Zerwany gwint w bloku :(

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
tuer
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pt kwie 06, 2007 11:04
Lokalizacja: Am Gallimh

Zerwany gwint w bloku :(

Post autor: tuer » pt lut 15, 2008 21:20

Witam !

Przekręcilem gwint w bloku silnika gdzie wkręca sie szpilke. Nie pytajcie nawet jak.
Czy da sie to przegwintować na grubszą szpilke (czy jest sens wogóle) ?
Gdyby auto było w Polsce to kupilbym poprostu nowy silnik. Problem w tym ze jestem w Irlandi i bedzie lipa ze znalezieniem ABD.



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » pt lut 15, 2008 21:45

ta szpilka jest od głowicy


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » pt lut 15, 2008 22:07

Przegwintowujesz i robisz szpilkę na tokarce

Przegwintujesz na grubszy i toczysz na tokarce szpilkę , tyle ile wchodzi gwint musi być o tyle grubsze żeby gwint wszedł potem bierzesz miarkę i mierzysz ile po dokręceniu --naklepiej z starej zmierzyć ile zostanie i ztaczysz tyle ile w orginale było mam nadzieje ż rozumiesz o co mi chodzi spokojnie będzie trzymać

[ Dodano: 15 Lut 2008 21:09 ]
I po co zmieniać silnik z powodu takiej pierdoły :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony pt lut 15, 2008 22:08 przez grandi, łącznie zmieniany 1 raz.


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » pt lut 15, 2008 22:12

grandilodz pisze:I po co zmieniać silnik z powodu takiej pierdoły :)
no ale nawet ciężko byłoby coś załatwić w Irlandii, ciekawe jak będzie z nagwintowaniem otworu, ile sobie policzą za taką usługę...


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » pt lut 15, 2008 22:19

Mi się kiedyś w poldku urwało i dorobiłem dałem tokarzowi w pracy zrobił mi szpikę a nagwintowałem sobie sam ale to nie Polska :(


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
tuer
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pt kwie 06, 2007 11:04
Lokalizacja: Am Gallimh

Post autor: tuer » pt lut 15, 2008 23:51

prezesso pisze:
grandilodz pisze:I po co zmieniać silnik z powodu takiej pierdoły :)
no ale nawet ciężko byłoby coś załatwić w Irlandii, ciekawe jak będzie z nagwintowaniem otworu, ile sobie policzą za taką usługę...
No i tu właśnie tez jest problem. Planowanie rozebranej gołowicy kosztuje 70 e. Kolega mi powiedzial ze komuś tam z wyjeciem policzyli 400. A znajdz teraz jeszce kogos kto to zrobi.

Nie opisałem calej histori ze szpilkami. Narazie jest to tylko jeden gwint ale to samo stałoby sie ze szpilkami nr 8, 9 i 10. Zerwałem przy szpilce nr 7 przy pierwszym dokrecaniu o 90 stopni. Bardzo mozliwe ze ostatniego dokrecania zaden gwint by nie wytrzymal. Sam sobie zawinilem.
Zepsulem wszystkie gwinty jak leci. Ale te na obrzezach chyba najbardziej.

Pytałem o grubsze szpilki dlatego ze widzialem dzisiaj takie w ASO volkswagena gdy pojechalem kupic nowe dla siebie (oczywiscie nie mieli: jest 6 w DUBLINIE :) ) Myslalem ze moze kupie po prostu te szpilki dotne na wymiar. Przegwintuje stare otwory i moze cos z tego bedzie.Ale chyba duzo taniej bedzie mi sprowadzic silnik z Polski. Bez glowicy, bez skrzyni, bez sprzegla.



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » pt lut 15, 2008 23:58

to chyba nic z tego nie bedzie jak pozrywałes wiekszosc


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Awatar użytkownika
tuer
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pt kwie 06, 2007 11:04
Lokalizacja: Am Gallimh

Post autor: tuer » sob lut 16, 2008 00:12

No nic to. Idę zrobić rozeznanie na allegro.



Awatar użytkownika
Bomb_A
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 22:40
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: Bomb_A » sob lut 16, 2008 00:29

polecam to http://helicoil.bollhoff.pl/ piekielnie wytzymałe połączenie więc myślę, że wytrzyma tylko koszt spory, ale na pewno taniej niż nowy blok ;)
http://www.bollhoff.pl/down/KatalogZestawyHelicoil.pdf
Ostatnio zmieniony sob lut 16, 2008 00:32 przez Bomb_A, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
tuer
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pt kwie 06, 2007 11:04
Lokalizacja: Am Gallimh

Post autor: tuer » sob lut 16, 2008 02:01

No mogłbym spróbować z tymi helicoil tylko jaki ma byc rozmiar wkladki zeby mi na szpilke pasowal. M11x1 ? Bo jak tak to takiej nie widziałem w katalogu.

W sumie to w przyszła sobote jade do polski więc mogłbym wytoczyc te szpilki i przegwintować tak jak Grandi pisze. Tylko o ile to ma być grubsze żeby było ok ? A czy mogłbym wykozystac którąś z dostepnych szpilek do vw np M12 i na nia przegwintować o ile przejdzie wogole przez moją głowice czy będzie to za dużo ? 6 środkowych gwintów raczej wytrzyma dokręcanie nie wiem jak z pozostałymi trzema na obrzeżach. Więc może skończy sie tylko na tym jednym.
Musze próbowac bo az mnie serce boli jak widze smutnego golfa przed domem.

ps. M to jest w tym przypadku grubość, tak ? Bo się nie znam.
Ostatnio zmieniony sob lut 16, 2008 02:03 przez tuer, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Bomb_A
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 22:40
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: Bomb_A » sob lut 16, 2008 02:15

w katalogu nie widze takich wkładek, ale najlepiej do nich zadzwonic i sie dowiedziec dokladnie jakie kupic.


Moje zdjęcia

http://www.galeria-michalb.prv.pl/

marecki_vitor
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: czw sty 25, 2007 18:33
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: marecki_vitor » sob lut 16, 2008 09:50

Witam . Spróbuj kupić wykrętak http://www.allegro.pl/item307433891_wyk ... pilek.html nawiercasz ta szpilke małym wiertełkiem i jedziesz z tym koxem . Pozdrooo z Polski

[ Dodano: 16 Lut 2008 08:58 ]
M oznacza gwint metryczny
Ostatnio zmieniony sob lut 16, 2008 09:58 przez marecki_vitor, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
tuer
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pt kwie 06, 2007 11:04
Lokalizacja: Am Gallimh

Post autor: tuer » sob lut 16, 2008 14:53

marecki_vitor pisze:Witam . Spróbuj kupić wykrętak http://www.allegro.pl/item307433891_wyk ... pilek.html nawiercasz ta szpilke małym wiertełkiem i jedziesz z tym koxem . Pozdrooo z Polski

[ Dodano: 16 Lut 2008 08:58 ]
M oznacza gwint metryczny
Dzieki ale to nie ten problem.
Na chwile obecną zdecydowałem sie na użycie patentu typu Helicoil/Recoil. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Niech tylko ktos mi tylko potwierdzi ze w ABD mam gwint M11 o skoku 1.00. Bardzo nietypowy rozmiar gwintu o tym skoku. Myslałem ze juz nie znajde odpowiedniego zestawu. Na szcescie po jakichś 20 minutach googlowania znalazlem dwa sklepy w Angli i jeden w USA które mają w sprzedazy zestawy do naprawy tego rozmiaru gwintu.

Dzieki za wszystkie porady. Plusiki rozdałem. Dam wam znac co z tego wyszło.



Awatar użytkownika
Bomb_A
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 22:40
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: Bomb_A » ndz lut 17, 2008 03:36

jak sprawdziłem w etce to jest M11 1.5 a nie 1 czyli bardzo popularny gwint.
Dokładnie to M11x1.5x96

Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz lut 17, 2008 03:39 przez Bomb_A, łącznie zmieniany 2 razy.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 389 gości