Timing Belt - co to za pasek?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Tomek86NJ
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: ndz gru 16, 2007 23:40
- Lokalizacja: New Jersey/USA
- Kontakt:
Timing Belt - co to za pasek?
Witam, jak w temacie. Wymienilem dzisiaj dwa paski w moim GTI i koles powiedzial ze powinienem wymienic jeszcze jakis TIMING BELT, razem z pompa wodna? Jak go zapytalem ile za to, powiedzial ze ok 600 dolcow I sie tam zastanawiam po co ten pasek jest i czy go wynieniac, przebieg 120,000 mil. Dzieki wielkie za wszelkie info.
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
timing belt to pasek rorzadu
idąc dalej tym nazewnictwem to ten pasek odpowiada za timing silnika, czyli jego synchronizację. Uproszczajać to w silnku są dwa koła zębate które są spięte tym paskiem (nie musisz wiedziec od czego są te koła) Jak pasek sie zerwie to czesci ktore sa napedzane tymi kolami zebatymi sie spotkaja bo nie bedą zsynchronizowane.
To powazna awaria i jesli twoj mk3 ma przejechane 120 tys mil i nie mial robionego paska to zrob to czym predzej. Nie wiem jak ceny tam gdzie przebywasz i nie wiem czy masz 8v czy 16 v ale w Polsce taka wymiana z robocizna to okolo 300-500 zł (powiedzmy ze połowa tej kwoty to czesci a reszta robocizna)
Rozrzad przewaznie wymienia sie zawsze po zakupie używanego auta o ktorym nic nie wiemy (takie od handlarza tez nalezy tak traktowac) lub co przebieg zalecany przez producenta (przewaznie okolo 100 tys km)
pzdr sas
idąc dalej tym nazewnictwem to ten pasek odpowiada za timing silnika, czyli jego synchronizację. Uproszczajać to w silnku są dwa koła zębate które są spięte tym paskiem (nie musisz wiedziec od czego są te koła) Jak pasek sie zerwie to czesci ktore sa napedzane tymi kolami zebatymi sie spotkaja bo nie bedą zsynchronizowane.
To powazna awaria i jesli twoj mk3 ma przejechane 120 tys mil i nie mial robionego paska to zrob to czym predzej. Nie wiem jak ceny tam gdzie przebywasz i nie wiem czy masz 8v czy 16 v ale w Polsce taka wymiana z robocizna to okolo 300-500 zł (powiedzmy ze połowa tej kwoty to czesci a reszta robocizna)
Rozrzad przewaznie wymienia sie zawsze po zakupie używanego auta o ktorym nic nie wiemy (takie od handlarza tez nalezy tak traktowac) lub co przebieg zalecany przez producenta (przewaznie okolo 100 tys km)
pzdr sas
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 308 gości