Sonda Lambda A, przed katalizatorem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

gop_8
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: pt mar 23, 2007 23:51
Lokalizacja: Kołobrzeg
Kontakt:

Sonda Lambda A, przed katalizatorem

Post autor: gop_8 » ndz lut 17, 2008 16:10

Witam!

Mam problem z sondą lambda w golfie mk IV, 1,4 dm3, axp z 2001 roku. Została ona wymieniona na nową, orginalną. Z moich informacji wynika, że jej praca polega na oscylowaniu o 0,5V i dobieraniu odpowiedniej ilości mieszanki paliwowej. Czy grzałka sondy powinna się załączać i rozłączać (wiem, że potrzebuje ona okolo 400 st. C do pracy), bo jedni twierdzą, że ogrzewnia ma być stałe inni, że nie? Jeden elektryk powiedział mi, że sonda wogole nie oscyuluje (tak jest u mnie raz na jakis czas załapie np po przygazowaniu na luzie i puszczeniu gwałtownym gazu wtedy powstaje skok napiecia) i że nie ma się do czego doczepić, natomiast inny elektryk twierdzi, że powinno oscylować a grzałka powinna być załączona ciągle.

Dziękuję
Pozdrawiam


[img]http://www.tkk.pl/~zsynuk/MK%204/VW%20zach-pom.jpg[/img]

Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

Post autor: RasPL » ndz lut 17, 2008 19:05

grzałka jest spięta z pompą paliwa, chodzi ciagle a lambdę studzą spaliny aby grzałka się nie przepaliła :bigok:



gop_8
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: pt mar 23, 2007 23:51
Lokalizacja: Kołobrzeg
Kontakt:

Post autor: gop_8 » ndz lut 17, 2008 21:35

RasPL pisze:grzałka jest spięta z pompą paliwa, chodzi ciagle a lambdę studzą spaliny aby grzałka się nie przepaliła :bigok:
Rozumiem, że temperatura spalin jest niższa niż sondy.
Tzn, że koleś źle mi powiedział, że grzałka ma być podpięta ciągle i w ten sposób lambda nie działa?
W takim razie w czym tkwi problem?

Pozdrawiam


[img]http://www.tkk.pl/~zsynuk/MK%204/VW%20zach-pom.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz lut 17, 2008 22:12

grzałka na pewno jest podpięta ciągle we wtryskach jednopunktowych i starszych wielpunktach. W twoim jeden kabel ogrzewania również leci od przekaźnika pompy, ale drugi minusowy bezpośrednio od ECU. Nie wiem jednak czy grzeje się ciągle, czy ECU ją odłącza po rozgrzaniu silnika . Nie jest to chyba tak istotne, grzałka sondy jest słabiutka, jakieś 20-30W, pomaga jej tylko sie rozgrzać a reszte załatwia temperatura spalin więc nie tu jest problem.
Lepiej będzie jak napiszesz:
1. jakie są objawy usterki
2. Jak sprawdzana była sonda, bo często mylony jest współczynnik sondy (ok1) z napięciem (od 0,2 do 0,8 dla sondy 1V)

[ Dodano: Nie Lut 17, 2008 9:13 pm ]
i 3. jeśli sonda stoi to na jakim napięciu


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

gop_8
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: pt mar 23, 2007 23:51
Lokalizacja: Kołobrzeg
Kontakt:

Post autor: gop_8 » ndz lut 17, 2008 22:26

Paweł Marek pisze: 1. jakie są objawy usterki
2. Jak sprawdzana była sonda, bo często mylony jest współczynnik sondy (ok1) z napięciem (od 0,2 do 0,8 dla sondy 1V)

Ad. 1 wysokie spalanie, mimo wymiany (sonda, układ zapłonowy), czyszczeniu i adaptacji przepustnicy..

Ad 2 Sonda była sprawdzona Vagiem (u takiego elektryka) i sprawdzał napięcie w mV czyli pokazywało mu 100 i po gazowaniu czasem skoczyło do 500.

Rozumiem, łatwo to pomylić. Znalazłem w internecie opis (http://www.mototechnika.republika.pl/pliki/menu.html). Pytam się o grzałkę, ponieważ inne elektryk powiedział, że grzałka musi być podłączona ciągle i istnieje możliwość błędu sterownika - komputera (auto było bite.. - możliwość istnienia innego sterownika od innego silnika), wspominał także o pracy sondy w zakresie - ten sprawdzał auto na oprogramowaniu Bosh'a.
Ten drugi twierdzi także, że sonad działa w momentach gdy się załącza grzałka oraz że jeżeli czas braku odpowiedzi z sondy zostanie przekroczony to komputer wrzuca domyślną mieszankę.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony ndz lut 17, 2008 22:30 przez gop_8, łącznie zmieniany 1 raz.


[img]http://www.tkk.pl/~zsynuk/MK%204/VW%20zach-pom.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz lut 17, 2008 22:34

coś tu jest nie tak, bo niskie napięcia sondy świadczą o ubogiej mieszance, a tobie spalanie wzrosło, no ale pewnie ciśniesz gaz więcej żeby skorygować niemoc silnika.
Co do grzałki jak napisałem wyżej, nie wiem czy ma dzialać ciągle w twoim aucie, a szukałem już na ten temat gdzie się dało i nie znalazłem. Może zczytasz numery sterownika, sprawdzimy w ETCE czy jest odpowiedni.

[ Dodano: Nie Lut 17, 2008 9:36 pm ]
Może jeszcze dowiedz się jakie numery błędów VAG pokazał.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

gop_8
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: pt mar 23, 2007 23:51
Lokalizacja: Kołobrzeg
Kontakt:

Post autor: gop_8 » ndz lut 17, 2008 23:25

Co do ciśnięcia gazu. Staram się jeździć delikatnie autem, bo 1,4dm to nie wyścigówka. Dziś zrobiłem 140km w trasie. Jechałem bardzo uważnie, nie przekraczając 120 km/h (raz tylko jak wyprzedzałem tira to docisnąłem), większość trasy przejechałem z prędkością 110km/h. Trasę znam i był niewielki ruch. Spalanie pokazało mi 0,5 dm3 mniej niż zwykle (myślę, że to kwestia wolniejszej jazdy zwykle jeżdżę kolo 120km/h, a także małego ruchu, co wiąże się z brakiem wyprzedzania.

Numer sterownika, tzn numer katalogowy, który jest wygrawerowany na nim. Gdzie znajduje się ten sterownik, bo się niestety nie orientuję?

VAG nie pokazuje żadnych błędów od dłuższego czasu.


[img]http://www.tkk.pl/~zsynuk/MK%204/VW%20zach-pom.jpg[/img]

adam1406
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pn lut 18, 2008 20:08
Lokalizacja: oleśnica

Post autor: adam1406 » wt lut 19, 2008 18:17

Witam wszystkich użytkowników i podłączę się do pytania-Golf IV 1.4 16V z 2001 r. AXP-czyli podobnie jak u kolegi. Padła s. lambda-przynajmniej tak powiedzieli na stacji diagnostycznej ("przerwany obwód grzewczy sondy lambda") i sonda do wymiany. Orginał we Wrocławiu kosztuje koło 450 zł. Bardzo proszę
o radę dotyczącą zamiennika-(ta wyjęta z mojego golfika, pod warunkiem ze byla orginalna, miała oznaczenie 036906262 H lub 0258006398/399. Fachowiec dodał, że w "zagazowanych" autach szybkie padniecia sond to podobno norma. Z góry dzieki za pomoc.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 394 gości