Wskaźnik temperatury płynu chłodzącego

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

hszonszcz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn lut 18, 2008 09:08
Lokalizacja: pomorze

Wskaźnik temperatury płynu chłodzącego

Post autor: hszonszcz » czw lut 21, 2008 07:54

Witam. Mam takie pytanko. Wskaźnik temperatury dochodzi tylko do końca pierwszej szerokiej kerski na skali lub leciutko poza nią. Czy jest to normalny objaw gdy wskazówka nie dochodzi nawet do połowy skal;i. Czy to zależy od temp zewnętzrnej?? Podziałka na zegarze nie jest opisana czy koledzy mogą podpowiedzieć jaką temperaturę posiada ciecz chłodząca wtym położeniu. Proszę o rade i wyrozumiałość bo jestem tutaj świeżutki.



VW User
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: śr lut 06, 2008 18:39
Lokalizacja: Kielce- okolice
Kontakt:

wskaznik

Post autor: VW User » czw lut 21, 2008 09:51

Z tego co pamiętam w mk2 prawidłowa temp silnika rozgrzanego to mniej wiecej wskazówka na srodku wskaznika owszem przy niższych temp zewn. Silnik dłużej się rozgrzewa ale po dłuższej jezdzie (pracy silnika) jeżeli termostat masz ok powinien trzymać temp. ok 90c czyli patrz wyżej :jezor:



Awatar użytkownika
chudi01
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: sob sty 19, 2008 13:32
Lokalizacja: Przemyśl okolice

Post autor: chudi01 » czw lut 21, 2008 09:56

termostat tutaj chyba nie ma z tym nic wspólnego - przy dłuższej pracy temperatura i tak powinna podskoczyć na "środek wskaźnika" ja bym sprawdził czujniki temperatury na bloku i chłodnicy



VW User
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: śr lut 06, 2008 18:39
Lokalizacja: Kielce- okolice
Kontakt:

Post autor: VW User » czw lut 21, 2008 10:06

chudi01 pisze:termostat tutaj chyba nie ma z tym nic wspólnego - przy dłuższej pracy temperatura i tak powinna podskoczyć na "środek wskaźnika" ja bym sprawdził czujniki temperatury na bloku i chłodnicy
Oki czujniki może sprawdzić ale nie zgodzę się z toba :jezor: jeżeli termostat będzie cały czas otwarty lub go nie będzie to silnik będzie się dłużej nagrzewał ponieważ obieg jest otwarty będzie się szybciej wychładzał zwłaszcza przy niższych temp. na zewn. Może złapać prawidłową temp ale nie będzie jej cały czas utrzymywał.

Chyba że się mylę to proszę mnie poprawić :blush:



Awatar użytkownika
paja
Forum Master
Forum Master
Posty: 1256
Rejestracja: pn sty 08, 2007 13:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: paja » czw lut 21, 2008 11:47

VW User, ma rację, jak masz cały czas otwarty termostat, to auto przy takiej pogodzie może być cały czas niedogrzane. Ja kiedyś latem z wywalonym termostatem jeździłem i po dłuższej jeździe i tak nie nagrzewał sie do odpowiedniej temeratury, więc sprawdz go.


Obrazek

VW User
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: śr lut 06, 2008 18:39
Lokalizacja: Kielce- okolice
Kontakt:

Post autor: VW User » czw lut 21, 2008 12:08

Fajno że kolega paja się zgadza ze mną :bigok:
Ostatnio zmieniony czw lut 21, 2008 12:12 przez VW User, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
cyna
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: śr lis 21, 2007 23:47
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: cyna » czw lut 21, 2008 12:37

po co ta dyskusja. jak nie lapie temperatury to na 99% jest to termostat, ktory odpowiada z utrzymanie stalej temperatury silnika niezaleznie od warunkow (temperatury) zewnetrznych i za szbkie jego nagrzewanie. najpierw wymieniasz termostat (okolo 40 zl sam termostat) i pozniej jak ciagle jest nie-tak to mozesz sprawdzic czujnik, ale to sie zadko psuje DUZO zadziej niz termostat.


[url=http://ilepali.info/pt.php?id=27][img]http://ilepali.info/foot.php?id=27[/img][/url]

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » czw lut 21, 2008 20:33

Tak jak kolega cyna, pisze, na pewno to jest termostat. Prawidłowo na rozgrzanym silniku wskazówka na wskaźniku powinna być ciut ponad 1/2 skali. Nowy termostat, najlepiej firmy WAHLER kosztuje około 25zł - 30zł. Wymienisz i masz spokój.



Awatar użytkownika
Wacha
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw sty 10, 2008 15:05
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

lokalizacja termostatu

Post autor: Wacha » sob lut 23, 2008 12:55

Panowie moze moje pytanie jest głupie ale gdzie w golfie 2 1.6TD znajduje sie termostat bo jakos nie moge go namierzyc?


VW im starszy tym lepszy ;D

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » sob lut 23, 2008 19:03

Wacha pisze:Panowie moze moje pytanie jest głupie ale gdzie w golfie 2 1.6TD znajduje sie termostat bo jakos nie moge go namierzyc?
Szukaj pod alternatorem, tam jest wąż który idzie do dołu chłodnicy, przy samym bloku, a raczej przy pompie wodnej, jest plastikowe kolanko i w nim jest termostat :), odkręcasz dwie śrubki i go masz...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 139 gości