Mk2 1.6TD Czy w świetle przepisów moge usunąć katalizator?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

marcin666

Post autor: marcin666 » czw cze 09, 2005 15:07

Ja kiedyś usunołem katalizator ale po wypruciu trzeba by jakąś rure w środek wspawać bo bedzie lipny głoś bardzo głośno w samochodzie. Można za katalizator wstawić strumienice :bajer:



Awatar użytkownika
Panek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: wt paź 12, 2004 13:41
Lokalizacja: Łomianki/Wawa/Slupsk

Post autor: Panek » wt sie 30, 2005 23:20

teraz kata wywalilem w iveco i wstawilem tlumik przelotowy w obudowie kata,zadnej roznicy w glosnosci,ten zafajdany/zatkany zwalniacz spalin rozwalil mi turbine 2,5 tys w plecy ,golfik ma juz cosik takiego i wcale nie jest glosniejszy,strumionki niechce bo jakos brak mi jasnej sprecyzowanej odpowiedzi czy to zdaje czy nie egzamin


..::!!!!najlepsza muzyka to ryk silnika!!!!::..

dukem
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt lis 30, 2004 14:46

Post autor: dukem » śr sie 31, 2005 14:02

Z tego co sie orientuje katalizator nie ma za zadanie wyciszania...tylko tlumiki...wiec po wywaleniu nie powinno (i nie jest- tak jak mowsz) byc glosniej...a o strumiennicach zdania sa podzielone...wedlug mnie to sie mija z celem...



Awatar użytkownika
andrew6
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 130
Rejestracja: wt paź 19, 2004 13:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: andrew6 » śr sie 31, 2005 16:27

Powinno sie w miejsce wypalonego wkladu w katalizatorze (zapychacza :jezor: ) wstawic rurke w przeciwnym wypadku moze powstac rezonans i buczec bedzie bo puszka katalizaotora to nie tlumik.
U mnie katalizator wydaje juz od dawna dziwne metaliczne dzwieki :jezor: i nosze sie z zamiarem pozbycia sie cholerstwa przy wymianie ukladu wydechowage ktory pociagnol 17 latek :hmm: , ale neistety nadszedl na niego czas i bede zmuszony wzucic jakiegos walkera lub bosala ktory takiej zywotnosci juz nigdy niebedzie mial.
I tu pytanko w starym dowodzie rejestracyjnym miałem widoczny wpis 1.8 KAT w nowym czegos takiego niema na widoku, gdzie tego szukac ten nowy dowod rejestracyjny jest jakos zaszyfrowany.
Do mojego GXa producent montowal lub nie to ustrojstwo wg ksiazki serwisowej Katalysator x/- :jezor:



Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » śr sie 31, 2005 16:42

dukem pisze:
marek29 pisze:Różnica jest zauważalna tylko na wysokich obrotach i to minimalna ,za to
po zapaleniu rano czuć smrodek ,przy cofaniu też.
Przedtem było to niezauważalne
A dla mnie to jest caly urok dielsowskich silnikow z tamtych czasow...i nie uwazam ze to straszna.......diesle musza triche smierdziec ale to chyba nie jest az tak bardzo uciazliwe

heheh co prawda to prawda

ale jadac za Fordem dieslem czy benzyna nieczuc roznicy
i ten i tamten pala olej i dopiero smierdzi
albo kashlaki poldixy i inne wynalazki
to smierdzi ale Diesel smiedzi????

NIee :grin:
zreszta i tak niewachasz swoich spalin tylko inni :hmm:

przeciez one wytwarzaja mniej szkodliwych srodkow niz benzyna

co do Kata w 1V to mocy ci nieda
ten silnik sam w sobie jest słaby
i duzo niezrobisz jak nie bedziesz polowe czesci wymienial

ale na temat TD na forum jest chyba wystarczajaco



dukem
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt lis 30, 2004 14:46

Post autor: dukem » śr sie 31, 2005 22:35

No jak sie krece na parkingu to czasem wacham wlasne spaliny i wiem ze je czuc...ale az tak mi to nie przeszkadza...



Rafit
Forum Master
Forum Master
Posty: 1133
Rejestracja: śr kwie 27, 2005 15:29
Kontakt:

Post autor: Rafit » śr sie 31, 2005 23:20

Ja nie mam kata, mam strumienicę (tak już kupiłem autko). Dziś miałem przegląd i nic nikt się nie czepiał. Z tym, że nie mam dieselka, ale benzynę. A co do strumiennic to podobno to nic nie daje, ja tam nie widzę różnicy między moim GTI, a GTI znajomego.



dukem
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt lis 30, 2004 14:46

Post autor: dukem » czw wrz 01, 2005 12:31

Ale moga sie czepiac jezeli masz w dowodzie wpis ze powinien byc katalizator...najlpeiej wtedy rure wstawic w obudowe...



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » czw wrz 01, 2005 12:40

jak dobrze doczytałem to masz dieselka, a tam robią Ci tylko zadymienie spalin a na to katalizator nie ma wpływu, ale... w świetle przepisów ręce precz od katalizatora



dukem
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt lis 30, 2004 14:46

Post autor: dukem » czw wrz 01, 2005 12:52

No wiem ze tam sa inne badania ale np. byly modele ktore mialy seryjnie katalizator i maja to wbite w dowod...a jak maja wbite to musza miec przynajmniej obudowe...a u mnie seryjnie nie bylo wiec nie mam problemu



Awatar użytkownika
Krembul
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 302
Rejestracja: pn maja 30, 2005 00:41
Lokalizacja: Radom/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Krembul » czw wrz 01, 2005 16:18

Ja katalozator wydłubałem i rury nie wspawałem w środek. Odgłos jest dziwny ale słychać go tylko na zewnątrz samochodu.


Sprzedam REFLEKTORY "golf IV look" do mk3 stan idealny+3 komplety żarówek xenon oraz SPORTOWY FILTR POWIETRZA K&N do mk3+olejki regenerujące(200PLN)

dukem
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt lis 30, 2004 14:46

Post autor: dukem » czw wrz 01, 2005 21:13

Nie dziwie sie ze slychac tylko na zewnatrz bo Golfy maja super wygluszenie...u mnie w srodku silnika bardzo nie slychac...ale jak wyjde z samochodu albo otworze okna to chodzi jak to diesel- glosno jak maly traktor



Awatar użytkownika
Krembul
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 302
Rejestracja: pn maja 30, 2005 00:41
Lokalizacja: Radom/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Krembul » pt wrz 02, 2005 09:41

Dokładnie. Ale warto było bo mocy sporo przybyło. Najbardziej czuć ją, jak już ktoś wcześniej napisał, przy wyższych obrotach. Efekt jest podobny do turbosprężarki :-) - rozpędza się, rozpędza aż tu nagle kop. Może trocę wyolbrzymiłem pisząc "kop" ale czuje się dokładnie moment, od którego silnik lepiej się wkręca na obroty. Ja wywaliłem katalizator bo był już strasznie zapchany i zamulał silnik.


Sprzedam REFLEKTORY "golf IV look" do mk3 stan idealny+3 komplety żarówek xenon oraz SPORTOWY FILTR POWIETRZA K&N do mk3+olejki regenerujące(200PLN)

dukem
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt lis 30, 2004 14:46

Post autor: dukem » pt wrz 02, 2005 14:26

Czyli potwierdza sie to ze lepiej sie zyje bez katalizatora...:grin:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 42 gości