Climatronic z mk4 do mk2-swap.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- mustang7
- DestructionDriver
- Posty: 270
- Rejestracja: wt sie 31, 2004 19:14
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontakt:
nie mam klimy, ale to jest temat o zakladaniu climatronica do golfa mk2 i wlasnie chce zalozyc taka klime do swojego autka i dlatego wypytuje o szczegóły
Moje VW:
Golf mk2 -> USA
19% - sprzedany, dużo rzeczy na sprzedaż z niego
Golf mk4 -> US. ...
2...% (aktualizacja 2012-08) - zobacz ... 2014-07-25 SPRZEDANY
T4 Caravelle
Lupo 3L
Golf mk2 -> USA
19% - sprzedany, dużo rzeczy na sprzedaż z niego
Golf mk4 -> US. ...
2...% (aktualizacja 2012-08) - zobacz ... 2014-07-25 SPRZEDANY
T4 Caravelle
Lupo 3L
- mustang7
- DestructionDriver
- Posty: 270
- Rejestracja: wt sie 31, 2004 19:14
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontakt:
co do innych elementów, to juz mam:
-nagrzewnice z wiązką,
-panel,
-czujnik nasłonecznienia w podszybie,
-kompresor z mk2 z mocowaniem i kołami pasowymi do alternatora itd., bo są inne,
z tego co wiem, to jeszcze potrzebuję:
-czujnika temperatury zewnętrznej,
-chłodnicy klimy z mk4
-przewodów
(o czym zapomnialem?)
no i tego sterownika wentylatorów
a co do tego, że powinno być dwa wentylatory, to w jakim celu? co to da?
wyzej w tym temacie jeden kolega wstawil chlodnice klimy z mk4 do mk2 i chyba nie ma dwóch wentylatorów i mówi, że mu sie silnik nie grzeje, a moze dwa sa potrzebne w jakims innym celu?
a wogole to dzieki za cierpliwosc do mnie i do moich (nieco) natretnych pytan
[ Dodano: Pią Sty 25, 2008 10:02 pm ]
a jeszcze co do tego sterownika to musi być koniecznie 375 919 506 A, czy tez moze byc 1J0 919 506 A, albo 1H0 919 506 A?
-nagrzewnice z wiązką,
-panel,
-czujnik nasłonecznienia w podszybie,
-kompresor z mk2 z mocowaniem i kołami pasowymi do alternatora itd., bo są inne,
z tego co wiem, to jeszcze potrzebuję:
-czujnika temperatury zewnętrznej,
-chłodnicy klimy z mk4
-przewodów
(o czym zapomnialem?)
no i tego sterownika wentylatorów
a co do tego, że powinno być dwa wentylatory, to w jakim celu? co to da?
wyzej w tym temacie jeden kolega wstawil chlodnice klimy z mk4 do mk2 i chyba nie ma dwóch wentylatorów i mówi, że mu sie silnik nie grzeje, a moze dwa sa potrzebne w jakims innym celu?
a wogole to dzieki za cierpliwosc do mnie i do moich (nieco) natretnych pytan
[ Dodano: Pią Sty 25, 2008 10:02 pm ]
a jeszcze co do tego sterownika to musi być koniecznie 375 919 506 A, czy tez moze byc 1J0 919 506 A, albo 1H0 919 506 A?
Moje VW:
Golf mk2 -> USA
19% - sprzedany, dużo rzeczy na sprzedaż z niego
Golf mk4 -> US. ...
2...% (aktualizacja 2012-08) - zobacz ... 2014-07-25 SPRZEDANY
T4 Caravelle
Lupo 3L
Golf mk2 -> USA
19% - sprzedany, dużo rzeczy na sprzedaż z niego
Golf mk4 -> US. ...
2...% (aktualizacja 2012-08) - zobacz ... 2014-07-25 SPRZEDANY
T4 Caravelle
Lupo 3L
co do sterownika to są rózne , jedne mają oddzielne sterowanie wentylatorami inne na jeden połączone paskiem , są podłączane do sterownika silnika lub nie , do klimy manualnej są inne niz do klimatronika , najlepiej jak znajdziesz schemat instalacji do klimatronika i dobierzesz sterownik do schematu , sam zakładałem klime do MK3 i wiem co to jest , są różnice w mocowaniu węzy , filtra osuszacza itd , tak więc jest to problem żeby zgrac wszystkie podzespoły , a dwa wiatraki jednak lepiej zdają egzamin niż jeden , są tak samo klimy co nie maja sterownika tylko odpowiedni przekażnik i tak samo działają
- mustang7
- DestructionDriver
- Posty: 270
- Rejestracja: wt sie 31, 2004 19:14
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontakt:
kolego golfiarz1 chętnie przeczytam jak to zrobić na przekaźnikach, bo powinno wyjść taniej chyba niz ten sterownik??, więc jeżeli będzie wszytko działać (wentylator, kompresor i nie wiem czym tam jeszcze miał sterować ten sterownik wentylatrorów), to super
napisz proszę tutaj jak to zrobić na przekaźnikach (tylko proszę w sposób łopatologiczny;)) - moze komuś innemu tez sie przyda; a jak nie chcesz tutaj pisać to opisz mi to na pw
z góry wielkie dzieki!!!
napisz proszę tutaj jak to zrobić na przekaźnikach (tylko proszę w sposób łopatologiczny;)) - moze komuś innemu tez sie przyda; a jak nie chcesz tutaj pisać to opisz mi to na pw
z góry wielkie dzieki!!!
Moje VW:
Golf mk2 -> USA
19% - sprzedany, dużo rzeczy na sprzedaż z niego
Golf mk4 -> US. ...
2...% (aktualizacja 2012-08) - zobacz ... 2014-07-25 SPRZEDANY
T4 Caravelle
Lupo 3L
Golf mk2 -> USA
19% - sprzedany, dużo rzeczy na sprzedaż z niego
Golf mk4 -> US. ...
2...% (aktualizacja 2012-08) - zobacz ... 2014-07-25 SPRZEDANY
T4 Caravelle
Lupo 3L
wiec tak to wyglada koszt 20zl
JEDEN PRZEKAZNIK PRZY AKUMULATORZE ZALANCZAJACY MA DAWAC NAPIECIE NA WENTYLATOR I SPREZARKE
ZASILANIE PLUSOWE DO NIEGO Z NAGRZEWNICY PRZEWOD KTURY STERUJE SPREAZARKA
MASA Z CZUJNIKA CISNIENIA PRZEZ OBWOD DUZEGO CISNIENIA ZEBY WRAZIE JAK SPREZARKA NABIJE ZADUZO BY WYLACZYL SPREZARKE
TERAZ ZASILANIE Z AKUMULATORA PRZEZ BEZPIECZNIK 20 AMPER PRZECHODZI PRZEZ PRZEKAZNIK I PRAD JEST ROZDZIELANY NA SPREZARKE BEZPOSREDNIO I NA WENTYLATOR I TERAZ NA PRZEWODZIE PLUSOWYM W WENTYLATORZE ZAKLADAMY PRZEKAZNIK PRZEALNACZAJACY BY BYL ZALANCZANY W CHWILI CO SPREZARKA I JESLI NIEDZIALA KLIMA MOGL SIE ZALANCZAC JA SIE SILNIK ZABARDZO NAGRZEJE
W CZUJNIKU KLIMY OD MK 4 SA 2 OBWODY MALEGO I DUZEGO CISNIENIA PODLANCZAMU TYLKO DUZY BO JET POTRZEBNY
MOZNA WYMIENIC GO NA 1 OBWODOWY I BEDZIE LATWIEJ
TO TYLE POWINNO BYC ZROZUMIALE
JEDEN PRZEKAZNIK PRZY AKUMULATORZE ZALANCZAJACY MA DAWAC NAPIECIE NA WENTYLATOR I SPREZARKE
ZASILANIE PLUSOWE DO NIEGO Z NAGRZEWNICY PRZEWOD KTURY STERUJE SPREAZARKA
MASA Z CZUJNIKA CISNIENIA PRZEZ OBWOD DUZEGO CISNIENIA ZEBY WRAZIE JAK SPREZARKA NABIJE ZADUZO BY WYLACZYL SPREZARKE
TERAZ ZASILANIE Z AKUMULATORA PRZEZ BEZPIECZNIK 20 AMPER PRZECHODZI PRZEZ PRZEKAZNIK I PRAD JEST ROZDZIELANY NA SPREZARKE BEZPOSREDNIO I NA WENTYLATOR I TERAZ NA PRZEWODZIE PLUSOWYM W WENTYLATORZE ZAKLADAMY PRZEKAZNIK PRZEALNACZAJACY BY BYL ZALANCZANY W CHWILI CO SPREZARKA I JESLI NIEDZIALA KLIMA MOGL SIE ZALANCZAC JA SIE SILNIK ZABARDZO NAGRZEJE
W CZUJNIKU KLIMY OD MK 4 SA 2 OBWODY MALEGO I DUZEGO CISNIENIA PODLANCZAMU TYLKO DUZY BO JET POTRZEBNY
MOZNA WYMIENIC GO NA 1 OBWODOWY I BEDZIE LATWIEJ
TO TYLE POWINNO BYC ZROZUMIALE
- mustang7
- DestructionDriver
- Posty: 270
- Rejestracja: wt sie 31, 2004 19:14
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontakt:
ok, wielkie dzięki za wyjaśnienie! tylko mam jeszcze kilka pytań:
-jakie trzeba te przekaźniki zakupić? bo się na tym nie znam
-ktory przewod z nagrzewnicy steruje sprezarka steruje sprezarka?
-gdzie powinien być ten czujnik ciśnienia? (moze foto?)
-jakie kabelki do tego sa potrzebne zeby to wszystko podlaczyc? (jaki przekrój itp.)
przepraszam, ale ja zbytnio nie orientuje sie w kabelkoligii i dlatgo tak wypytuję
dzięki jeszcze raz za wyjaśnienie mi wszystkiego związanego ze sterownikiem wentylatorów/ i przekażnikami zamiast tego!!!
a w związku z tym mam jeszcze jedną kwestię, proszę o jakiś schemat (tylko taki czytelny dla laika), albo ładny opis jak to wszystko (nagrzewnicę, te przekaźniki, sprezarkę?) podłączyć w samochodzie gdzie się wpiąć zeby dobrze wszystko działało i zeby mi sie instalacja w samochodzie nie spaliła
ok, dzięki za cierpliwość do moich szczegółowych pytań
-jakie trzeba te przekaźniki zakupić? bo się na tym nie znam
-ktory przewod z nagrzewnicy steruje sprezarka steruje sprezarka?
-gdzie powinien być ten czujnik ciśnienia? (moze foto?)
-jakie kabelki do tego sa potrzebne zeby to wszystko podlaczyc? (jaki przekrój itp.)
przepraszam, ale ja zbytnio nie orientuje sie w kabelkoligii i dlatgo tak wypytuję
dzięki jeszcze raz za wyjaśnienie mi wszystkiego związanego ze sterownikiem wentylatorów/ i przekażnikami zamiast tego!!!
a w związku z tym mam jeszcze jedną kwestię, proszę o jakiś schemat (tylko taki czytelny dla laika), albo ładny opis jak to wszystko (nagrzewnicę, te przekaźniki, sprezarkę?) podłączyć w samochodzie gdzie się wpiąć zeby dobrze wszystko działało i zeby mi sie instalacja w samochodzie nie spaliła
ok, dzięki za cierpliwość do moich szczegółowych pytań
Moje VW:
Golf mk2 -> USA
19% - sprzedany, dużo rzeczy na sprzedaż z niego
Golf mk4 -> US. ...
2...% (aktualizacja 2012-08) - zobacz ... 2014-07-25 SPRZEDANY
T4 Caravelle
Lupo 3L
Golf mk2 -> USA
19% - sprzedany, dużo rzeczy na sprzedaż z niego
Golf mk4 -> US. ...
2...% (aktualizacja 2012-08) - zobacz ... 2014-07-25 SPRZEDANY
T4 Caravelle
Lupo 3L
- mustang7
- DestructionDriver
- Posty: 270
- Rejestracja: wt sie 31, 2004 19:14
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontakt:
dobra, dzięki za odpowiedź i najwyzej jeszcze jak bede to zakładał to bede dopytywał, bo elektrycy duzo kasy wolaja za zrobienie byle czego i ich nie lubie wiec chciałbym sam, ale poszukam schematu i popróbuje cos wykombinować
[ Dodano: Wto Sty 29, 2008 2:18 pm ]
próbowalem zrobić tak jak kolega napisał, i znalazłem:
-we wtyczce (tej na środku nagrzewnicy co są dwie- to w tej wyższej) gruby czarno-niebieski, cieniutki czarnoniebieski i taki średniogruby brązowy
-wiszący gruby brązowy (chyba idzie on od tej czerwonej puszki na nagrzewnicy)
i mam problem NIGDZIE NIE MOGE ZNALEŹĆ CZERWONEGO! wie ktoś gdzie on może być??
[ Dodano: Wto Sty 29, 2008 9:50 pm ]
pomocy!!!, gdzie powinien być czerwony kabelek na nagrzewnicy?
[ Dodano: Wto Sty 29, 2008 2:18 pm ]
KamilW pisze:Przy nagrzewnicy musisz odnalesc 5 przewodow: dwa w kolorze czarno - niebieskim, dwa w kolorze brazowym i jeden czerwony. Niebiesko czarne i cerwony podlaczasz do plusa, brazowe do minusa. Panel powinien sie wlaczyc a wentylator zadziala. Ale podlaczaj do akumulatora bo calosc potrafi pociagnac ponad 20A i zaden prostownik ani bateryjka nie wystarcza. Aku musi byc dobrze naladowany bo calosc dziala tylko do napiecia 10 V a pozniej nawet nie startuje.
próbowalem zrobić tak jak kolega napisał, i znalazłem:
-we wtyczce (tej na środku nagrzewnicy co są dwie- to w tej wyższej) gruby czarno-niebieski, cieniutki czarnoniebieski i taki średniogruby brązowy
-wiszący gruby brązowy (chyba idzie on od tej czerwonej puszki na nagrzewnicy)
i mam problem NIGDZIE NIE MOGE ZNALEŹĆ CZERWONEGO! wie ktoś gdzie on może być??
[ Dodano: Wto Sty 29, 2008 9:50 pm ]
pomocy!!!, gdzie powinien być czerwony kabelek na nagrzewnicy?
Moje VW:
Golf mk2 -> USA
19% - sprzedany, dużo rzeczy na sprzedaż z niego
Golf mk4 -> US. ...
2...% (aktualizacja 2012-08) - zobacz ... 2014-07-25 SPRZEDANY
T4 Caravelle
Lupo 3L
Golf mk2 -> USA
19% - sprzedany, dużo rzeczy na sprzedaż z niego
Golf mk4 -> US. ...
2...% (aktualizacja 2012-08) - zobacz ... 2014-07-25 SPRZEDANY
T4 Caravelle
Lupo 3L
Witam!
Przeczytałem cały post i pomysł bardzo pochwalam - spodobał mi się.
Posiadam Passata B4 z klimatyzacją manualną i czytając post nabrałem ochoty na mały upgrade do climatronica. Przy ewentualnej zmianie zakładam, że cześci będą pochodziły od Passata B4.
Mam kilka pytań i kilka niepewności:
1. Do przeróbki, mając klimę manualną potrzeba mi nagrzewnicy od climatronica, sterownika, czujników temperatury i okablowania - dobrze gadam?
2. Polecacie koledzy kupno nagrzewnicy z wiązkami. Macie na myśli kompletną wiązkę (z kablami do sterownika, czujników, zasilania itd.)?
3. Dokąd odchodzą kable od nagrzewnicy? Do sterownika, do czujników i dokąd jeszcze?
4. Sterownik wentylatorów - potrzeba mi tego, czy mam to, mając klimatyzację manualną?
Za wszystkie odpowiedzi i oświecenie będę wdzięczny, bo nurtują mnie te dosyć banalne pytania, a na forum Passata, ten temat nie jest tak rozbudowany, więc pozwoliłem sobie tu umieścić moje pytania.
Pozdrawiam
Przeczytałem cały post i pomysł bardzo pochwalam - spodobał mi się.
Posiadam Passata B4 z klimatyzacją manualną i czytając post nabrałem ochoty na mały upgrade do climatronica. Przy ewentualnej zmianie zakładam, że cześci będą pochodziły od Passata B4.
Mam kilka pytań i kilka niepewności:
1. Do przeróbki, mając klimę manualną potrzeba mi nagrzewnicy od climatronica, sterownika, czujników temperatury i okablowania - dobrze gadam?
2. Polecacie koledzy kupno nagrzewnicy z wiązkami. Macie na myśli kompletną wiązkę (z kablami do sterownika, czujników, zasilania itd.)?
3. Dokąd odchodzą kable od nagrzewnicy? Do sterownika, do czujników i dokąd jeszcze?
4. Sterownik wentylatorów - potrzeba mi tego, czy mam to, mając klimatyzację manualną?
Za wszystkie odpowiedzi i oświecenie będę wdzięczny, bo nurtują mnie te dosyć banalne pytania, a na forum Passata, ten temat nie jest tak rozbudowany, więc pozwoliłem sobie tu umieścić moje pytania.
Pozdrawiam
potrzebna nagrzewnica + czujnik nasłonecznienia + panel sterujący klimybarkas pisze:1. Do przeróbki, mając klimę manualną potrzeba mi nagrzewnicy od climatronica, sterownika, czujników temperatury i okablowania - dobrze gadam?
tak2. Polecacie koledzy kupno nagrzewnicy z wiązkami. Macie na myśli kompletną wiązkę (z kablami do sterownika, czujników, zasilania itd.)?
do sterownika wentylatorabarkas pisze:3. Dokąd odchodzą kable od nagrzewnicy? Do sterownika, do czujników i dokąd jeszcze?
podejrzewam ze masz już sterownik wentylatorówbarkas pisze:4. Sterownik wentylatorów - potrzeba mi tego, czy mam to, mając klimatyzację manualną?
greg Dziękuję bardzo za odpowiedzi. Już wszystko jasne. Jeszcze miałbym chyba problem z lokalizacją tego sterownika wentylatorów, ale na razie to nieważne, bo jestem na etapie planowania i dopiero zrodził się pomysł, że u siebie też mogę wykonać taką przeróbkę.
Dzięki serdeczne jeszcze raz i pozdrawiam!
Dzięki serdeczne jeszcze raz i pozdrawiam!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości