[mk1] upgrade ukladu kierowniczego

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
nezzo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: czw paź 11, 2007 17:33
Lokalizacja: Szczecin

[mk1] upgrade ukladu kierowniczego

Post autor: nezzo » czw lut 14, 2008 13:13

Witam,

Wczoraj mialem wątpliwą przyjemnosc doświadczyc awarii ukladu kierowniczego, pekl drazek kierowniczy ktory z reszta jak wszystko inne w ukladzie kierowniczym zostal wymieniony na nowy (febi) ok 2 lata temu.

Dla tych co maja gram wyobrazni nie bede opisywac jakie sa konsekwencje takiego zdarzenia jak jedzie sie szybciej niz 5km/h, bo mnie akurat wlasnie przy takiej predkosci sie to przytafilo, w sumie dzieki czemu jeszcze zyje.

Pytanie skierowane jest do ludzi ktorzy mocno podłubali swoje mk1 (czyt. 150KM+), Jakie udoskonalenia ukladu kierowniczego / przeniesienia napedu zastosowaliscie?


LA6V mk1 GTI Pirelli G60 :: bylo
LC5U Corrado VR6 :: jest

Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Re: [mk1] upgrade ukladu kierowniczego

Post autor: Borys » czw lut 14, 2008 14:32

nezzo pisze:Witam,

Wczoraj mialem wątpliwą przyjemnosc doświadczyc awarii ukladu kierowniczego, pekl drazek kierowniczy ktory z reszta jak wszystko inne w ukladzie kierowniczym zostal wymieniony na nowy (febi) ok 2 lata temu.

Dla tych co maja gram wyobrazni nie bede opisywac jakie sa konsekwencje takiego zdarzenia jak jedzie sie szybciej niz 5km/h, bo mnie akurat wlasnie przy takiej predkosci sie to przytafilo, w sumie dzieki czemu jeszcze zyje.

Pytanie skierowane jest do ludzi ktorzy mocno podłubali swoje mk1 (czyt. 150KM+), Jakie udoskonalenia ukladu kierowniczego / przeniesienia napedu zastosowaliscie?
a w którym miejscu pękł,

z moich obserwacji nie widziałem jakichs specjalnycj modyfikacji układu kierowniczego w mocniejszych autach, zwykłe seryjne drązki, zwykłe seryjne przekładnie kierownicze,
chyba ze auto na tor to wszystkie swożnie itd zastąpione unibolami



Awatar użytkownika
nezzo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: czw paź 11, 2007 17:33
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: nezzo » czw lut 14, 2008 15:00

Drazek pekł przy samym tzw. "jabłku" ktore nakreca sie na maglownice, wczoraj nie mialem czasu w to zagladac bo: A - moglem wjeb... sie w sciane przy 150 i bylem bardziej zaaferowany faktem ze zyje, B - bylo ciemno mokro i ogolnie zima

Dzis raczej nie bedize fotostory z wymiany tego badziewia, ale w sobote zaatakuje garaz i wrzuce u siebie w projekcie.

Wracajac do tematu, interesuje mnie rozwiazanie typu: wstawilem sobie magiel od mk3 VR6 albo cos na ten kształt, bo nie chce eksperymentowac z kolejnymi "polecanymi" firmami.


LA6V mk1 GTI Pirelli G60 :: bylo
LC5U Corrado VR6 :: jest

Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » czw lut 14, 2008 15:26

nezzo pisze:Drazek pekł przy samym tzw. "jabłku" ktore nakreca sie na maglownice, wczoraj nie mialem czasu w to zagladac bo: A - moglem wjeb... sie w sciane przy 150 i bylem bardziej zaaferowany faktem ze zyje, B - bylo ciemno mokro i ogolnie zima

Dzis raczej nie bedize fotostory z wymiany tego badziewia, ale w sobote zaatakuje garaz i wrzuce u siebie w projekcie.

Wracajac do tematu, interesuje mnie rozwiazanie typu: wstawilem sobie magiel od mk3 VR6 albo cos na ten kształt, bo nie chce eksperymentowac z kolejnymi "polecanymi" firmami.
we wszystkich drazkach i przekładniach bez znaczenia czy VR6 czy 1.4 takie same jest rozwiązanie "jabłko" z gwintem a w nim zacisniety drązek z kulką



Awatar użytkownika
nezzo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: czw paź 11, 2007 17:33
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: nezzo » czw lut 14, 2008 15:31

To akurat ze konstrukcja jest taka sama to mozna bylo sie domyslac, chodzilo mi bardziej o wytrzymalosc materialowa, przekroje drazkow, grubosc.

W takich sprawach jak odpornosc na sciskanie i rozciaganie akurat "size matters".


LA6V mk1 GTI Pirelli G60 :: bylo
LC5U Corrado VR6 :: jest

Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » czw lut 14, 2008 15:38

nezzo pisze:To akurat ze konstrukcja jest taka sama to mozna bylo sie domyslac, chodzilo mi bardziej o wytrzymalosc materialowa, przekroje drazkow, grubosc.

W takich sprawach jak odpornosc na sciskanie i rozciaganie akurat "size matters".

nie wiem nie mierzyłem, w warsztacie przekładnie z passata VR6 i mam z MKI cabrio ze wspomą i bez, grubosc mogę pomierzyc



Awatar użytkownika
nezzo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: czw paź 11, 2007 17:33
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: nezzo » czw lut 14, 2008 16:32

bylbym wdzieczny :)


LA6V mk1 GTI Pirelli G60 :: bylo
LC5U Corrado VR6 :: jest

Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » czw lut 14, 2008 23:11

nezzo pisze:bylbym wdzieczny :)
i vr6 i MKI ze wspomąma, grązki sa barzdo podobne

v6 przy jabłku z gwintem 15 mm
MKI przy jabłku z gwintem 14 mm



Awatar użytkownika
nezzo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: czw paź 11, 2007 17:33
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: nezzo » czw lut 14, 2008 23:53

No to dalem rade wymontowac resztke drazka ze zwrotnicy, jablko niestety zostalo na maglu i kupa, powalczylem troche i opadlem z mocy, jutro drugie natarcie.

Oto fotka wadliwego drazka

Obrazek
Obrazek


LA6V mk1 GTI Pirelli G60 :: bylo
LC5U Corrado VR6 :: jest

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » pt lut 15, 2008 09:27

Na moje oko błąd w materiale



Cosar 33GT

Post autor: Cosar 33GT » pt lut 15, 2008 10:51

nezzo pisze:nowy (febi)
VAG'owski trzeba było założyć ...masz farta chłopie ze jechałeś wolno.



Awatar użytkownika
nezzo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: czw paź 11, 2007 17:33
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: nezzo » pt lut 15, 2008 12:17

VAG'owski czyli Lemfordera, bo takie vw wstawialo w serii, i tutaj jest drobna kupa bo juz nie produkuja, a przynajmniej nie ma go w magazynach w zachodnio-pomorskim.


LA6V mk1 GTI Pirelli G60 :: bylo
LC5U Corrado VR6 :: jest

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz lut 17, 2008 19:44

toffic pisze:Na moje oko błąd w materiale
mi też ale można by powiedzieć więcej o rodzaju pęknięcia jeśliby kolega dał zbliżenie



Awatar użytkownika
nezzo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: czw paź 11, 2007 17:33
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: nezzo » pn lut 18, 2008 01:47

tutaj linki do sciagniecia zdjec 1600x1200

http://lh3.google.pl/Lukasz.Zbrzezny/R7 ... PG?imgdl=1
http://lh4.google.pl/Lukasz.Zbrzezny/R7 ... PG?imgdl=1


LA6V mk1 GTI Pirelli G60 :: bylo
LC5U Corrado VR6 :: jest

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości