Zerwany gwint w bloku :(
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Zerwany gwint w bloku :(
Witam !
Przekręcilem gwint w bloku silnika gdzie wkręca sie szpilke. Nie pytajcie nawet jak.
Czy da sie to przegwintować na grubszą szpilke (czy jest sens wogóle) ?
Gdyby auto było w Polsce to kupilbym poprostu nowy silnik. Problem w tym ze jestem w Irlandi i bedzie lipa ze znalezieniem ABD.
Przekręcilem gwint w bloku silnika gdzie wkręca sie szpilke. Nie pytajcie nawet jak.
Czy da sie to przegwintować na grubszą szpilke (czy jest sens wogóle) ?
Gdyby auto było w Polsce to kupilbym poprostu nowy silnik. Problem w tym ze jestem w Irlandi i bedzie lipa ze znalezieniem ABD.
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
Przegwintowujesz i robisz szpilkę na tokarce
Przegwintujesz na grubszy i toczysz na tokarce szpilkę , tyle ile wchodzi gwint musi być o tyle grubsze żeby gwint wszedł potem bierzesz miarkę i mierzysz ile po dokręceniu --naklepiej z starej zmierzyć ile zostanie i ztaczysz tyle ile w orginale było mam nadzieje ż rozumiesz o co mi chodzi spokojnie będzie trzymać
[ Dodano: 15 Lut 2008 21:09 ]
I po co zmieniać silnik z powodu takiej pierdoły
Przegwintujesz na grubszy i toczysz na tokarce szpilkę , tyle ile wchodzi gwint musi być o tyle grubsze żeby gwint wszedł potem bierzesz miarkę i mierzysz ile po dokręceniu --naklepiej z starej zmierzyć ile zostanie i ztaczysz tyle ile w orginale było mam nadzieje ż rozumiesz o co mi chodzi spokojnie będzie trzymać
[ Dodano: 15 Lut 2008 21:09 ]
I po co zmieniać silnik z powodu takiej pierdoły
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony pt lut 15, 2008 22:08 przez grandi, łącznie zmieniany 1 raz.
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
Mi się kiedyś w poldku urwało i dorobiłem dałem tokarzowi w pracy zrobił mi szpikę a nagwintowałem sobie sam ale to nie Polska
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
No i tu właśnie tez jest problem. Planowanie rozebranej gołowicy kosztuje 70 e. Kolega mi powiedzial ze komuś tam z wyjeciem policzyli 400. A znajdz teraz jeszce kogos kto to zrobi.prezesso pisze:no ale nawet ciężko byłoby coś załatwić w Irlandii, ciekawe jak będzie z nagwintowaniem otworu, ile sobie policzą za taką usługę...grandilodz pisze:I po co zmieniać silnik z powodu takiej pierdoły
Nie opisałem calej histori ze szpilkami. Narazie jest to tylko jeden gwint ale to samo stałoby sie ze szpilkami nr 8, 9 i 10. Zerwałem przy szpilce nr 7 przy pierwszym dokrecaniu o 90 stopni. Bardzo mozliwe ze ostatniego dokrecania zaden gwint by nie wytrzymal. Sam sobie zawinilem.
Zepsulem wszystkie gwinty jak leci. Ale te na obrzezach chyba najbardziej.
Pytałem o grubsze szpilki dlatego ze widzialem dzisiaj takie w ASO volkswagena gdy pojechalem kupic nowe dla siebie (oczywiscie nie mieli: jest 6 w DUBLINIE ) Myslalem ze moze kupie po prostu te szpilki dotne na wymiar. Przegwintuje stare otwory i moze cos z tego bedzie.Ale chyba duzo taniej bedzie mi sprowadzic silnik z Polski. Bez glowicy, bez skrzyni, bez sprzegla.
polecam to http://helicoil.bollhoff.pl/ piekielnie wytzymałe połączenie więc myślę, że wytrzyma tylko koszt spory, ale na pewno taniej niż nowy blok
http://www.bollhoff.pl/down/KatalogZestawyHelicoil.pdf
http://www.bollhoff.pl/down/KatalogZestawyHelicoil.pdf
Ostatnio zmieniony sob lut 16, 2008 00:32 przez Bomb_A, łącznie zmieniany 1 raz.
No mogłbym spróbować z tymi helicoil tylko jaki ma byc rozmiar wkladki zeby mi na szpilke pasowal. M11x1 ? Bo jak tak to takiej nie widziałem w katalogu.
W sumie to w przyszła sobote jade do polski więc mogłbym wytoczyc te szpilki i przegwintować tak jak Grandi pisze. Tylko o ile to ma być grubsze żeby było ok ? A czy mogłbym wykozystac którąś z dostepnych szpilek do vw np M12 i na nia przegwintować o ile przejdzie wogole przez moją głowice czy będzie to za dużo ? 6 środkowych gwintów raczej wytrzyma dokręcanie nie wiem jak z pozostałymi trzema na obrzeżach. Więc może skończy sie tylko na tym jednym.
Musze próbowac bo az mnie serce boli jak widze smutnego golfa przed domem.
ps. M to jest w tym przypadku grubość, tak ? Bo się nie znam.
W sumie to w przyszła sobote jade do polski więc mogłbym wytoczyc te szpilki i przegwintować tak jak Grandi pisze. Tylko o ile to ma być grubsze żeby było ok ? A czy mogłbym wykozystac którąś z dostepnych szpilek do vw np M12 i na nia przegwintować o ile przejdzie wogole przez moją głowice czy będzie to za dużo ? 6 środkowych gwintów raczej wytrzyma dokręcanie nie wiem jak z pozostałymi trzema na obrzeżach. Więc może skończy sie tylko na tym jednym.
Musze próbowac bo az mnie serce boli jak widze smutnego golfa przed domem.
ps. M to jest w tym przypadku grubość, tak ? Bo się nie znam.
Ostatnio zmieniony sob lut 16, 2008 02:03 przez tuer, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Użytkownik
- Posty: 462
- Rejestracja: czw sty 25, 2007 18:33
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Witam . Spróbuj kupić wykrętak http://www.allegro.pl/item307433891_wyk ... pilek.html nawiercasz ta szpilke małym wiertełkiem i jedziesz z tym koxem . Pozdrooo z Polski
[ Dodano: 16 Lut 2008 08:58 ]
M oznacza gwint metryczny
[ Dodano: 16 Lut 2008 08:58 ]
M oznacza gwint metryczny
Ostatnio zmieniony sob lut 16, 2008 09:58 przez marecki_vitor, łącznie zmieniany 1 raz.
Dzieki ale to nie ten problem.marecki_vitor pisze:Witam . Spróbuj kupić wykrętak http://www.allegro.pl/item307433891_wyk ... pilek.html nawiercasz ta szpilke małym wiertełkiem i jedziesz z tym koxem . Pozdrooo z Polski
[ Dodano: 16 Lut 2008 08:58 ]
M oznacza gwint metryczny
Na chwile obecną zdecydowałem sie na użycie patentu typu Helicoil/Recoil. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Niech tylko ktos mi tylko potwierdzi ze w ABD mam gwint M11 o skoku 1.00. Bardzo nietypowy rozmiar gwintu o tym skoku. Myslałem ze juz nie znajde odpowiedniego zestawu. Na szcescie po jakichś 20 minutach googlowania znalazlem dwa sklepy w Angli i jeden w USA które mają w sprzedazy zestawy do naprawy tego rozmiaru gwintu.
Dzieki za wszystkie porady. Plusiki rozdałem. Dam wam znac co z tego wyszło.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 402 gości