Spadek temperatury silnika na mrozie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
rnav_piwi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 16:47
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Spadek temperatury silnika na mrozie

Post autor: rnav_piwi » ndz lut 17, 2008 01:29

Witam!
Dziś chyba mamy największy mróz tej zimy ;)
Sprawa wygląda następująco. Zauważyłem, że na mrozie temperatura silnika spada, gdy są niskie obroty.
Dziś np. jest u mnie -10,5 st. C. Samochód odpalał ciut dłużej niż w wyższych temperaturach, ale nadal od kopa. Czyli prawidłowo. Przy tym mrozie po przejechaniu 4 km dopiero ruszyła się wskazówka temperatury. Za jakiś czas miałem 80 stopni. Stanąłem na chwilę, auto pracowało na biegu jałowym. Po paru minutach patrzę, a wskazówka jest na 60 stopniach :blush:
Dodam, że nawiew był ustawiony na max. temperaturę grzania i siła grzania - 2. pozycja.
Później jechałem dalej, koło 100 kmh, doszło do 90 stopni, dojechałem do domu i jak się zatrzymałem to temperatura od razu zaczęła spadać. Tym razem troszkę wolniej bo nawiew był już na pozycji 1.
Kiedyś przy mrozie -5 st. C też to zauważyłem, jak stałem na światłach czy w korku to temperatura troszkę jednak spadała.

Czy to jest normalne? Wyczytałem na forum, że z jednej strony może to być walnięty termostat, a z drugiej strony jednak to może być normalne gdyż diesel w tej temperaturze otoczenia przy włączonym nawiewie nie może sam się w pełni ogrzać.

Co do płynu chłodniczego, nie zmieniałem go jeszcze od kupna auta (wrzesień) i z tego co widziałem to płynu jest prawie max.

Będę wdzięczny za odpowiedź.
Pozdrawiam - Piotrek.
Ostatnio zmieniony ndz lut 17, 2008 01:30 przez rnav_piwi, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Cezary_82
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pt sie 11, 2006 21:55
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Cezary_82 » ndz lut 17, 2008 05:16

hmm. u mnie jest to samo czyli wczoraj wieczorkiem powróciwszy do domku stwierdziłem,że na biegu jałowym temp spada właśnie do ok. 60 st/C, dopiero przy jeździe osiąga swoją nominalną 90 st/C. Dodam jak kolega, że od kupna autka nie wymieniałem płynu. Czy to będzie przyczyną ?



Alibaba
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 20:15
Lokalizacja: Sierpc
Kontakt:

Post autor: Alibaba » ndz lut 17, 2008 10:16

Zastanawia mnie że jakodpalam silnik i pracuje czekajać na kobietę to nie wzrasta temperatura silnika. Dopiero w trasie, więc przypuszczam że to normalny objaw w waszych samochodach.



patrol
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: sob sty 05, 2008 18:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: patrol » pn lut 18, 2008 04:11

U mnie jest to samo ,na postoju spada , a rosnie podczas jazdy :bigok: raczej normalne :bigok:



p
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: sob maja 19, 2007 21:24
Lokalizacja: PO

Post autor: p » pn lut 18, 2008 09:45

oczywiscie ze to normalne tym bardziej jezeli uruchomiles juz na zimnym ogrzewanie na maxa to bedzie ci sie nagrzewal baaaardzo dlugo. ja ustawiam dmuchawe na zero temp na mini. i czekam jak sie zagrzeje silnik. dopier potem wlaczam ogrzewanie wtedy nie spada tak szybko i ogolnie mozna szybciej nagrzac pozniej kabine.


MKIV ALH

Awatar użytkownika
losdamianos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 241
Rejestracja: pt sty 18, 2008 16:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: losdamianos » pn lut 18, 2008 10:13

No okej, ale jak silnik jest rozgrzany do 90 stopni , i staniesz gdzieś na parkingu i stoisz na jałowym to silnik pracuje , i czy jest obciążony silnik czy nie to temperatura nie powinna spadać!!!!! Takie jest moje zdanie i tak właśnie mam w swoim Golfie.A może się mylę.....



Awatar użytkownika
RALFI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 321
Rejestracja: śr sty 19, 2005 14:08
Lokalizacja: W-WA

Post autor: RALFI » pn lut 18, 2008 10:24

U mnie jest tak, że odpalam i jade w mróz 1 bieg wentyaltora i ciepło na maxa - po okolo 8 km 90 stopni i moge wrzucić 2 bieg wentylatora i temp utrzymuje sie 90 stopni nie spadnie - choćby stał w miejscu - natomiast jak nie złapie 90 to drugi bieg wentylatora potrafi schładzać silnik i długo łapie 90 stopni (oczywiście tylko w okolicach -10 i poniżej) Zasade mam taką ze dopóki nie złapie 90 stopni nie włączam drugiego biegu wentylatora a później to już zawsze trzyma 90 stopni niezależnie czy stoi czy jedzie, pozdr



slawo0909
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: pn sie 07, 2006 09:11
Lokalizacja: Różan
Kontakt:

Post autor: slawo0909 » śr lut 20, 2008 16:41

Panowie nie wiem czy tak jest we wszystkich u mnie na przykład Golfik AFN jak sie do 90C rozgrzeje i przystanę gdzieś na dłużej to temperatura stoi ja k słup mimo włączonego ogrzewania


[b][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2611426#2611426/]Sprzedam parę części do Golfa III[/url][/b]

Awatar użytkownika
sebbar
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: czw gru 13, 2007 14:26
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: sebbar » śr lut 20, 2008 16:43

RALFI pisze: Zasade mam taką ze dopóki nie złapie 90 stopni nie włączam drugiego biegu wentylatora a później to już zawsze trzyma 90 stopni niezależnie czy stoi czy jedzie, pozdr
Też mam taką zasadę. Sprawdza się w 100%



Awatar użytkownika
GoF
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: śr paź 10, 2007 11:22
Lokalizacja: Kraków

Post autor: GoF » śr lut 20, 2008 16:50

Raczej nie jest to normalne ze tak traci temp jak stoi w miejscu a na pewno juz nie z 90 do 60 stopni. U mnie jak juz osiagnie 90 stopni (z tym mu troche schodzi) to tak zostaje az nie zgasze silnika i niewazne czy jest -10 stopni czy jade czy stoje w korku zawsze jest ta sama temp.



GieTe
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: pn sty 08, 2007 19:03
Lokalizacja: Z Samochodu

Post autor: GieTe » śr lut 20, 2008 18:32

Witam, a może tym którym temperatura trzyma stałą wartość, może mają osłonę pod motorkiem? :> U mnie osobiście jest tak samo, ale każdy wiadomo wie, że każdy przypadek jest indywidualny. Nie jest też dokładnie opisane... powiedzmy jest -10 C ale czy wieje jeszcze wiatr 20 km/h ?? Mi się osobiście wydaje że temperatura może opaść do tych 60-70 stopni, ale też nie wystygnąć :bigok: W moim przypadku również temperatura opada. :smoke: poooozdro


------------Regeneracja N75 do silnika 1Z-------------WARSZAWA------------
Tel. pięć zero pięć sześć jeden osiem sześć pięć sześć.

Awatar użytkownika
cyna
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: śr lis 21, 2007 23:47
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: cyna » śr lut 20, 2008 21:06

slawo0909 pisze:Panowie nie wiem czy tak jest we wszystkich u mnie na przykład Golfik AFN jak sie do 90C rozgrzeje i przystanę gdzieś na dłużej to temperatura stoi ja k słup mimo włączonego ogrzewania
mysle, ze duzo zalezy od umiejscoweinia czujnika temperatury i od termostatu. jesli temperatura spadnie to prawidlowo dzialajacy termostat sie zamknie/przymknie i wlaczy maly obieg. jesli czujnik jest na duzym obiegu (czyli na wyjsciu weza z silnika do chlodnicy) to moze wykazywac spadek temperatury. taka sytuacja moze zajsc przy niskiej temp otoczenia i wlacoznym mocno nawiewie. nawiew wychladza silnik - temperatura spada - termostat sie przymyka, czyli zalacza maly obieg - duzy obieg sie wychladza - odczytuje to czujnik zamontowany na duzym obiegu - spada wskazowka od temperatury przy liczniku. To oczywiscie moja teoria :hmm:


[url=http://ilepali.info/pt.php?id=27][img]http://ilepali.info/foot.php?id=27[/img][/url]

Awatar użytkownika
Kulon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:38
Kontakt:

Post autor: Kulon » śr lut 20, 2008 21:59

rnav_piwi pisze:Będę wdzięczny za odpowiedź
normalka - na 100%, jeżeli silnik nie osiągnie temp. 90 stopni to po włączeniu wentylatora temp. potrafi spadnąć nawet do zera zależy to od auta, dlatego ja wyłączam wentylator a wtedy silnik szybciej łapie temp. 90 stopni, sprawdź ja też nie wierzyłem
napewno dzieje się to np: seta cordoba sdi, golf IV ahf, renault laguna 1,9 dci

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony śr lut 20, 2008 22:00 przez Kulon, łącznie zmieniany 1 raz.


Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

jarol2002
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: sob gru 30, 2006 17:30
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: jarol2002 » śr lut 20, 2008 22:32

To nie jest normale na 99% macie walniety termostat. Silnik po zapaleniu po około 5-7 minutach powinien mieć temp 90 stopni i nie powinna spadać. Ja miałem podobny problem silnik osiągał temp na wskaźniku 90 stopni a tak naprawde po podpięciu Vaga miał niecałe 80. Wskaźnik w zegarach nie jest dokładny. Po włączeniu ogrzewania i dmuchawy na 2 podczs postoju temp spadała. Po wymianie trmostatu duzo szybciej się nagrzewa i jak uzyska 90 stopni to ją trzyma. Jedynie w czasie postoju jak włączy się ogrzewanie na max i dmuchawe na 4 to może leciutko sie obniżyć.
Ostatnio zmieniony śr lut 20, 2008 22:38 przez jarol2002, łącznie zmieniany 2 razy.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 129 gości