanał na którym pokazuje sie impuls masy "-" przez jakies 25 sekund co wystarczyłoby do zamkniecia szyberdachu co i gdzie trzeba podłączyć. Z góry dziekuje za fachowe wypowiedzi na ten temat. Jak ktoś posiada jakieś schematy takiego podłączenia proszę o przesłanie na e-mail viwaldi@tenbit.pl

Pozdrawiam Waldi :cool:



sekol
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pn lis 29, 2004 16:48
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Post autor: sekol » śr wrz 07, 2005 09:27

Do kabelków różowego i pomarańczowego podpinasz +
Kable biały i czarny zostawiasz nie podłączone.
Wtedy przy wlaczaniu i wylączaniu powinien pojawiać Ci się + na przemian na kabelku niebieskim i zielonym.
Te kable podlaczasz odpowiednio do kabli w aucie.
Ja tak podlaczylem magicara i dziala :-) Zostala przy tym mozliwosc zamykania z kluczyka.
Wlaczenie alarmu domyka szyberdach jesli jest tylko uchylony w górę oraz zasuwa go prawie do konca jesli jest calkiem odsuniety. Niestety, brakuje doslownie pol sekundy zeby sie domknal caly.
Przy takim polaczeniu sa tez mankamenty wynikajace chyba z samej konstrukcji alarmu:
1. po kazdym wylaczeniu stacyjki alarm puszcza sygnal otwierania na centralny mimo ze jest otwarty - nie umie tego przeprogramowac
2. jade z otwartym szyberdachem, zatrzymuje sie i wylaczam stacyjke. gdy ponownie wlaczam stacyjke szyberdach mi sie automatycznie zamyka :-( tylko szyber..., drzwi zostaja otwarte



viwaldi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: wt kwie 12, 2005 00:05
Lokalizacja: Piotrowice k/Jawora
Kontakt:

Post autor: viwaldi » śr wrz 07, 2005 21:31

Czy nie da rady podłączyc tego inaczej ??? bo tak jak napisał "sekol" to ok ale jednak nie jest to doskonałe podłaczenie ponieważ są pewne problemy pomóżcie w podłączeniu tego centralnego zamka do tego alarmu na pewno ktoś wie jak to poprawnie podłączyć, napewno macie takie alarmy w swoich bolidach i macie podłączone zamki do tego alarmu prosze niech ktoś napisze prawidłowe podłączenie.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr wrz 07, 2005 23:03

Napiszę tylko o podłączeniu CZ i domykania szyb i dachu bo reszta to chyba pryszcz. Robiłem to pół roku temu w trójce, więc kolorów kabli alarmu nie pamietam ale masz chyba instrukcję.
Do otwierania bierzesz impuls z odpowiedniego kabla do sterowania CZ w alarmie i podłączasz do jednego z tych kabelków w drzwiach (szary lub zielony nie pamiętam). Pamietaj że drugi odpowiedni kabelek wg schematu dołączasz do plusa, alarm tylko puszcza ten prąd na kabel sterujący CZ ale na krótko - wystarczy tylko na otwarcie CZ. Druga para kabli sterowania CZ z alarmu do zamykania się nie nadaje bo impuls jest krótki i zdąży się tylko zamknąć CZ bez szyb i dachu. Masz tam jednak w tym alarmie chyba kabel od funkcji komfort i ten podpinasz do drugiego kabelka w drzwiach. POnieważ na kablu komfort masz minus, musisz zrobić przerzutnik, czyli jakikolwiek przekaźnik zamieniający minus na plus. I to wszystko. Impuls funkcji komfort jest tak długi że zamknie szyby i szyberdach bez problemu


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

viwaldi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: wt kwie 12, 2005 00:05
Lokalizacja: Piotrowice k/Jawora
Kontakt:

Post autor: viwaldi » czw wrz 08, 2005 00:03

Przepraszam ale nie zabardzo kumam ten opis proszę jasniej pisać. Na poczatku napisałem jakie kolory wychodzą z alarmu do sterowania zamkiem wiec dodam jeszcze schemacik może ktoś bedzie wiedział jak to razem spiąć.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



sekol
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pn lis 29, 2004 16:48
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Post autor: sekol » czw wrz 08, 2005 08:59

No wiec jeszcze raz :-)
Masz 6 kabelkow do sterowania zamkiem:
1. czarny, zielony, rozowy
2. bialy, niebieski, pomaranczowy

Jedna trojka tych kabli jest odpowiedzialna za otwieranie, druga za zamykanie zamka (nie pamietam juz ktora). Jesli nie masz w instrukcji tego opisanego to podlacz alarm i sprawdz miernikiem albo probnikiem samochodowym czy jak to sie tam nazywa :-) gdzie sie pojawia plus po wlaczeniu i po wylaczeniu alarmu.

Jak podlaczyc kable juz Ci napiasalem - jesli je tak polaczysz to wystarczy je podpiac do kabli w samochodzie. Czyli np. zielony z alarmu do zielonego z samochodu oraz niebieski z alarmu do szarego w samochodzie. Upewnij sie przed podlaczeniem ktore kable sa za co odpowiedzialne bo to co Ci podaje to tylko przyklad i moze byc na odwrot. Jesli tak podlaczysz, bedzie Ci dzialal tak jak opisalem.

Jesli chcesz skorzystac z rady Pawła Marka to podlaczasz kabelek z alarmu odpowiedzialny za otwieranie (zielony lub niebieski) do kabelka odpowiedzialnego za otwieranie w samochodzie. Trojke kabli wychodzacych z alarmu odpowiedzialnych za zamykanie nie podlaczasz w ogole. Do kabelka odpowiedzialnego za zamykanie w samochodzie podlaczasz (poprzez jakis przekaznik zmieniajacy minus na plus) kabelek oznaczony na Twoim schemacie jako szary/czarny - wtedy po wlaczeniu alarmu na centralny zamek pojdzie 30 sekundowy impuls plusa.



viwaldi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: wt kwie 12, 2005 00:05
Lokalizacja: Piotrowice k/Jawora
Kontakt:

Post autor: viwaldi » czw wrz 08, 2005 11:04

No tak to prawie już jasne jeżeli skorzystam z rady "Paweł Marek" to czy nie bedzie tych mankamentów o których pisał "sekol" i czy przy takim podłączeniu zachowam możliwosć otwierania i zamykania oraz domykania z kluczyka tak jak to jest w oryginalnym podłączeniu i czy nic się nie popsuje w momencie gdy bede zamykał samochod z alarmu tzn. na 3 kanale bedzie sterowanie zamykaniem 30 sek.plusa pneumatyk zamknie drzwi będzie to trwało jakies powiedzmy 5 sek.a przez nastepne 25 sek. dalej bedzie podawany plus na siłownik czy nic mu nie bedzie i czy pompka od zamka bedzie chodziła do chwili zamknięcia czy przez cały czas podawania impulsu plusa a i jeszcze np.szyberdach przy zamykaniu drzwi bedzie zamknięty i w tym momencie sterowanie szyberdachem dostanie impuls 30 sek. plusa czy nic się nie stanie szybredachowi czy bedzie on coś próbowal robić.

A jaki to przekaźnik i jak go podłączyć ?



Awatar użytkownika
miomio1
Cool Europe GL
Cool Europe GL
Posty: 790
Rejestracja: czw gru 30, 2004 23:33
Lokalizacja: Mragowo
Kontakt:

Post autor: miomio1 » czw wrz 08, 2005 21:44

Jak z moimi informacjami ,które podałem Tobie na gg ?OK? co do szybra to może sobie nie podłączaj ten alarm ma za mały czas domykania szyberdachu i wiadono często gdy się go będzie używało może szybciej się zepsuć ,ja sobie odpuściłem , centralny podepnij pod przewody które pokazałem Tobie na foto przesłane na pocztę ,odepnij w zamku mikrowłącznik ( z lewej i prawej strony )wstaw zaślepki zamiast wkładów zamka (wtedy ewentualnie gdy alarm sie zepsuje to można wejść do auta przez bagaznik i zmienic znowu na wkłady . I będziesz miał odrazu zabezpieczenie dodatkowe przed złodziejami , bo MK3 łatwo się otwiera innymi kluczykami z aut VW.Przy montarzu tych alarmów często stosuję tego typu rozwiązanie



viwaldi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: wt kwie 12, 2005 00:05
Lokalizacja: Piotrowice k/Jawora
Kontakt:

Post autor: viwaldi » czw wrz 08, 2005 23:14

Dzieki "miomio1"za informacje bardzo mi pomogły już wszystko wiem bede montował i jak coś się urodzi podczas tego montażu to bede cię nekał o pomoc :-) A jeszcze pytanko gdzie najlepiej zamontować ten czujnik wstrząsowy w komorze silnika czy raczej w środku samochodu gdzieś w desce rozdzielczej??? A te zaślepki to są ogólnie dostępne w sklepach motoryzacyjnych czy trzeba je kupić w serwisie???



Awatar użytkownika
miomio1
Cool Europe GL
Cool Europe GL
Posty: 790
Rejestracja: czw gru 30, 2004 23:33
Lokalizacja: Mragowo
Kontakt:

Post autor: miomio1 » pt wrz 09, 2005 02:32

czujnik wstrząsowy zamontuj najlepiej na jakiejś stałej konstrukcji auta -w środku samochodu , np, w kanale gdzie masz drążek zmiany biegów,aby gdy ktoś uderzy w samochód aby drgania przeszły do czujnika po metalowych elementach.Co do tych zaślepek to ja kupiłem na allegro od tego sprzedającego http://www.allegro.pl/show_user.php?uid=1868109 zapytaj sie go o nie , to jest producent zaślepek (posiada zaślepki z diodami i bez) bardzo dobrze wykonane ,estetycznie),w serwisie i w sklepach ich nie kupisz,chyba że On je dostarcza do jakiś sklepów.
pozdrawiam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 446 gości