Płytka ssania porusza sie z oporami
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- InspBober
- Ma gadane
- Posty: 155
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 22:41
- Lokalizacja: Warszawa - Mokotów
- Kontakt:
Płytka ssania porusza sie z oporami
Mam problemy z odpalaniem zimnego golfa i zauważyłem ze płytka ssania na zimnym silniku jest całkowicie otwarta i do tego porusza sie ze sporymi oporami. W którym miejscu lokalizować problem, ta płytkę się jakoś wyjmuje, trzeba coś nasmarować, wymienić?
Ostatnio zmieniony pn lut 18, 2008 12:46 przez InspBober, łącznie zmieniany 1 raz.
[url]http://rapidshare.com/files/3054669/Swap_gaznika.zip.html[/url]
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Witam
Więc jak powinno być:
Płytka powinna byc całkowiecie zamknieta i poruszac sie z oporem nałożonej na nia sprężyny.
Jeśli masz całkowicie otwartą , i tez ma lekkie opory ti ja to tak interpretuje że , ktos sie zabawial ze ssaniem poprostu wyciągnał sprężyne i ja przesunał a jakis kat tak ze ssania na 1 przepsutnicy, górnej nie ma wcale!!.
Sprawdzisz to tak ze jesli na zimnym klapka po zamknieciu wróci do połzoenia pełnego otwarcia to tak jak napisałem wyżej. A jeśli luźno bedfzie latac to po prostu spadła ta sprężynka w bimetalu(metalowej puszcze z prawej strony gaźnika).
Opcji tam jest full i jeszcze troche można to poblokowac , wiem cos o tym.
Więc jak powinno być:
Płytka powinna byc całkowiecie zamknieta i poruszac sie z oporem nałożonej na nia sprężyny.
Jeśli masz całkowicie otwartą , i tez ma lekkie opory ti ja to tak interpretuje że , ktos sie zabawial ze ssaniem poprostu wyciągnał sprężyne i ja przesunał a jakis kat tak ze ssania na 1 przepsutnicy, górnej nie ma wcale!!.
Sprawdzisz to tak ze jesli na zimnym klapka po zamknieciu wróci do połzoenia pełnego otwarcia to tak jak napisałem wyżej. A jeśli luźno bedfzie latac to po prostu spadła ta sprężynka w bimetalu(metalowej puszcze z prawej strony gaźnika).
Opcji tam jest full i jeszcze troche można to poblokowac , wiem cos o tym.
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Ta klapka powinna odrazu przy wlaczeniu zaplonu sie zamknac na zimnym? U mnie dopiero przy kreceniu rozrusznikiem sie zamyka.
Ostatnio zmieniony pn lut 18, 2008 13:33 przez Brzechu, łącznie zmieniany 1 raz.
- InspBober
- Ma gadane
- Posty: 155
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 22:41
- Lokalizacja: Warszawa - Mokotów
- Kontakt:
Maćkooo, wiec tak gaznik jest po regeneracji i na poczatku bylo ok. A teraz ona sie porusza z oporem ale w obie strony, to nie opor sprezyny. Jak ja na sile zamknalem przed odpaleniem to tak zostala, auto ladnie odpalilo ale jak sie troche nagrzal to podczas jazdy strasznie szarpalo. Zatrzymalem sie przepustnica byla lekko otwarta to ja palcem otworzylem calkowicie i dalej jazda byla ok.
[url]http://rapidshare.com/files/3054669/Swap_gaznika.zip.html[/url]
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Na zimnym odpalonym silniku ma miec szczeline 4,5mm . Na zgaszonym 0mm czyli zamknieta.Brzechu pisze:Ta klapka powinna odrazu przy wlaczeniu zaplonu sie zamknac na zimnym
no wiec nie wiadomo co tam pokombinowali. Tam raczej nie ma skąd sie brać opór , chyba że masz gaźnik w spalonym oleju, który wali przez odmę. Wtedy to inna bajka. Prysniesz na ośke przepustnicy i bedzie dobrze.InspBober pisze:wiec tak gaznik jest po regeneracji
otworzyłeś ja rećznie io tak zostala. To co oni tam porobili. ??InspBober pisze:Zatrzymalem sie przepustnica byla lekko otwarta to ja palcem otworzylem calkowicie i dalej jazda byla ok.
Musisz raczej dobrze opisac jak to działa bo to wbrew fabryce.
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
widocznie masz zatartą ośke od przesłony ssania można to wyjąc i sprawdzić , opór sprężyny jest bardzo mały, powinna chodzić bardzo lekko
[ Dodano: 18 Lut 2008 17:39 ]
w większości gażników pierburga klapka ssania po ostygnięciu auta pozostaje w pozycji całkowicie otwartej dopiero po delikatnym naciśnięciu pedału gazu powinna wracać do pozycji zamkniętej , oczywiście w zależności od temperatury silnika krzywka puści tylko tyle ile pozwoli sprężyna bimetaliczna , a szczeline rozruchową ustala siłownik podciśnieniowy żeby jednak przesłona pusciła troche powietrza w czasie rozruchu
[ Dodano: 18 Lut 2008 17:39 ]
w większości gażników pierburga klapka ssania po ostygnięciu auta pozostaje w pozycji całkowicie otwartej dopiero po delikatnym naciśnięciu pedału gazu powinna wracać do pozycji zamkniętej , oczywiście w zależności od temperatury silnika krzywka puści tylko tyle ile pozwoli sprężyna bimetaliczna , a szczeline rozruchową ustala siłownik podciśnieniowy żeby jednak przesłona pusciła troche powietrza w czasie rozruchu
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
ośka przesłony jest połączona z osią sprężyny dźwignią którą zaznaczyłem na fotce, wszystko to trzeba posprawdzać, czyli oś przesłony, oś spręzyny i tą dźwignię.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- InspBober
- Ma gadane
- Posty: 155
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 22:41
- Lokalizacja: Warszawa - Mokotów
- Kontakt:
Maćkooo, z grobsza wyglada to tak ze plytka ciezko chodzi i zatrzymuje sie tam gdzie ja ustawie. Moze troche zmieni swoje polozenie ale nie wiele. Dobra prawdopodobnie to nie kwestia przesmarowania tylko cos trzeba wymoienic wiec bede musial odstawic samochod na prae dni i odeslac gaziora, w koncu jest na gwarancji.
[url]http://rapidshare.com/files/3054669/Swap_gaznika.zip.html[/url]
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Spróbuj ja przesmarować. Pod bimetalem jest jeszcze taki chwyt dla spręzyny tam tez zbiera sie jakis osad czy cos takiego może tam jest opór.
Kilka zdjęc moze ci pomoże.>>
Kilka zdjęc moze ci pomoże.>>
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
- InspBober
- Ma gadane
- Posty: 155
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 22:41
- Lokalizacja: Warszawa - Mokotów
- Kontakt:
Paweł Marek, zdaje sobie sprawe ze tego ze plyn poleci ale jak zaloze nienaciagnieta sprezyne i bede ja chcal naciagnac to bede musial pokrecic calym tym ustrojstwem a zeby to zrobic bede musial odkrecic przewody wiec i tak plyn poleci a jesli zrobie tak jak wyzej napisalem to nie dosc ze bede mogl wyregulowac naciag sprezyny to jescze ladnie uloże sobie te rurki tak zeby przewodu mi starczylo. A wiec czy nic zlego sie nie stanie jak odkrece ta 21(poza lecacym plynem)? Mozna tym krecic i nic sie nie urwie?
[url]http://rapidshare.com/files/3054669/Swap_gaznika.zip.html[/url]
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
poza wyciekiemm nic sie nie stanie ale zapewniam cię nie trzeba odłączać przewodów grzejnych. Potrzebny zakres ruchów tą kopułką jest niewielki i przewody grzejne nie będą przeszkadzać
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 265 gości