Jak zrobić natrysk oleju na tłoki w JP?

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Giugiaro1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 167
Rejestracja: wt sty 09, 2007 14:41
Lokalizacja: Pomorze
Kontakt:

Jak zrobić natrysk oleju na tłoki w JP?

Post autor: Giugiaro1 » sob lut 16, 2008 21:28

Witam. Pytanie tak jak w temacie, chce założyć turbo w JP ale wiem że konieczne jest chłodzenie tłoków. Nie próbujcie mnie zniechęcać, i pisać że to nieopłacalne itd. Po zrobieniu governor+mod'a nabrałem apetytu na moc i po wstępnych kalkulacjach, biorąc pod uwagę to ile już władowałem w auto założenie turbo będzie bardziej opłacalne niż swap. Może ma ktoś fotki aby pokazać jak wygląda to chłodzenie tłoków? Albo jakieś schematy itp?



Awatar użytkownika
adam16v
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 388
Rejestracja: pn lip 17, 2006 08:54
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: adam16v » sob lut 16, 2008 22:08

Zagadaj na priv do kolegi Lukas-182. On ma Jette z JP + turbo T3 :helm:


[url=http://www.motofirma.pl/bsp,f165af1ba51506,e898b25902e6b6,adam16v-VW-Golf-16TD.html][img]http://www.motofirma.pl/upload/spalanie/icons/e898b25902e6b6_1.gif[/img][/url]

Giugiaro1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 167
Rejestracja: wt sty 09, 2007 14:41
Lokalizacja: Pomorze
Kontakt:

Post autor: Giugiaro1 » sob lut 16, 2008 22:42

adam16v ale z tego co wiem to on nie ma zrobionego chłodzenia tłoków. Pamiętam, że kiedyś właśnie pisał, że ma turbo bez większych modyfikacji założone do JP i nic się nie dzieje. Ja bym jednak wolał zrobić to najlepiej jak się da i jeździć bezstresowo.



Awatar użytkownika
kopciuch
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: czw gru 29, 2005 21:53
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kopciuch » sob lut 16, 2008 23:36

silnik RA ma turbinke i nie ma natrysku na tłoki. tak fabryka wypusciła :bajer:


A wszystko przez kobiete....:D

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » ndz lut 17, 2008 01:51

Widzę, że kolejna osoba chce mocno zmodzić JPka :) Giugiaro1, powiem ci jedno, ja jeżdżę bez natrysków, od ponad roku kiedy założyłem turbo, silnik z paroma modami (LDA, govMod, 1.3Bara, dawka konkretna, zmieniony wydech) i jest OK, silnik nie nie przegrzewa się, podstawa to dobra uszczelka (najlepiej ją wymienić przy zakładaniu turbosprężarki, ja tego nie zrobiłem i moją z JPka wydmuchało po miesiącu :) ), turbo to najlepiej Garret T3 albo coś z VNT, ale to już wyższa szkoła jazdy, T3 w MK2 najwydajniejsza jeśli chodzi o ciśnienie maks, moją dmuchała 1.7Bara podczas ustawiania. I najważniejsze --> części które musisz zmienić: Większa chłodnica, wtryski od 1.6TD (JR, SB), misa olejowa z powrotem oleju z turba, obudowa filtru powietrza, przewód olejowy (wychodzi z filtru paliwa do turbo), kolektory wydechowe i ssące, i to chyba wszystko :) czyli tak tanio nie wychodzi, no chyba, że ma się części na stanie, tak jak ja:)

Życzę powodzenia, jakby co to pytaj... Pozdrawiam



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » ndz lut 17, 2008 02:26

kopciuch pisze:silnik RA ma turbinke i nie ma natrysku na tłoki. tak fabryka wypusciła :bajer:
jestes pewien?

[ Dodano: Nie Lut 17, 2008 1:28 am ]
zgadzam sie z Lukas-182, moim zdaniem, jesli nie chcesz ekstremalnie dlubac tego silnika, tylko delikatnie zaturbic do poziomu seryjnego lub lekko podkreconego TD, to bym sie osobiscie nie bawil w natryski ;) oczywiscie trzeba jezdzic rozsadnie
Ostatnio zmieniony ndz lut 17, 2008 02:28 przez zaprzal, łącznie zmieniany 1 raz.


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
kopciuch
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: czw gru 29, 2005 21:53
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kopciuch » ndz lut 17, 2008 11:05

no jak swojego RA robiłem to nic takiego nie zauważyłem jak natrysk na denko tłoka , zadnych rurek , nic a nic.


A wszystko przez kobiete....:D

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » ndz lut 17, 2008 12:22

no jak swojego RA robiłem to nic takiego nie zauważyłem jak natrysk na denko tłoka , zadnych rurek , nic a nic.
To jest bardzo ciekawe, ale czy na pewno fabryka tak zrobiła. Jeśli tak to widocznie niepotrzebne są natryski... :chytry:

A jak rozbierałeś, to były otwory w bokach tłoka przez które dysza pluje na denko tłoka ??



Awatar użytkownika
kopciuch
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: czw gru 29, 2005 21:53
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kopciuch » ndz lut 17, 2008 13:05

Lukas-182 pisze: A jak rozbierałeś, to były otwory w bokach tłoka przez które dysza pluje na denko tłoka ??
Na to nie zwróciłem uwagi , czyli według tego co piszesz to musiałby olej leciec i krbowodem do tłoka ? nie wydaje mi sie zeby tak było ale tu sie nie będe sprzeczał bo mi zawsze zdawało się ze natrysk bedzie zrealizowany jakimiś dodatkowymi przewodami, jak ktoś ma schemat lub zdjecia jak to wyglada to byłbym wdzięczny. Jak to mówią człowiek sie całe życie uczy :bigok: :bigok:


A wszystko przez kobiete....:D

Giugiaro1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 167
Rejestracja: wt sty 09, 2007 14:41
Lokalizacja: Pomorze
Kontakt:

Post autor: Giugiaro1 » ndz lut 17, 2008 13:06

zaprzal ekstremalnie to ja nie chce tego silnika robić. 12s. do setki mnie interesuje. Zapomniałem tylko że trzeba wtryski zmienić. A o większej chłodnicy nie wiedziałem... Ciekawe jaki by był efekt na seryjnych wtryskach?



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » ndz lut 17, 2008 13:09

kopciuch pisze:no jak swojego RA robiłem to nic takiego nie zauważyłem jak natrysk na denko tłoka , zadnych rurek , nic a nic.
a to bardzo dziwne...


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » ndz lut 17, 2008 15:47

kopciuch pisze:Na to nie zwróciłem uwagi , czyli według tego co piszesz to musiałby olej leciec i krbowodem do tłoka ? nie wydaje mi sie zeby tak było ale tu sie nie będe sprzeczał bo mi zawsze zdawało się ze natrysk bedzie zrealizowany jakimiś dodatkowymi przewodami, jak ktoś ma schemat lub zdjecia jak to wyglada to byłbym wdzięczny. Jak to mówią człowiek sie całe życie uczy
Nie jestem dokładnie pewny, ale to działa mniej więcej tak: przez otwór w tłoku, w najniższym położeniu tłoka zostaje wtryśnięty olej na denko tłoka z dysz natrysku , czyli dwa razy podczas cyklu (podczas suwu zasysania i pracy), tak mi sie wydaje... :crazy:

A co do tego RA, to muszę poszuka, bo zainteresowało mnie to :chytry:



Awatar użytkownika
kopciuch
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: czw gru 29, 2005 21:53
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kopciuch » ndz lut 17, 2008 16:38

a ja mam pytanko do zaprzała : jak to jest w silniku sB , bo tam jest natrysk, jak to wygląda ?
Wiem na pewno ze pompa olejowa miedzy RA i JP różni się szerokością zębów , a to ma związek z wydajnością pompy , pompa ta dodatkowo musi dostarczyć olej do turbiny.


A wszystko przez kobiete....:D

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » pt lut 22, 2008 21:26



[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości