Tylna tuleja przedniego wachacza - dlaczego?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mar_tec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 322
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 16:03
Lokalizacja: GDAŃSK

Tylna tuleja przedniego wachacza - dlaczego?

Post autor: mar_tec » wt wrz 06, 2005 08:27

Mam problem. Jakies 2 miesiące temu wymieniłem tylną tuleję przedniego wachacza.
Wczoraj byłem u mechanika i stwiedził ze jest do wymiany, ponieważ koło "chodzi" przód-tył i to na gumie na wachaczu.
Powiedzcie mi czy to prawda, że przez to ciezko utrzymać samochód na drodze? W zależności od nierówności jezdni, ściąga mnie a to w prawo, za chwilę w lewo i muszekierownicę trzymać bardzo mocno. Co jest przyczyną ze tak szybko pada ta gumowa tuleja? Nie jeżdze po dziurach, omijam je, uważam a jednak i tak coś zawsze siądzie.

Czy macie jeszcze jakieś pomocne spostrzeżenia co należałoby sprawdzić, aby wszystko grało w zawieszeniu. Końcówki drążków i inne części mechanik sprawdził i mówi ze są dobre i nie ma potrzeby ich wymieniać.

Mechanik powiedział równiez, że mam do wymiany ochronne gumy na przegubach przy kołach, bo się pocą. Co jeszcze należy sprawdzić przy wymianie tych gum? Czy one również (te gumy, przeguby) powodują ściąganie raz w lewo, raz w prawo?



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Re: Tylna tuleja przedniego wachacza - dlaczego?

Post autor: Adamtd » wt wrz 06, 2005 09:09

Powiedzcie mi czy to prawda, że przez to ciezko utrzymać samochód na drodze? W zależności od nierówności jezdni, ściąga mnie a to w prawo, za chwilę w lewo i muszekierownicę trzymać bardzo mocno.
Jeżeli wahacz ma luz to i koło będzie miało luz i będzie się działo tak jaK napisałeś.
Mechanik powiedział równiez, że mam do wymiany ochronne gumy na przegubach przy kołach, bo się pocą. Co jeszcze należy sprawdzić przy wymianie tych gum? Czy one również (te gumy, przeguby) powodują ściąganie raz w lewo, raz w prawo?
Jak się pocą to wymień je jak najszybciej bo zaraz może Ci się posypać przegub (jak dostaną się zanieczyszczenia do środka) ale to już nie ma wpływu na ściąganie auta.



Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Jak masz dostęp do instrukcji lub ksiązki napraw

Post autor: Razal » wt wrz 06, 2005 09:36

to zobacz (zwróć uwagę na sposób montażu tych tuleii przez Twojego mechanika) - na tej tuleii jest taki znak w postaci trujkąta i jak tuleja została 2 miesiące temu założona do wachacza w taki sposób, że te znaki się nie pokrywają to jest możliwe, że dzisiaj jest znowu do wymiany. Z tego co pamiętam to ta tuleja ma takie łączenia wewnętrznej części korpusu z zewnętrzną w dwuch miejscach, aa po bokach są przerwy jak się patrzy na nią pionowo w stronę otworu na śrubę mocującą. Te łączenia mają być na godzinie 12 i 18 (patrząć wzdłuż samochodu). Dobrze poryskaj jakimś preparatem przed odkręcaniem śruby mocującej, bo znam już przypadek, że się taka śruba urwała podczas odkręcania i ZONK :goof: ,ale jak wymieniałeś 2 miechy temu to będzie ok.

A co do osłon przegubów - nie można tu mówić wogóle o ściąganiu samochodu, one stanowią elastyczną osłonę przegubów, które są poddawane wielu obciążeniom i intensywnej pracy, pracują one dlatego w dużej ilości smaru. Jeżeli osłony Ci się pocą to jest pierwsza oznaka do ich wymiany. Dlaczego ?? Po pierwsze dalsza ich eksploatacja spowoduje wydostanie się całej ilości smaru na zewnątrz i może doprowadzić do "pracy na sucho" efekt - przegub do wymiany po krótkim czasie !! Kolejne zagrożenie to możliwość dostania się piasku, kurzu itp. do smaru tworząc idealny środek ścierny efekt - przegub do wymiany !! Także lepiej wymień osłony koszt to chyba ok. 15zł / szt. (w zestawie smar + obejmy). :bigok:

POZDRoo...


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

grzebacz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pn sie 08, 2005 10:29
Lokalizacja: prabuty

tuleja

Post autor: grzebacz » wt wrz 06, 2005 09:56

najlepiej jest wymienic wszustkie tuleje wachacza,ciekawe czy załozyli ci taki blaszany pierscien wewnatrz tuleji gumowej(ok1,5zł)jak tego nie ma to szybko wybija tuleje



Awatar użytkownika
mar_tec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 322
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 16:03
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: mar_tec » wt wrz 06, 2005 11:52

No własnie tak, wymienili wszystko i problem w tym, że tuleja nie jest wybita, urwana czy jakoś tak, ona po prostu jest jakby z bardzo miekkiej gumy i chodzi w tej gumie.
Nie wiem jednak czy sa różne typy tych tulejek? Założona równiez była prawidłowo - zgodnie ze znakami na wachaczu i tulejce.

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
mar_tec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 322
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 16:03
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: mar_tec » wt wrz 06, 2005 12:23

Tak wiem, wszystko sie zgadza. Jest tak jak mówicie i równiez tulejka tez była prawidłowo włożona. Zgodnie ze znakami.
Zastanawia mnie tylko dlaczego po 2 miesiącach od założenia tej tulejki ona znowu jest do wymiany? Czy można dostać tulejkę o mocniejszej gumie o większej twardości?



rys

Post autor: rys » wt wrz 06, 2005 15:31

Toś musiał trafić na ciulaty zamiennik,a to się często zdaża jak się kupuje "po taniu".



Awatar użytkownika
mar_tec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 322
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 16:03
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: mar_tec » wt wrz 06, 2005 15:38

W takim razie zabieram się za wymianę tej tulejki i dam Wam znać czy będzie poprawa, czy golfik będzie stabilniejszy podczas jazdy.



Awatar użytkownika
mar_tec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 322
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 16:03
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: mar_tec » pt wrz 09, 2005 13:25

więc wymieniłem tulejkę wachacza, ta co siedziała nie była wybita, była po prostu zbyt miękka. Teraz samochód zupełnie inaczej się zachowuje, pewniej na drodze.
Przy okazji wymieniłem osłony przegubów i mam nadzieję, że wszystko będzie teraz OK.
Dzięki za wszystkie odpowiedzi, za pomoc. Jeszcze powiem Wam, że wyniosło mnie to wszystko 60 PLN.



jaras1976

Post autor: jaras1976 » czw wrz 22, 2005 14:53

co prawda problem rozwiązany ale od siebie dodam , że można założyć tuleje od opla vectry A , wewnętrzna tulelka jest trochę dłuższa i trzeba ją przyciąć ok.3 milimetrów na końcu krótszym a ok. 13milimetrów na dłuższym , pozostałem wymiary są takie same , tuleja jest pełna i o wiele trudniej ją wybić narazie



Awatar użytkownika
mar_tec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 322
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 16:03
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: mar_tec » czw wrz 22, 2005 14:57

Bardzo dobra rada. Dziękuję.



Awatar użytkownika
Krakulec
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: wt lip 10, 2007 15:32
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Krakulec » pn lip 07, 2008 00:18

dobra mechaniki to teraz mi powiedzcie jedno jak jest ta guma ba są dwa rodzaje z takim rantem i bez rantu (kołnierz) to tym kołnierzem do ziemi czy to góry ??


Krakulec

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 247 gości