Puka popychacz

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

MIłOśNIKVW

Puka popychacz

Post autor: MIłOśNIKVW » ndz lut 17, 2008 21:08

WITAM wszystkich i prosze o rade mam mk 3 tdi afn 97 rok jak go kupiłem wszysko było ok silnik cicho chodził bez zarzutu po ok 3 tygodniach wymieniłem olej i po paru dniach zacza pukac popychacz na zimnym jak sie dobze rozgrzeje to cichnie wlałem MOBIL DELEVAK 10/W40 moze to olej moze zmienic na inny ale jaki
Ostatnio zmieniony pn lut 18, 2008 06:49 przez MIłOśNIKVW, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
golab21
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: pt maja 04, 2007 09:29
Lokalizacja: Slupsk

Post autor: golab21 » ndz lut 17, 2008 21:34

jesli chodzi ci o hydropopychacze (tzw. szklanki) to u mnie bylo tak, ze jak go kupilem to bylo wszystko ok , po wymianie oleju zaczal stukac popychacz, ale na cieplym silniku, na zimnym bylo ok... i wymienilem popychacze :bigok:
Ostatnio zmieniony ndz lut 17, 2008 21:35 przez golab21, łącznie zmieniany 1 raz.



PiotrusVW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 319
Rejestracja: śr kwie 25, 2007 12:47
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: PiotrusVW » ndz lut 17, 2008 22:24

widocznie jak go kupowaliście to chodził na tzw. Doktorze...MIŁO


[url=http://img197.imageshack.us/my.php?image=golf1.jpg][img]http://img197.imageshack.us/img197/6116/golf1.th.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » pn lut 18, 2008 00:12

MIłOśNIKVW pisze:MOBIL DELEVAK 10/W40
Mobil DELVAC XHP 10W-40 jak i DELVAC MX Extra 10W-40 nie spełniają normy 505.00 wymaganej do Twojego silnika. Są to oleje do cieżarówek o dużych obciążeniach ale niskich obrotach.
Jeśli wlałeś Mobil Delvac XHP Extra 10W-40 to masz rezerwę alkaliczną na poziomie 15,9 mg/KOH (też nie spełnia 505.00). Spowodowało to gwałtowne wypłukanie wszystkich syfów w silniku ze wszystkimi możliwymi konsekwencjami. Więc nie leje się olejów dedykowanych do ciężarówek do silników osobówek. Mają absolutnie różne wymagania!!! :panna:

1. Zmień olej na spełniający normę 505.00
2. Poobserwuj co się będzie działo :chytry:
Ostatnio zmieniony pn lut 18, 2008 00:27 przez jaro4444, łącznie zmieniany 2 razy.


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

MIłOśNIKVW

Post autor: MIłOśNIKVW » pn lut 18, 2008 00:41

NARESZCZIE KTOś KONKRETNY DZIEKI KOLEGO O SENSOWNA ODPOWIEDZ TAK TEż SIE DOMYśLIłEM ZE TO NIE TEN OLEJ PO PRZECZYTANIU ETYKIETY ALE JUż PO FAKCIE MOżE NIC SIE JESZCZE POWAżNEGO NIE DZIEJE W SILNIKU BO PRZEJECHAłEM OKOłO 1000 TYS KM I JAK NAJPRęDZEJ WYMIENIE OLEJ NA MOBILA DO DIESLA OSOBóWKI TYLKO CZY NA MINERALNY CZY PółSYNTETYK PRZEBIEG TO 18000 TYś



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pn lut 18, 2008 01:10

MIłOśNIKVW pisze:NA MINERALNY CZY PółSYNTETYK PRZEBIEG TO 18000 TYś
jak zalejesz mineralny bedzie to samo. przy takim przebiegu to on na syntetyku powinien latac


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » pn lut 18, 2008 11:58

MIłOśNIKVW pisze:ALE JUż PO FAKCIE MOżE NIC SIE JESZCZE POWAżNEGO NIE DZIEJE W SILNIKU BO PRZEJECHAłEM OKOłO 1000 TYS KM I JAK NAJPRęDZEJ WYMIENIE OLEJ NA MOBILA DO DIESLA OSOBóWKI TYLKO CZY NA MINERALNY CZY PółSYNTETYK PRZEBIEG TO 18000 TYś
Wymienić powinieneś w miarę szybko. Jeśli silnik zdrowy i nie bierze oleju, to powinieneś zalać syntetyk 5W40. Ważne by spełniający normę 505.00, spełniający normę B4 (bardzo ważny wymóg bo to świadczy o możliwości utrzymania górnego pierścienia w odpowiedniej czystości) i miał możliwie wysoki równoważnik alkaliczny (tak powyżej 9-10 mg/KOH). Z własnego doświadczenia mogę polecić Motula 8100 X-Cess 5W40, Texaco Havoline Synthetic 5W-40, Valvoline MaxLife Synthetic Oil 5W-40.

Jeśli nie masz pewności co do stanu technicznego sinika to zalej olej półsyntetyczny. To bsolutne minimum do TDI!!!
Polecić można MaxLife Motor Oil 10W-40, Texaco Havoline Extra Diesel 10W-40 (ten jeżdzi w ojca AFN i sprawuje się doskonale), Motula 6100 SYNERGIE PLUS 10W-40.
Ciekawymi olejami półsyntetycznymi do diesli są oleje grupy 505.01 (do PD). Jednak można je stosować w silnikach VP. Takim olejem jest np. Motul 505.01 5W40 ale w wersji Technosyntese, Texaco 505.01 5W40, Valvoline Durablend 5W40.

Wszystkie oleje, które wymieniłem są robione tylko w jednym miejscu na świecie Valvoline - Holandia, Texaco - Belgia, Motul Francja. Dlatego wolę je jak rozlewane w Polsce (oczywiście muszą być z pewnego źródła). Osobiście nie polecam Ci raczej Mobila kupowanego u nas. Ma od zarąbania podróbek, rozlewany jest w Polsce i to już nie ten Mobil co był kiedyś. Chyba, że kupujesz wprost u jakiegoś centralnego dystrybutora marki - np. w AmaOil w Radości. Po hurtowniach i po warsztatach a szczególnie w hipermarketach nie radzę.

Nie oszczędzaj też na filtrze - polecić można Mann lub Knecht.


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 79 gości