Sonda Lambda A, przed katalizatorem
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Sonda Lambda A, przed katalizatorem
Witam!
Mam problem z sondą lambda w golfie mk IV, 1,4 dm3, axp z 2001 roku. Została ona wymieniona na nową, orginalną. Z moich informacji wynika, że jej praca polega na oscylowaniu o 0,5V i dobieraniu odpowiedniej ilości mieszanki paliwowej. Czy grzałka sondy powinna się załączać i rozłączać (wiem, że potrzebuje ona okolo 400 st. C do pracy), bo jedni twierdzą, że ogrzewnia ma być stałe inni, że nie? Jeden elektryk powiedział mi, że sonda wogole nie oscyuluje (tak jest u mnie raz na jakis czas załapie np po przygazowaniu na luzie i puszczeniu gwałtownym gazu wtedy powstaje skok napiecia) i że nie ma się do czego doczepić, natomiast inny elektryk twierdzi, że powinno oscylować a grzałka powinna być załączona ciągle.
Dziękuję
Pozdrawiam
Mam problem z sondą lambda w golfie mk IV, 1,4 dm3, axp z 2001 roku. Została ona wymieniona na nową, orginalną. Z moich informacji wynika, że jej praca polega na oscylowaniu o 0,5V i dobieraniu odpowiedniej ilości mieszanki paliwowej. Czy grzałka sondy powinna się załączać i rozłączać (wiem, że potrzebuje ona okolo 400 st. C do pracy), bo jedni twierdzą, że ogrzewnia ma być stałe inni, że nie? Jeden elektryk powiedział mi, że sonda wogole nie oscyuluje (tak jest u mnie raz na jakis czas załapie np po przygazowaniu na luzie i puszczeniu gwałtownym gazu wtedy powstaje skok napiecia) i że nie ma się do czego doczepić, natomiast inny elektryk twierdzi, że powinno oscylować a grzałka powinna być załączona ciągle.
Dziękuję
Pozdrawiam
[img]http://www.tkk.pl/~zsynuk/MK%204/VW%20zach-pom.jpg[/img]
Rozumiem, że temperatura spalin jest niższa niż sondy.RasPL pisze:grzałka jest spięta z pompą paliwa, chodzi ciagle a lambdę studzą spaliny aby grzałka się nie przepaliła
Tzn, że koleś źle mi powiedział, że grzałka ma być podpięta ciągle i w ten sposób lambda nie działa?
W takim razie w czym tkwi problem?
Pozdrawiam
[img]http://www.tkk.pl/~zsynuk/MK%204/VW%20zach-pom.jpg[/img]
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
grzałka na pewno jest podpięta ciągle we wtryskach jednopunktowych i starszych wielpunktach. W twoim jeden kabel ogrzewania również leci od przekaźnika pompy, ale drugi minusowy bezpośrednio od ECU. Nie wiem jednak czy grzeje się ciągle, czy ECU ją odłącza po rozgrzaniu silnika . Nie jest to chyba tak istotne, grzałka sondy jest słabiutka, jakieś 20-30W, pomaga jej tylko sie rozgrzać a reszte załatwia temperatura spalin więc nie tu jest problem.
Lepiej będzie jak napiszesz:
1. jakie są objawy usterki
2. Jak sprawdzana była sonda, bo często mylony jest współczynnik sondy (ok1) z napięciem (od 0,2 do 0,8 dla sondy 1V)
[ Dodano: Nie Lut 17, 2008 9:13 pm ]
i 3. jeśli sonda stoi to na jakim napięciu
Lepiej będzie jak napiszesz:
1. jakie są objawy usterki
2. Jak sprawdzana była sonda, bo często mylony jest współczynnik sondy (ok1) z napięciem (od 0,2 do 0,8 dla sondy 1V)
[ Dodano: Nie Lut 17, 2008 9:13 pm ]
i 3. jeśli sonda stoi to na jakim napięciu
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Paweł Marek pisze: 1. jakie są objawy usterki
2. Jak sprawdzana była sonda, bo często mylony jest współczynnik sondy (ok1) z napięciem (od 0,2 do 0,8 dla sondy 1V)
Ad. 1 wysokie spalanie, mimo wymiany (sonda, układ zapłonowy), czyszczeniu i adaptacji przepustnicy..
Ad 2 Sonda była sprawdzona Vagiem (u takiego elektryka) i sprawdzał napięcie w mV czyli pokazywało mu 100 i po gazowaniu czasem skoczyło do 500.
Rozumiem, łatwo to pomylić. Znalazłem w internecie opis (http://www.mototechnika.republika.pl/pliki/menu.html). Pytam się o grzałkę, ponieważ inne elektryk powiedział, że grzałka musi być podłączona ciągle i istnieje możliwość błędu sterownika - komputera (auto było bite.. - możliwość istnienia innego sterownika od innego silnika), wspominał także o pracy sondy w zakresie - ten sprawdzał auto na oprogramowaniu Bosh'a.
Ten drugi twierdzi także, że sonad działa w momentach gdy się załącza grzałka oraz że jeżeli czas braku odpowiedzi z sondy zostanie przekroczony to komputer wrzuca domyślną mieszankę.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony ndz lut 17, 2008 22:30 przez gop_8, łącznie zmieniany 1 raz.
[img]http://www.tkk.pl/~zsynuk/MK%204/VW%20zach-pom.jpg[/img]
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
coś tu jest nie tak, bo niskie napięcia sondy świadczą o ubogiej mieszance, a tobie spalanie wzrosło, no ale pewnie ciśniesz gaz więcej żeby skorygować niemoc silnika.
Co do grzałki jak napisałem wyżej, nie wiem czy ma dzialać ciągle w twoim aucie, a szukałem już na ten temat gdzie się dało i nie znalazłem. Może zczytasz numery sterownika, sprawdzimy w ETCE czy jest odpowiedni.
[ Dodano: Nie Lut 17, 2008 9:36 pm ]
Może jeszcze dowiedz się jakie numery błędów VAG pokazał.
Co do grzałki jak napisałem wyżej, nie wiem czy ma dzialać ciągle w twoim aucie, a szukałem już na ten temat gdzie się dało i nie znalazłem. Może zczytasz numery sterownika, sprawdzimy w ETCE czy jest odpowiedni.
[ Dodano: Nie Lut 17, 2008 9:36 pm ]
Może jeszcze dowiedz się jakie numery błędów VAG pokazał.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Co do ciśnięcia gazu. Staram się jeździć delikatnie autem, bo 1,4dm to nie wyścigówka. Dziś zrobiłem 140km w trasie. Jechałem bardzo uważnie, nie przekraczając 120 km/h (raz tylko jak wyprzedzałem tira to docisnąłem), większość trasy przejechałem z prędkością 110km/h. Trasę znam i był niewielki ruch. Spalanie pokazało mi 0,5 dm3 mniej niż zwykle (myślę, że to kwestia wolniejszej jazdy zwykle jeżdżę kolo 120km/h, a także małego ruchu, co wiąże się z brakiem wyprzedzania.
Numer sterownika, tzn numer katalogowy, który jest wygrawerowany na nim. Gdzie znajduje się ten sterownik, bo się niestety nie orientuję?
VAG nie pokazuje żadnych błędów od dłuższego czasu.
Numer sterownika, tzn numer katalogowy, który jest wygrawerowany na nim. Gdzie znajduje się ten sterownik, bo się niestety nie orientuję?
VAG nie pokazuje żadnych błędów od dłuższego czasu.
[img]http://www.tkk.pl/~zsynuk/MK%204/VW%20zach-pom.jpg[/img]
Witam wszystkich użytkowników i podłączę się do pytania-Golf IV 1.4 16V z 2001 r. AXP-czyli podobnie jak u kolegi. Padła s. lambda-przynajmniej tak powiedzieli na stacji diagnostycznej ("przerwany obwód grzewczy sondy lambda") i sonda do wymiany. Orginał we Wrocławiu kosztuje koło 450 zł. Bardzo proszę
o radę dotyczącą zamiennika-(ta wyjęta z mojego golfika, pod warunkiem ze byla orginalna, miała oznaczenie 036906262 H lub 0258006398/399. Fachowiec dodał, że w "zagazowanych" autach szybkie padniecia sond to podobno norma. Z góry dzieki za pomoc.
o radę dotyczącą zamiennika-(ta wyjęta z mojego golfika, pod warunkiem ze byla orginalna, miała oznaczenie 036906262 H lub 0258006398/399. Fachowiec dodał, że w "zagazowanych" autach szybkie padniecia sond to podobno norma. Z góry dzieki za pomoc.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 338 gości