ALH pare pytań z serii co lepiej zrobić:)
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
ALH pare pytań z serii co lepiej zrobić:)
tak sobie siedzę i rozmyślam....może mi ktoś pomoże, szukałem na forum ale dokładnej odpowiedzi nie znalazłem
są dwa wyjścia...
1. Zrobić Chipa u siebie w 90 konnym potworze, uzyskać jakieś 120 koni i jeździć takim..czy
2. Nie robić na razie chipa, jeździć takim jeszcze ze dwa może trzy miesiące, uzbierać wiecej kasy i wtedy kupić nowe większe turbo, pobawić sie z intercoolerem, może wieksze bardziej wydajne wtryski wpakować i wtedy dopiero chipować.... Zaznaczam że turbina zaczyna juz kończyć swój żywot, świszczy piszczy delikatnie puszcza olej.
a i czy te ww zmiany pociągają automatycznie za sobą jakieś inne?? Coś gdzieś czytałem że sprzęgło może nie wytrzymać, ale co z reszta podzespołów??
i jakby ktoś mógł napisać co mnie czeka, żebym był świadom i ile muszę mieć przygotowanej na to wszystko gotówki.
no a to jest ewentualnie możliwość założenia sprzęgła z innego modelu, np tych 150 konnych silników??
PS: mam nadzieje ze nie było wcześniej takiego tematu i moderatorzy nie będą na mnie źli:D
są dwa wyjścia...
1. Zrobić Chipa u siebie w 90 konnym potworze, uzyskać jakieś 120 koni i jeździć takim..czy
2. Nie robić na razie chipa, jeździć takim jeszcze ze dwa może trzy miesiące, uzbierać wiecej kasy i wtedy kupić nowe większe turbo, pobawić sie z intercoolerem, może wieksze bardziej wydajne wtryski wpakować i wtedy dopiero chipować.... Zaznaczam że turbina zaczyna juz kończyć swój żywot, świszczy piszczy delikatnie puszcza olej.
a i czy te ww zmiany pociągają automatycznie za sobą jakieś inne?? Coś gdzieś czytałem że sprzęgło może nie wytrzymać, ale co z reszta podzespołów??
i jakby ktoś mógł napisać co mnie czeka, żebym był świadom i ile muszę mieć przygotowanej na to wszystko gotówki.
no a to jest ewentualnie możliwość założenia sprzęgła z innego modelu, np tych 150 konnych silników??
PS: mam nadzieje ze nie było wcześniej takiego tematu i moderatorzy nie będą na mnie źli:D
Turbo gnojek...:)..mała bestia:D
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=118740
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=118740
Seryjne sprzegło z ALH z roczników produkcji 2001-2003 wytrzymuje ok 300 Nm i nic wiecej. Dopiero później Sachs poprawił konstrukcje docisku i sprzegło jest mocniejsze.królikTDI pisze:a i czy te ww zmiany pociągają automatycznie za sobą jakieś inne?? Coś gdzieś czytałem że sprzęgło może nie wytrzymać, ale co z reszta podzespołów??
i jakby ktoś mógł napisać co mnie czeka, żebym był świadom i ile muszę mieć przygotowanej na to wszystko gotówki.
no a to jest ewentualnie możliwość założenia sprzęgła z innego modelu, np tych 150 konnych silników??
PS: mam nadzieje ze nie było wcześniej takiego tematu i moderatorzy nie będą na mnie źli:D
O sprzegle 240 mm zapomnij bo to tylko przy skrzyni 6 :green_fuck:
Jak na dziś to nie wiem w ile KM docelowo mierzysz. Jeśli z okolice 140 KM to wystarczy jak na dziś zapodać 216 + program i jeździć (dobrze napisany program nie bedzie wymagał zmiany sprzegła).
Jak więcej niż 140 KM planujesz to nie obejdzie się bez:
- turbiny,
- sprzegła,
- FMIC,
- wtrysków,
- pompy 11 jak więcej mocy zapragniesz,
- chłodnicy oleju,
- kolektora dolotowego,
- wywalenia kata,
....
Jak określisz docelową moc to Ci podam co konkretnie potrzebujesz.
Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
Sam zakładałem.królikTDI pisze:celowałbym w okolice od 170 do 180...
a Ty miałeś już skrzynie 6 czy była dokładana??
170-180 KM to potrzebujesz:
- turbo ARL,
- FMIC z orurowaniem,
- kolektor dolotowy od 130/150,
- mapp sensor do 3 barów,
- wtryskiwacze 230,
- pompę 11
- wywalenie kata,
- wskazana chłodnica oleju od 130/150,
- sprzęgło z dwumasem LUK lub Sachs 228 mm (ale max moment i tak ok 350 Nm), sprzegło jednomas + VR6 - moment możesz bez ograniczeń wówczas mieć zrobiony, ale lekka utrata na komforcie na jałowych obrotach, można dać skrzynię 6 ale to niekonieczne
Poza modami mechanicznymi naprawdę ważny jest PROGRAM - jak kijowy będzie to zaraz coś się wysra.
Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
no i właśnie o coś takiego mi chodziło... Naprawdę jestem mega wdzięczny. No i pomógł jak najbardziej zasłużony
a jakbyś mógł jeszcze zdradzić jaki był koszt modyfikacji w twoim przypadku?? Iczy ta skrzynia 6 pasuje bez rzeźbienia??
i co to jest - mapp sensor do 3 barów??
a jakbyś mógł jeszcze zdradzić jaki był koszt modyfikacji w twoim przypadku?? Iczy ta skrzynia 6 pasuje bez rzeźbienia??
i co to jest - mapp sensor do 3 barów??
Ostatnio zmieniony pn lut 25, 2008 22:13 przez królikTDI, łącznie zmieniany 1 raz.
Turbo gnojek...:)..mała bestia:D
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=118740
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=118740
Mapp Sensor 3 bary to jest od silników AWX, ASZ, ARL, BPX - podaje ciśnienie bezwzględne w dolocie do 3 barów (czyli nadciśnienie do 2 barów) bez notlaufów. Ma inną charakterystyke jak 2,5 barowy i jak założysz go bez korekty w programie to spowoduje mocne przeładowanie!!!królikTDI pisze:a jakbyś mógł jeszcze zdradzić jaki był koszt modyfikacji w twoim przypadku?? Iczy ta skrzynia 6 pasuje bez rzeźbienia??
i co to jest - mapp sensor do 3 barów??
Co do skrzyni to sobie poczytaj:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... wap+leonie
Koszta tak powierzchownie:
- turbo 900-1300 zł,
- sprzegło - z dwumasem 228 mm ok 1300 zł, jednomas + VR6 ok 800 zł,
- FMIC + orurowanie 2000-2500 zł (np FMIC od Ibizy BPX),
- wtryski 230 - 1200 zł + wymiana 200 zł,
- pompa 11 - to różnie przeróbka lub kupno całej, cała używana ok 1300-1500 zł, prawie nowa (100h pracy) - 2000 zł,
- chłodnicy oleju - od ARL ze śrubą mocującą i wężami do wody ARL ok 150 zł,
- kolektora dolotowego - ASZ/ARL - 150 sam kolektor, z EGR od ARL ok 250 zł,
- wywalenia kata - gratis za wkład do kata,
- komplet do SWAP-a na skrzynię 6 ok 3000 zł
Do tego uszczelki, robocizna, oleje, ...
Program ok 1200-1300 zł napisany na wszystkie te mody.
Ostatnio zmieniony pn lut 25, 2008 22:32 przez jaro4444, łącznie zmieniany 2 razy.
Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
to od czego taki hamulec można zaadoptować??
[ Dodano: 25 Lut 2008 21:43 ]
Czyli zrobić to co Ty masz?? Pozwoliłem sobie wkleić
1. Hamulce.
Seryjnie miałem układ hamulcowy z przodu 280x22 mm z tyłu 232x9 mm. Aby dokonać SWAPu na heble 288x25 lub 312x25 z przodu i 256x22 wentylowane z tyłu potrzeba:
- zwrotnice przód od Leona, Octavi, Golfa IV, A3 i pokrewnych przystosowane do układów 288 lub 312 mm (silniki V5, 1,8 20VT, 130 i 150 KM TDI)
- zaciski przednie od układu hamulcowego jak wyżej,
- tarcze hamulcowe 312x25 mm,
- kolcki hamulcowe do ww. zacisków na przód,
- jarzma od układu 312 mm (np. Leon 1.8 T, Octavia 1 RS),
- tylne jarzma hamulcowe od układu 256x22 mm (ważne żeby były od wozu przednionapędowego czyli np Leona Cupry R lub Octavi 1 RS, te od Audi TT czy od S3 nie pasują P&P),
- zaciski od układu 256x22 mm tył (zaciski mogą być od CupryR, O1 RS lub np. od Leonów, Golfów, Skody, Bory, TT, A3 w wersjach 4x4 lub 2.8, 3.2, R32.
- tarcze 256x22 mm - najtańsze i pasujące są te do Octavii, Leona, Golfa IV 1,4 i 1,6 benzynowych mocowane z przodu.
- klocki tył te same co do standardowych układów 232x9 mm.
Przewody hamulcowe i linki z tyłu pasują P&P.
[ Dodano: 25 Lut 2008 21:43 ]
Czyli zrobić to co Ty masz?? Pozwoliłem sobie wkleić
1. Hamulce.
Seryjnie miałem układ hamulcowy z przodu 280x22 mm z tyłu 232x9 mm. Aby dokonać SWAPu na heble 288x25 lub 312x25 z przodu i 256x22 wentylowane z tyłu potrzeba:
- zwrotnice przód od Leona, Octavi, Golfa IV, A3 i pokrewnych przystosowane do układów 288 lub 312 mm (silniki V5, 1,8 20VT, 130 i 150 KM TDI)
- zaciski przednie od układu hamulcowego jak wyżej,
- tarcze hamulcowe 312x25 mm,
- kolcki hamulcowe do ww. zacisków na przód,
- jarzma od układu 312 mm (np. Leon 1.8 T, Octavia 1 RS),
- tylne jarzma hamulcowe od układu 256x22 mm (ważne żeby były od wozu przednionapędowego czyli np Leona Cupry R lub Octavi 1 RS, te od Audi TT czy od S3 nie pasują P&P),
- zaciski od układu 256x22 mm tył (zaciski mogą być od CupryR, O1 RS lub np. od Leonów, Golfów, Skody, Bory, TT, A3 w wersjach 4x4 lub 2.8, 3.2, R32.
- tarcze 256x22 mm - najtańsze i pasujące są te do Octavii, Leona, Golfa IV 1,4 i 1,6 benzynowych mocowane z przodu.
- klocki tył te same co do standardowych układów 232x9 mm.
Przewody hamulcowe i linki z tyłu pasują P&P.
Turbo gnojek...:)..mała bestia:D
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=118740
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=118740
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 144 gości