zawieszenie golf variant do szybszej jazdy (nie gleba)

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

rastavibe
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: czw lis 23, 2006 00:58
Lokalizacja: stolica

zawieszenie golf variant do szybszej jazdy (nie gleba)

Post autor: rastavibe » wt lut 26, 2008 04:42

witam

pytanie o sugestie

golf tdi kombi 97rok na olejowych chyba; jaka kombinacja sprężyn i amortyzatorow do szybszej jazdy (tzn. nie względy stylizacyjne mnie interesują tylko TRAKCYJNE) nie chce obniżenia większego niz 30mm, 10-20mm mi wystarczy, amortyzatory prawdopodobnie bilsteina gazowe zamontuje...

jakieś doświadczenia ktoś ma w tej materii

aha - szukałem... nie znalazłem odpowiedzi w tym co było na forum

z góry thx



Awatar użytkownika
Lukasz_mk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Lukasz_mk2 » wt lut 26, 2008 08:56

sądzę że jak obnizysz auto o 2cm to raczej trakcji nie poprawisz, może poprostu twardsze sprężyny o seryjnej długości, ale jak jak będę zmieniał u siebie to wsadzę raczej -4cm bo to nie jest znowu taka gleba a jazda podobno lepsza, a i trzeba pamiętać że 4cm założysz na seryjne amory(muszą być tylko sprawne i nie cieknące)


Obrazek

suselu7
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: pn sie 27, 2007 21:13
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: suselu7 » wt lut 26, 2008 12:50

Ja poprawiłem trakcję w inny sposób. Miałem koła 175/65 R14. Na zakrętach bujało autem jak autobusem. Myślałem że golfy tak mają poprostu.
Kupiłem piękne BBSy - żeby poprawić wygląd;) , z oponami dunlop sport. Rozmiar kół 195/50 R15. Teraz to już jest zupełnie inna jazda :D


Dzięki za pomoc <beer>

Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » wt lut 26, 2008 18:12

Ja mam gazowki, nie obnizony i na autobahnach przy duzych predkosciach jezdzi sie bardzo dobrze. Opony zima 175 przod 185 tyl, lato 195.


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Chmielu_TDI
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: wt wrz 12, 2006 18:54
Lokalizacja: Chorzów/Ruda Śląska
Kontakt:

Re: zawieszenie golf variant do szybszej jazdy (nie gleba)

Post autor: Chmielu_TDI » śr lut 27, 2008 19:43

rastavibe pisze:witam

pytanie o sugestie

golf tdi kombi 97rok na olejowych chyba; jaka kombinacja sprężyn i amortyzatorow do szybszej jazdy (tzn. nie względy stylizacyjne mnie interesują tylko TRAKCYJNE) nie chce obniżenia większego niz 30mm, 10-20mm mi wystarczy, amortyzatory prawdopodobnie bilsteina gazowe zamontuje...

jakieś doświadczenia ktoś ma w tej materii

aha - szukałem... nie znalazłem odpowiedzi w tym co było na forum

z góry thx
Zmierzam w podobnym kierunku co ty z moim Variantem i obecnie mam sprężyny H&R - 35 i siedzi odpowiednio a na dniach palnuje zakup amorków Bilstein B4 gazówki i myśle że taki zestaw się będzie sprawdzać w codziennej eksploatacji :)


[b]VW Golf 3 TD[color=#FF0000]I[/color] Edition[/b]
[img]http://latara.w.interia.pl/golf22.JPG[/img]

rastavibe
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: czw lis 23, 2006 00:58
Lokalizacja: stolica

Post autor: rastavibe » śr lut 27, 2008 23:58

dzieki za sugestie powyżej... koła już czekają na montaż na 15/195/50... napewno wymienie amorki na bilsteiny b4... tylko jak już rozbierać zawias zastanawiam się nad sprężynami , żeby dwa razy nie rozbierać... a nie chce robić "deski" no i boje się o miskę przy obniżeniu -35mm



Awatar użytkownika
MarcoVW
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 962
Rejestracja: śr lip 06, 2005 21:04
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: MarcoVW » czw lut 28, 2008 16:40

195/50/15 jest to seryjny zamiennik 14tki , wiec w wys auta to nie ingeruje (obydwa koła postawione obok siebie maja taką samą wysokośc)

przy sprezynach -35mm do dotykania miską jescze ci daleko , na -60 nic sie nie dzieje nawet :okej:

co do wczesniejszego pytania o trakcje to tym nizej , twardziej i szerzej to lepiej . Wtedy mozesz sobie robić pake 50 w zakręt i czujesz jakbyś stał w miejscu :smoke:

nie na darmo np. Ferrari jest niskie , na szer kapciach i z szerokim rozstawem osi.

ps. zapodaj dystanse by poszerzyć oś



Chmielu_TDI
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: wt wrz 12, 2006 18:54
Lokalizacja: Chorzów/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: Chmielu_TDI » czw lut 28, 2008 19:02

rastavibe pisze:dzieki za sugestie powyżej... koła już czekają na montaż na 15/195/50... napewno wymienie amorki na bilsteiny b4... tylko jak już rozbierać zawias zastanawiam się nad sprężynami , żeby dwa razy nie rozbierać... a nie chce robić "deski" no i boje się o miskę przy obniżeniu -35mm
Nic się nie martw -35 to prawie jak seria tylko przy wiekszych progach i krawężnikach tzeba bardziej uważać :)


[b]VW Golf 3 TD[color=#FF0000]I[/color] Edition[/b]
[img]http://latara.w.interia.pl/golf22.JPG[/img]

rastavibe
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: czw lis 23, 2006 00:58
Lokalizacja: stolica

Post autor: rastavibe » czw lut 28, 2008 21:05

chyba nie do końća się zrozumieliśmy --- "deska" oznacza, że zawias nie pracuje... a musi... bo samochód ma jechać nie latać, a tak sie dzieje, gdy jest za sztywny i zaczyna podskakiwać :-)

moje pytanie chodziło o DOŚWIADCZENIA tych którzy mają obzniżone zawieszenie w kombi... bo to nie chodzi, ŻEBYM musiał zwalniać jak jest nierówna droga... nie chodzi również o krawężniki i studzienki...

chodzi o zawias do szybkiej jazdy (na tyle sprężysty) by był "ustawny"

a co do Ferrari? Nisko i sztywno to na torze jest dobre, nie na drogach... tym bardziej polskich... musi być jakiś "skok" zawieszenia

bo muldy, uskoki, itp itd



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » czw lut 28, 2008 21:13

bilstein b6 sport i do tego seryjna sprezyna
Auto nie usiądzie jakoś strasznie (tyle co obniza amor) a imho lepszego zestawu na drogę (ulicę) nie ma (mam tu na mysli zestaw skłądajacy sie z seryjnej sprezyny i dobrego sportowego amora, nawet nie koniecznie bilsteina)
Po prostu nasze drogi wymuszają dość duży skok daltego uwazam ze seryjna sprezyna to najlepsze co mozna wsadzic. Jednak warunek zeby taki zestaw dobrze pracował to dobra marki amortyzatorów bo tylko one gwarantuje dobre parametry.

[ Dodano: Czw Lut 28, 2008 20:15 ]
rastavibe pisze:napewno wymienie amorki na bilsteiny b4... tylko jak już rozbierać zawias zastanawiam się nad sprężynami , żeby dwa razy nie rozbierać... a nie chce robić "deski" no i boje się o miskę przy obniżeniu -35mm
zamiast b4 i spring sport zrob jak wyzej napisale mczyli odwrotnie.
Jesli sprawa nie jest pilna to bedzie sie mozna przejechac moim golfem na takim zestawie jak wyzej za jakis miesiac to bys sobie zobaczyl czy Ci cos takiego odpowiada.

[ Dodano: Czw Lut 28, 2008 20:15 ]
jedyny szkopułto taki ze jeden b6 kosztuje tyle co cztery b4 :/

[ Dodano: Czw Lut 28, 2008 20:18 ]
a tak jakos ciekawostke powiem ze czytalem niedawno wywiad z Hołkiem który kiedys jeździł w teamie farycznym FSO dużym fiatem . Opowiada jak dostał od kogos dwa amory bilsteina na przod do swojego fiata ale okazało sie ze jeden byl wylany wiec wsadzili ten drugi pojechali rajd na jednym bilu :) to byly czasy :P



rastavibe
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: czw lis 23, 2006 00:58
Lokalizacja: stolica

Post autor: rastavibe » czw lut 28, 2008 21:33

:-) właśnie o czymś takim myślałem... (b6, albo kayaba agx) ale zapowiada się jak nic 1500-1600 za zestaw... :-) w sumie stać mnie i jazda po zakrętach to jedyna frajda dla mnie autem (ten caravan to moje auto "rodzinne")

jeśli będzie akutalne z propozycji chętnie skorzystam

a zatem spręzyny zostają seryjne (co najwyżej nowe założe)

dzięki wszystkim za pomoc


p.s.

a propos niskiego i twardego Ferrari... Zientarski cos sie na ten temat wypowie :-(



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » czw lut 28, 2008 21:44

nie ma sprawy to jesli bedziesz chciał sprawdzić jeszcze to daj znac pod koniec marca, poaczątek kwietnia, chyba ze nie wytrzymasz do tego czasu
PS jakby co to jest dwóch gosci na allegro ktorzy maja taniej niz w sklepie. Jeden to ten mts_bilstein a drugiego nie pamietam i ten drugi mam wlasnie taniej. On handluje wieloma roznymi b4 na allegro do roznych aut ale nie pamietam nawet skad jest.

[ Dodano: Czw Lut 28, 2008 20:47 ]
rastavibe pisze:a propos niskiego i twardego Ferrari... Zientarski cos sie na ten temat wypowie
chya nie za bardo jest w stanie, mieszkam dokładnie 2400 m od tego miejsca i znam je doskonale. Widac co zostało z auta , ile jechal sie mozna domyslic a efktów nie trzeba komentować.



rastavibe
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: czw lis 23, 2006 00:58
Lokalizacja: stolica

Post autor: rastavibe » wt mar 04, 2008 01:06

wybrałem bilstein b6 nie ma co sie skubać, najwyżej będę trochę załował tych pary extra plnów :-) ... gadałem z Zerkopolem (ale od nich nie kupie bo mają droższe niż ten gość z allegro) na ulicę (polską) nie ma nic lepszego niż b6 (i normalnego)

dzieki :-)



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » wt mar 04, 2008 02:32

no dobrze ze nie w zerkopolu kupiles bo maja faktycznie drożej !! Taka polityka Bilsteina na Polskę. Zerkopol żyje głównie z serwisu amortyzatorów. Można się pokusić o ustawienie u nich amorów pod konretną sprężynę. To jakieś 150 zł od sztuki ale nie wiem czy warto sie w to bawic na drogę.
pzdr



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 337 gości