1.4 16V 70kkm - bierze olej 0,5l/1000 km - norma?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Jarooo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 09:37
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

1.4 16V 70kkm - bierze olej 0,5l/1000 km - norma?

Post autor: Jarooo » pn sie 08, 2005 17:59

Witam!

Ponieważ wątek na pl.misc.samochody przeszedł bez echa, osmielam się wrzucić go tutaj. Jestem ciekaw Waszych opinii:

Przypadłość następująca: autko jak w temacie, przejechałem nim
sporo i ani grama oleju nie wziął.
Po wymianie oleju w warsztacie, wybrałem się w dłuższą podróż -
ponad 1000 km przez Niemcy. Był upał, ja jechałem średnio 150 km/h
autostradami, więc silnik pracował długo na wysokich obrotach.
Po przejechaniu 1000 km zamrugała kontrolka oleju. Po dojechaniu do
celu okazało się, że spaliłem ok. 0,5 litra oleju, bo po dolaniu
takiej właśnie ilości bagnet wskazywał poziom między min i max (na
Aralu w Niemczech kupiłem systetyk o tych samych właściwościach -
5W40, ale firmy TOTAL). Początkowo myślałem, że przy wymianie oleju
za mało mi wlali, a ja nie sprawdziłem poziomu przed wyjazdem. Jednak
po uzupełnieniu oleju i przejechaniu drogi powrotnej, znowu ubyło
prawie 0,5l.
Dopiero wróciłem, więc nie wiem czy auto mi bierze olej, czy brał
tylko na trasie, przy wysokich obrotach i temperaturze otoczenia. Nie
wiem więc, czy martwić się tym problemem, czy traktować to jako
normę i po prostu zaopatrzyć się w litr oleju na zapas?
Dzięki za konstruktywne opinie.

Wiem, że wątki podobne były, przetrzepałem archiwum i poczytałem.
Jednak mi chodzi o to, czy auto normatywnie można spalać tyle oleju
na trasie podczas, gdy wcześniej nie brał nic. No i zaraz przed
wyjazdem robiłem wymianę oleju. Czy mogli mi coś spieprzyć?


I pytanie drugie:

Biorę 1-litrowy zapas oleju na trasę. W aucie mam wlany TOTAL 5W40.
Czy w razie konieczności dolania, mogę uzupełnić olejem o tych
samych parametrach (5W40), jednak innego producenta? Mam olej ELF.
Obydwa oczywiście syntetyki.

pozdr
Jarek


Jarooo

Awatar użytkownika
Golf GTi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: pt lip 29, 2005 20:54
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: Golf GTi » pn sie 08, 2005 18:51

Olej morzesz uzupelnic syntetykiem takim samym jaki lejesz(własciwosci czyli 5W40) , przy przebiegu 70 tys ,tyle oleju ci bierze , jak mialem golfa 3 1,4 60KM , przy przebiegu 220 000 km , bral niecala 0,5-0,8 L na 10000km , ale wiadomo nie byl nowy , ale u ciebie to niedopuszczalne przy tym przebiegu , 0,5 L to by ci mogl wziasc ale na 15000 km , to by bylo ok, zaznaczam ze nie jestem dziadkiem i nie jezdze 20km/h , nie wiem dziwna sprawa , moze z goraca ci gomki w glowicy popekaly i puszcza olej na zawory ,trza sprawdzic



Awatar użytkownika
paulox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 397
Rejestracja: sob sie 28, 2004 12:56
Lokalizacja: Darlowo
Kontakt:

Re: 1.4 16V 70kkm - bierze olej 0,5l/1000 km - norma?

Post autor: paulox » pn sie 08, 2005 19:52

Każdy silnik spala olej. Jeden mniej drugi wiecej.

Zawsze spala wiecej na dlugiej trasie.
Spala tez wiecej na wysokich obrotach.

Może za bardzo go męczyłeś? jakie obroty miał przy tych 150?

0,5 l mało to nie jest chociaż nie wiem ile być powinno przy takich warunkach.


Volkswagen - da weiss man, was man hat.


___________________________________

Awatar użytkownika
Jarooo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 09:37
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: 1.4 16V 70kkm - bierze olej 0,5l/1000 km - norma?

Post autor: Jarooo » pn sie 08, 2005 23:15

paulox pisze:Może za bardzo go męczyłeś? jakie obroty miał przy tych 150?
0,5 l mało to nie jest chociaż nie wiem ile być powinno przy takich warunkach.
Obroty raczej wysokie przy tej prędkości no i pogoda raczej upalna wtedy była.
Zastanawia mnie tylko jedno. Bo jak auto zaczyna brać olej to nie następuje to chyba nagle tylko stopniowo, prawda?
Więc to mnie zastanawia, bo wcześniej nie brał nic, a teraz po tej trasie nagle łyknął 0,5l/1000 km. Dlatego nie wiem co robić. Przede mną kolejne 3000 km.


Jarooo

Awatar użytkownika
daaroo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1784
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
Kontakt:

Post autor: daaroo » wt sie 09, 2005 00:16

a jaki olej był wlany przed wymiana ??



Awatar użytkownika
Jarooo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 09:37
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: Jarooo » wt sie 09, 2005 08:19

daaroo pisze:a jaki olej był wlany przed wymiana ??
A czy to ma duże znaczenie? Bo szczerze powiem, wiem, że syntetyk 5W40, bo mechanik nawet nalepki żadnej nie przykleił, ale nie znam marki, bo robiłem wymianę w nieznanym mi wcześniej zakładzie i nie przywiązywałem wagi do marki. I dodam też, że objawy "znikania" oleju pojawiły się właśnie zaraz po wymianie oleju. Ale w tym właśnie czasie ruszyłem w trasę, więc już nie wiem czy to tylko zbieg zdarzeń w tym samym okresie, czy mechanik coś mi podejrzanego wlał, czy jeszcze inny powód.

[ Dodano: Wto Sie 09, 2005 8:21 am ]
I jeszcze jedno: ruszam w piątek w kolejną trasę i chcę wziąść litr oleju na zapas w razie konieczności dolania. Jaki najlepiej kupić olej do "dolewek"? Czy to również ma znaczenie, czy to raczej rzecz gustu i liczą się tylko parametry techniczne? (5W40).


Jarooo

Awatar użytkownika
paulox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 397
Rejestracja: sob sie 28, 2004 12:56
Lokalizacja: Darlowo
Kontakt:

Post autor: paulox » wt sie 09, 2005 09:04

Jarooo pisze:
daaroo pisze:a jaki olej był wlany przed wymiana ??
A czy to ma duże znaczenie? Bo szczerze powiem, wiem, że syntetyk 5W40, bo mechanik nawet nalepki żadnej nie przykleił, ale nie znam marki, bo robiłem wymianę w nieznanym mi wcześniej zakładzie i nie przywiązywałem wagi do marki. I dodam też, że objawy "znikania" oleju pojawiły się właśnie zaraz po wymianie oleju. Ale w tym właśnie czasie ruszyłem w trasę, więc już nie wiem czy to tylko zbieg zdarzeń w tym samym okresie, czy mechanik coś mi podejrzanego wlał, czy jeszcze inny powód.

[ Dodano: Wto Sie 09, 2005 8:21 am ]
I jeszcze jedno: ruszam w piątek w kolejną trasę i chcę wziąść litr oleju na zapas w razie konieczności dolania. Jaki najlepiej kupić olej do "dolewek"? Czy to również ma znaczenie, czy to raczej rzecz gustu i liczą się tylko parametry techniczne? (5W40).

A sprawdzałes czy plam nie zostawia pod autem (szczególnie gorący silnik po zaparkowaniu samochodu). Obejrzyj czy sie nie poci pod silnikiem. Może to tylko jakaś uszczelka.

Czasami marka oleju tez ma znaczenie. Jeden producent produkuje lepsze a inny gorsze oleje.


Volkswagen - da weiss man, was man hat.


___________________________________

Awatar użytkownika
mr_simon
..::INTRUDER::..
..::INTRUDER::..
Posty: 509
Rejestracja: pn lut 07, 2005 13:52
Lokalizacja: Dębno
Kontakt:

Post autor: mr_simon » wt sie 09, 2005 13:07

Duże nzaczenie ma jaki olej został zalany a jaki był poprzednio. Dobór odpowiedniego oleju określa producent lub instrukcja obsługi konkretnego modelu samochodu. Nie warto przeprowadzać eksperymentów z silnikiem swojego auta - jeśli jeździsz na oleju niewiadomego pochodzenia, powinieneś koniecznie go wymienić.


Volskwagen - Das Auto.

Awatar użytkownika
daaroo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1784
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
Kontakt:

Post autor: daaroo » wt sie 09, 2005 21:05

Jarooo pisze:daaroo napisał/a:
a jaki olej był wlany przed wymiana ??


A czy to ma duże znaczenie? Bo szczerze powiem, wiem, że syntetyk 5W40, bo mechanik nawet nalepki żadnej nie przykleił, ale nie znam marki, bo robiłem wymianę w nieznanym mi wcześniej zakładzie i nie przywiązywałem wagi do marki. I dodam też, że objawy "znikania" oleju pojawiły się właśnie zaraz po wymianie oleju. Ale w tym właśnie czasie ruszyłem w trasę, więc już nie wiem czy to tylko zbieg zdarzeń w tym samym okresie, czy mechanik coś mi podejrzanego wlał, czy jeszcze inny powód.

ma znaczenie, bo jeśli np wczesniej miałes mineralny a teraz wlałes pełny syntetyk to zazwyczaj w takich sytuacjach bedzie brał olej



Mosart
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: pt mar 25, 2005 12:48
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Mosart » czw sie 11, 2005 12:15

Mam ten sam problem w swoim Mk IV 1.4 16V 100kkm i uważam, że marka oleju nie ma znaczenia.
Ja leje od poczatku cały czas ten sam olej - Mobil 1.
U mnie objawy są takie:
po wymianie oleju przejadę 3-4 tys. km i nie bierz 1 ml oleju,
potem weźnie 0,5l/1-2 tys.km, a potem znowu nic do kolejnej wymiany.
Zazwyczaj nie robie jakichś szczególnie dużych tras do, 250km dziennie,
styl jazdy dynamiczny ale bez przesady (obroty do 4,5 tys, Vmax=150).
Też nie wiem czy się przejmować czy nie.

Pozdrawiam

mosart



Awatar użytkownika
martines
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw sie 19, 2004 17:00
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

Post autor: martines » ndz sie 28, 2005 13:38

Mam ten sam silnik. 1200 km przejechane od wymiany i też na sztycy 3 mm ubytku...



bender

Post autor: bender » śr wrz 07, 2005 10:08

Te silniki 1.4 16v lubia olej i ubytek rzedu 2-3mm na sztycy to raczej norma tak przynajmniej powiedzieli mi w ASO.Polecaja tez olej mobil 1 wczesniej jezdzilem na castrol-u slx podajrze ale zalecili mi zmiane na mobil 1 (podobno jest troche gestrzy).

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Kuntekinte
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 340
Rejestracja: ndz gru 12, 2004 02:13
Lokalizacja: Piła,Bialystok,Galway
Kontakt:

Post autor: Kuntekinte » śr wrz 07, 2005 11:31

To może powiem jak w mojej kosiarce to wyglada.Auto mam od roku.juz kilkanascie razy robiłem trasy po 500km w jedna strone.i wyglada to tak ze w trasie na te 500 km raz wezmie z 3 setki oleju a innym razem nic.po miescie moge smigac 5tys km i nic nie ubywa.ubywa mi tylko na trasie jak auto jest przez dłuzszy czas przeciązone.jakos przestałem sie tym martwic.pilnuje tylko poziomu oleju jak jade w dłuższa droge.przestałem brac wszystko do głowy bo zwariowac można :helm:


Squad nocne mary :satan:

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 165 gości