Cześć,
niedawno kupiłem Golfa Mk3, 1.9TD i chciałbym zrobić odcięcie zapłonu itd. Robiłem to już kiedy w Fiacie Tipo, Uno, Sequiento... nie znam oznaczenia kabli w moim Golfie, czy oprócz zapłonu można coś jeszcze odciąć. Odcięcie planuje zrobić na przekaźniku 30A, podłączonym do schematu, który samodzielnie zmodyfikowałem. Odcięcie działa następująco (dla zinteresowanych):
- po wejściu do samochodu naciskamy microstyk (schowany w dowolnym miejscu),
- mamy 10 - 15 sek. na odpalenie samochodu, jeśli nie odpalimy samochodu, odcięcie jest znowu aktywne po 10-15 sek.,
- jeśli odplimy jeździmy do woli,
- jeśli zgasimy śilnik odcięcie się uzbraja po 10-15 sek.,
- zaleta: przy nagłym zgaśnięciu silnika mamy czas aby go uruchomić.
Urządzeni dizała bez problemów w aucie mojego ojca od ponad roku. Pomysł jest zaczerpnięte z "Elektroniki dla wszystkich". Będe bardzo wdzięczny za wskazanie kolorów kabli, tj. stałe zasilanie, po zapłonie, masy i ewentualnie co można odciąć w dieslu - gdzie można znależć wiązke kabli.
Bardzo będe wdzieczny za pomoc... i służe pomocą jeśli chodzi o mój schemat (mam do tego wzór płytki oraz wykaz podzespołów).
Odcięcie zapłonu w Mk3 1.9TD - prośba o pomoc.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 144
- Rejestracja: pn gru 13, 2004 22:53
- Lokalizacja: Brzozów/Kraków
- Kontakt:
W dieslu robi się odcięcie paliwa na pompie. Jest tam specjalny zaworek do gaszenia silnika (na niego jest podawane napięcie po przekręceniu kluczyka w stacyjce) i pod niego się zazwyczaj podłącza - wstawiasz przekaźnik (lub sam przełącznik szeregowo) żeby odcinać dopływ prądu do tego zaworka. Ale to nie jest za dobre zabezpieczenie ponieważ bardzo łatwo można to ominąć. To rozwiązanie jest dobre ale z alarmem który będzie czuwał żeby nikt nie grzebał w komorze silnika.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 292 gości