czym mozna zmniejszyc spalenie w 1.4

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

felga12
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: śr sty 09, 2008 00:09
Lokalizacja: islandia
Kontakt:

Post autor: felga12 » wt lut 26, 2008 15:57

ppoll27 pisze:
felga12 pisze:
koz3r pisze:no to tak jakby cos z sonda .. na bank jest ok?

[ Dodano: 26 Lut 2008 14:36 ]
masz mozlowosc podpiecia sie pod vag'a? byloby latwiej
Wlasnie zakupilem przepustnice czujnik temperatury i jeszcze jedna czujke niepamietam jej nazwy wiem ze znajduje sie pod pszepustnica z z lewej strony morze to cos pomorze

[ Dodano: 26 Lut 2008 14:44 ]
ppoll27 pisze:zawsze tak było czy tylko ostatnio ? sprawdałeś ustawienie zapłonu i działanie regulatorów zapłonu (o ile są w 1,4) ?
nie bo nie mam o elektryce pojecia a nie mieszkam w polsdce
heh no tak ... to sprobuj powymieniac to co kupiles, i daj znac ...
ok poinformuje na pewno i mam nadzieje ze to coś da...



Awatar użytkownika
wolfzan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 906
Rejestracja: sob cze 23, 2007 08:43
Lokalizacja: Wrocław/Nisko
Kontakt:

Post autor: wolfzan » wt lut 26, 2008 16:20

ppoll27 pisze:Czyli krótkie trasy ... a po ilu minutach jazdy masz "normalną" temperature pracy silnika ? przyjrzyj się w takim razie termostatowi - dopóki płyn nie zdąży się nagrzać to silnik będzie dostawał od komputera bogatą mieszankę (takie "ssanie") - to może powodować podniesione spalanie - przy sprawnym termostacie samochód nagrzewa się w jakieś 4-7 minut jazdy (zależnie od temp na zewnątrz) - może spróbuj zmierzyć czas kiedy wskazówka temp wychodzi ci z białego pola ... :bigok:
U mnie jest to samo. Grzeje się tylko do 70 stopni po wymianie termostatu i pali zdecydowanie więcej. Mam ten sam silnik, tylko 1.6 AEE, Twój to 1.4 AEX. Konstrukcja ta sama, tylko średnica tłoków inna. Myślę, że wymiana termostatu może pomóc. Poza tym skoro jeździsz na krótkich dystansach, to silnik jest ciągle niedogrzany i dlatego dużo pali.



felga12
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: śr sty 09, 2008 00:09
Lokalizacja: islandia
Kontakt:

Post autor: felga12 » wt lut 26, 2008 17:46

wolfzan pisze:
ppoll27 pisze:Czyli krótkie trasy ... a po ilu minutach jazdy masz "normalną" temperature pracy silnika ? przyjrzyj się w takim razie termostatowi - dopóki płyn nie zdąży się nagrzać to silnik będzie dostawał od komputera bogatą mieszankę (takie "ssanie") - to może powodować podniesione spalanie - przy sprawnym termostacie samochód nagrzewa się w jakieś 4-7 minut jazdy (zależnie od temp na zewnątrz) - może spróbuj zmierzyć czas kiedy wskazówka temp wychodzi ci z białego pola ... :bigok:
U mnie jest to samo. Grzeje się tylko do 70 stopni po wymianie termostatu i pali zdecydowanie więcej. Mam ten sam silnik, tylko 1.6 AEE, Twój to 1.4 AEX. Konstrukcja ta sama, tylko średnica tłoków inna. Myślę, że wymiana termostatu może pomóc. Poza tym skoro jeździsz na krótkich dystansach, to silnik jest ciągle niedogrzany i dlatego dużo pali.
wiesz tylko ciekawi mnie ta utrata mocy czasami nie rozumiem z jakiej przyczyny to sie dzieje

[ Dodano: 26 Lut 2008 17:57 ]
wolfzan pisze:
ppoll27 pisze:Czyli krótkie trasy ... a po ilu minutach jazdy masz "normalną" temperature pracy silnika ? przyjrzyj się w takim razie termostatowi - dopóki płyn nie zdąży się nagrzać to silnik będzie dostawał od komputera bogatą mieszankę (takie "ssanie") - to może powodować podniesione spalanie - przy sprawnym termostacie samochód nagrzewa się w jakieś 4-7 minut jazdy (zależnie od temp na zewnątrz) - może spróbuj zmierzyć czas kiedy wskazówka temp wychodzi ci z białego pola ... :bigok:
U mnie jest to samo. Grzeje się tylko do 70 stopni po wymianie termostatu i pali zdecydowanie więcej. Mam ten sam silnik, tylko 1.6 AEE, Twój to 1.4 AEX. Konstrukcja ta sama, tylko średnica tłoków inna. Myślę, że wymiana termostatu może pomóc. Poza tym skoro jeździsz na krótkich dystansach, to silnik jest ciągle niedogrzany i dlatego dużo pali.

?



tadzik3
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr lis 28, 2007 21:43
Lokalizacja: Łebień
Kontakt:

Post autor: tadzik3 » wt lut 26, 2008 20:49

u mnie tyle palil poniewaz byl siadniety jakis przetwornika hala czy hella... :bajer:
ogulnie to jest to gdzie jest przymocowana do tego kopulka... w starszych autach jest tam kowadelko.... spalanie sie zmniejszylo i ma wieksza moc... jedz na komputer powinno wykryc... :grin:
POZDRAWIAM!!!!



felga12
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: śr sty 09, 2008 00:09
Lokalizacja: islandia
Kontakt:

Post autor: felga12 » wt lut 26, 2008 21:14

tadzik3 pisze:u mnie tyle palil poniewaz byl siadniety jakis przetwornika hala czy hella... :bajer:
ogulnie to jest to gdzie jest przymocowana do tego kopulka... w starszych autach jest tam kowadelko.... spalanie sie zmniejszylo i ma wieksza moc... jedz na komputer powinno wykryc... :grin:
POZDRAWIAM!!!!
wykrylo ci to vogiem?

[ Dodano: 26 Lut 2008 21:04 ]
tadzik3 pisze:u mnie tyle palil poniewaz byl siadniety jakis przetwornika hala czy hella... :bajer:
ogulnie to jest to gdzie jest przymocowana do tego kopulka... w starszych autach jest tam kowadelko.... spalanie sie zmniejszylo i ma wieksza moc... jedz na komputer powinno wykryc... :grin:
POZDRAWIAM!!!!
?



tadzik3
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr lis 28, 2007 21:43
Lokalizacja: Łebień
Kontakt:

Post autor: tadzik3 » wt mar 18, 2008 08:16

no na komputerze mi to wykryło... 40zł zaplacilem ale wiedziałem co jest wymieniłem to i rakieta odrazu mniej palił i miał wiekasz piz... :food: pozrdawiam :jezor:



Awatar użytkownika
upel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: śr cze 06, 2007 22:17
Lokalizacja: okolice Warszawy
Kontakt:

Post autor: upel » wt mar 18, 2008 10:44

Zrób jeszcze reset kompa... może nie pomoże to nic, ale i nie zaszkodzi, a nóz ma jakieś błędy albo wymianie sondy trzeba go restartnąć :bigok:

Może to zrobić przez odpięcie klemry z akumulatora, najlepiej (-) i zotaw go sobie na godzinke czy tam dłużej, chociaż pół godziny wystarczy i potem odpal silnik i niech sobie pochodzi do włączenia wentylatora.... :bajer:


...::: Znalazłeś rozwiązanie problemu? Napisz, a na pewno komuś pomożesz :):::...

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 120 gości