Jak działają gwizdki zamontowane w drzwiach?

Sprzęt audio do Naszych aut i wszystko co z nim związane.

Moderatorzy: dan124, powalla, VIP

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt lut 12, 2008 23:24

marcin1sport pisze:A po czym poznać, że membrana poszła?
będzie przerwana przy zewnętrznej ramce tubki głośnika na całym obwodzie albo w kilku lub w jednym miejscu i nie będzie już przenosić dźwięku. Nie widziałeś nigdy zerwanej membrany w głośniku ?
harrygo1 pisze: membrana poszła ??
Jak już to mogła się cewka przepalić sprawdzisz ją najprostszym omomierzem
taki jesteś tego pewien ? takie to smieszne ? ja w moim byłym MK2 notorycznie musiałem wymieniac gwizdki z powodu właśnie zrywania membrany a przy tych usterkach to se moge cewke sprawdzać.... chyba moczową i to pałomierzem !

[ Dodano: 12 Lut 2008 22:40 ]
a oto wycinek z ciekawego artykułu z którym harrygo1 powinien się zapoznać w pierwszej kolejności Jeszcze do niedawna uszkodzenia głośników następowały głównie poprzez przepalenie cewki. Obecnie stosuje się znacznie wytrzymalsze materiały do budowy cewek oraz spoiwa. Uszkodzenia mechaniczne głośników (membrany, zawieszenia) występują równie często jak przepalenia cewek. Warto wiedzieć, że podawana przez producentów wartość mocy, jaką głośnik jest w stanie wytrzymać, zwykle mierzona jest dla określonego czasu pracy. W zależności od metody pomiaru, jest to czas liczony w ułamkach sekundy, a nawet w godzinach. Czas przez jaki testowany jest głośnik, przekłada się na wiarygodność pomiaru mocy, a sam fakt podania tego czasu w specyfikacji głośnika dobrze świadczy o producencie. Wiedzmy jednak, że głośnik, nawet używany prawidłowo (nie przeciążany zbyt wysoką mocą), po wieloletniej, intensywnej eksploatacji (np. pracując codziennie po kilka godzin z pełną mocą na dyskotece), zużyje się mechanicznie wskutek zmęczenia materiału.
Pochodzi on z tego źródła gdyby ktoś myślał, że to moje fanaberie :
http://www.muzyka-tech.pl/porady_i_wska ... osnikowych i znajduje się w podtemacie dobór wzmacniacza

[ Dodano: 12 Lut 2008 23:25 ]
marcin1sport w tym temacie http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... c2#1722075 masz m.in. opisane jak zdjąć maskownicę lusterka pod którą znajduje się interesujący Cię "gwizdek".
Wymaga to trochę nakładu pracy, życzę powodzenia :piwka:


Obrazek

Awatar użytkownika
harrygo1
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 719
Rejestracja: sob mar 04, 2006 01:45
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: harrygo1 » śr lut 13, 2008 01:03

Sztomel pisze:ja w moim byłym MK2 notorycznie musiałem wymieniac gwizdki z powodu właśnie zrywania membrany a przy tych usterkach to se moge cewke sprawdzać.... chyba moczową i to pałomierzem !
Jak gówniane kupowałeś albo źle zwrotnicę dobierałeś(jeśli wogóle stosowałeś) to stale wymieniałeś.
A te teorie dla siebie zachowaj. Głośnik z uszkodzoną membraną będzie grał w niektórych przypadkach prawie wcale nie bedzie go słychać albo granie strasznie będzie zniekształcone.
Koniec OT bo nie o to w temacie chodzi.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Car Audio”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości