[mk1] upgrade ukladu kierowniczego
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
[mk1] upgrade ukladu kierowniczego
Witam,
Wczoraj mialem wątpliwą przyjemnosc doświadczyc awarii ukladu kierowniczego, pekl drazek kierowniczy ktory z reszta jak wszystko inne w ukladzie kierowniczym zostal wymieniony na nowy (febi) ok 2 lata temu.
Dla tych co maja gram wyobrazni nie bede opisywac jakie sa konsekwencje takiego zdarzenia jak jedzie sie szybciej niz 5km/h, bo mnie akurat wlasnie przy takiej predkosci sie to przytafilo, w sumie dzieki czemu jeszcze zyje.
Pytanie skierowane jest do ludzi ktorzy mocno podłubali swoje mk1 (czyt. 150KM+), Jakie udoskonalenia ukladu kierowniczego / przeniesienia napedu zastosowaliscie?
Wczoraj mialem wątpliwą przyjemnosc doświadczyc awarii ukladu kierowniczego, pekl drazek kierowniczy ktory z reszta jak wszystko inne w ukladzie kierowniczym zostal wymieniony na nowy (febi) ok 2 lata temu.
Dla tych co maja gram wyobrazni nie bede opisywac jakie sa konsekwencje takiego zdarzenia jak jedzie sie szybciej niz 5km/h, bo mnie akurat wlasnie przy takiej predkosci sie to przytafilo, w sumie dzieki czemu jeszcze zyje.
Pytanie skierowane jest do ludzi ktorzy mocno podłubali swoje mk1 (czyt. 150KM+), Jakie udoskonalenia ukladu kierowniczego / przeniesienia napedu zastosowaliscie?
LA6V mk1 GTI Pirelli G60 :: bylo
LC5U Corrado VR6 :: jest
LC5U Corrado VR6 :: jest
- Borys
- V.I.P.
- Posty: 3319
- Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
- Lokalizacja: KOLONIA
- Auto: VR6T
- Kontakt:
Re: [mk1] upgrade ukladu kierowniczego
a w którym miejscu pękł,nezzo pisze:Witam,
Wczoraj mialem wątpliwą przyjemnosc doświadczyc awarii ukladu kierowniczego, pekl drazek kierowniczy ktory z reszta jak wszystko inne w ukladzie kierowniczym zostal wymieniony na nowy (febi) ok 2 lata temu.
Dla tych co maja gram wyobrazni nie bede opisywac jakie sa konsekwencje takiego zdarzenia jak jedzie sie szybciej niz 5km/h, bo mnie akurat wlasnie przy takiej predkosci sie to przytafilo, w sumie dzieki czemu jeszcze zyje.
Pytanie skierowane jest do ludzi ktorzy mocno podłubali swoje mk1 (czyt. 150KM+), Jakie udoskonalenia ukladu kierowniczego / przeniesienia napedu zastosowaliscie?
z moich obserwacji nie widziałem jakichs specjalnycj modyfikacji układu kierowniczego w mocniejszych autach, zwykłe seryjne drązki, zwykłe seryjne przekładnie kierownicze,
chyba ze auto na tor to wszystkie swożnie itd zastąpione unibolami
Drazek pekł przy samym tzw. "jabłku" ktore nakreca sie na maglownice, wczoraj nie mialem czasu w to zagladac bo: A - moglem wjeb... sie w sciane przy 150 i bylem bardziej zaaferowany faktem ze zyje, B - bylo ciemno mokro i ogolnie zima
Dzis raczej nie bedize fotostory z wymiany tego badziewia, ale w sobote zaatakuje garaz i wrzuce u siebie w projekcie.
Wracajac do tematu, interesuje mnie rozwiazanie typu: wstawilem sobie magiel od mk3 VR6 albo cos na ten kształt, bo nie chce eksperymentowac z kolejnymi "polecanymi" firmami.
Dzis raczej nie bedize fotostory z wymiany tego badziewia, ale w sobote zaatakuje garaz i wrzuce u siebie w projekcie.
Wracajac do tematu, interesuje mnie rozwiazanie typu: wstawilem sobie magiel od mk3 VR6 albo cos na ten kształt, bo nie chce eksperymentowac z kolejnymi "polecanymi" firmami.
LA6V mk1 GTI Pirelli G60 :: bylo
LC5U Corrado VR6 :: jest
LC5U Corrado VR6 :: jest
- Borys
- V.I.P.
- Posty: 3319
- Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
- Lokalizacja: KOLONIA
- Auto: VR6T
- Kontakt:
we wszystkich drazkach i przekładniach bez znaczenia czy VR6 czy 1.4 takie same jest rozwiązanie "jabłko" z gwintem a w nim zacisniety drązek z kulkąnezzo pisze:Drazek pekł przy samym tzw. "jabłku" ktore nakreca sie na maglownice, wczoraj nie mialem czasu w to zagladac bo: A - moglem wjeb... sie w sciane przy 150 i bylem bardziej zaaferowany faktem ze zyje, B - bylo ciemno mokro i ogolnie zima
Dzis raczej nie bedize fotostory z wymiany tego badziewia, ale w sobote zaatakuje garaz i wrzuce u siebie w projekcie.
Wracajac do tematu, interesuje mnie rozwiazanie typu: wstawilem sobie magiel od mk3 VR6 albo cos na ten kształt, bo nie chce eksperymentowac z kolejnymi "polecanymi" firmami.
- Borys
- V.I.P.
- Posty: 3319
- Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
- Lokalizacja: KOLONIA
- Auto: VR6T
- Kontakt:
nezzo pisze:To akurat ze konstrukcja jest taka sama to mozna bylo sie domyslac, chodzilo mi bardziej o wytrzymalosc materialowa, przekroje drazkow, grubosc.
W takich sprawach jak odpornosc na sciskanie i rozciaganie akurat "size matters".
nie wiem nie mierzyłem, w warsztacie przekładnie z passata VR6 i mam z MKI cabrio ze wspomą i bez, grubosc mogę pomierzyc
tutaj linki do sciagniecia zdjec 1600x1200
http://lh3.google.pl/Lukasz.Zbrzezny/R7 ... PG?imgdl=1
http://lh4.google.pl/Lukasz.Zbrzezny/R7 ... PG?imgdl=1
http://lh3.google.pl/Lukasz.Zbrzezny/R7 ... PG?imgdl=1
http://lh4.google.pl/Lukasz.Zbrzezny/R7 ... PG?imgdl=1
LA6V mk1 GTI Pirelli G60 :: bylo
LC5U Corrado VR6 :: jest
LC5U Corrado VR6 :: jest
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości