[MK2 1.6 PN] Nierówne obroty silnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » pn lut 11, 2008 12:49

golfik88 pisze:dziekuje jakas bardzo dobra ksiazka masz ja moze cala ??
pzdr
Sam naprawiam samochód VW Golf II i Jetta
http://bonito.pl/ksiazka/0090056078.html


TDPower

Awatar użytkownika
_prusak_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: wt lip 24, 2007 22:16
Lokalizacja: tarnobrzeg
Kontakt:

Post autor: _prusak_ » pn lut 11, 2008 20:30

Czesc. Podaje spostrzeżenia po zmianie sondy lambda na sprawną. Silnik juz nie dymi tak drastycznie oraz nie czuć już tak paliwa w spalinach. Ladnie wchodzi na obroty i jest bardzo szybki. Nie miałem dobrej drogi żeby go wypróbować tak konkretnie ale 150km/h idzie bez problemu i pod pedałem jeszcze sporo możliwości. Także myśle ze prędkosc ksiażkową wyciąga na pewno a może coś wiecej :okej: Niestety jak to w samochodzie nowe wydatki. Na bloku - za pompą paliwa mam mokre od oleju i nie wiem jeszcze skąd to się bierze. Czy jak pompa konczy życie to jest jakiś objaw czy możliwe że to spod niej ucieka olej? W najblizszym czasie sprawdze kody błyskowe i podam wyniki czy są jeszcze jakieś błedy.



mroova81
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt lut 12, 2008 08:46
Lokalizacja: Września
Kontakt:

Post autor: mroova81 » wt lut 12, 2008 09:04

Witam wszystkich, posiadam Audi80 silnik PP (zasilanie gaźnik 2EE), na forum moich braci mało jest informacji na nurtujący mnie temat, więc postanowiłem prosić o pomoc dalszych kuzynów z VW! Problem oczywiście z gaźnikiem. Jakiś czas temu miałem kilka przypadków, że jeżdżąc po mieście stojąc w korkach gdy temperatura pod maską (ogólnie temperatura powietrza) wzrastała, to silnik zaczynał się dławić na wolnych obrotach, po czy gasł. Po ostygnięciu gruntownym często i 40min znowu odpalał i jeżdził jak wcześniej czyli pszczółka! Niestety ostatnio czekanie nawet 50min nie pomogło, a liczne próby rozładowały aku. Po naładowaniu aku dobrałem się do gaźnika, skontrolowałem wtyczki i wężyki, samego gaźnika nie rozbierałem. Silnik odpalił, ale gaśnie przy hamowaniu. obroty równiusienkie, cały przedział obrotów 1000-6500 ideał. Jak stoje w miejscu, to mogę dusić na hamulec, jak jadę na wstecznym (wolno i szybko) również można hamować. Problem jest tylko przy klasycznym hamowaniu. Jak przyspieszam na wstecznym to szarpie mocno (!) Pływak się oberwał i jak leci do przodu auta to zatyka paliwo? Acha, wymienione jak narazie: olej, świece, filtr powietrza, filtr oleju, kable WN, rura od podgrzanego powietrza do filtru powietrza (mam taki podciśnieniowy zawór którym ECU sobie wybiera zimne, bądź ciepłe powietrze do zasilania, sam zawór ok, nie wiem jak podciśnienia). Moje spostrzeżenia to: klapka która jest na samej górze gaźnika (wstepna obróbka powietrza?) z tego co wiem to po zgaszeniu silnika powinna się zamknąć, a po około 10sek (przekaźnik czasowy) otworzyć jak szeroko tak w celu następnego rozruch? U mnie od razu po wyłączeniu staje w pion czyli full open, brzęczy 10sek i przestaje. Podczas prasy około 45st i podczas dodawania gazy się lekko przymyka. Podciśnienia są, ale czy prawidłowe? Jak to posprawdzać?
Narazie to wszystko, jeżeli czegoś zapomniałem to proszę, zerknijcie tutaj: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... highlight= . Bardzo prosze o pomoc, bo niestety nie mam drugiego samochodu a ten jest mi bardzo niezbędny! Bardzo dziękuje za zainteresowanie i pozdrawiam!!


[url=http://polskajazda.pl/Samochody/Audi/80,90/44344]Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)[/url]
[url=http://polskajazda.pl/Samochody/Audi/A4/44343]AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV 2008-...)[/url]
[url=http://imageshack.us][img]http://img252.imageshack.us/img252/2903/podpistn9.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Brzechu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 249
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 22:49
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Post autor: Brzechu » wt lut 12, 2008 10:12

A ja mam taki problem, jak dojezdzam np do ronda, puszczam gaz, wrzucam na luz, auto sie toczy i tak wlasnie na luzie sobie jade, to na prostej jest ok, ale w momencie gdy wjade na rondo i zakrecam to zaczynaja obroty spadac i sie cala buda trzesie, nie raz zgasnie.
Pomyslal bym ze podstawa gaznika, ale wymienialem jakies 1,5 miesiaca temu. Na gazie i benzynie to samo...



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » wt lut 12, 2008 10:21

_prusak_ pisze:Czesc. Podaje spostrzeżenia po zmianie sondy lambda na sprawną. Silnik juz nie dymi tak drastycznie oraz nie czuć już tak paliwa w spalinach. Ladnie wchodzi na obroty i jest bardzo szybki. Nie miałem dobrej drogi żeby go wypróbować tak konkretnie ale 150km/h idzie bez problemu i pod pedałem jeszcze sporo możliwości. Także myśle ze prędkosc ksiażkową wyciąga na pewno a może coś wiecej :okej: Niestety jak to w samochodzie nowe wydatki. Na bloku - za pompą paliwa mam mokre od oleju i nie wiem jeszcze skąd to się bierze. Czy jak pompa konczy życie to jest jakiś objaw czy możliwe że to spod niej ucieka olej? W najblizszym czasie sprawdze kody błyskowe i podam wyniki czy są jeszcze jakieś błedy.
:satan: no proszę prawda że sprawny PN może zadziwić osiągami ? nie zdziw się tylko jak ci prękościomierz stanie przy 160-170 ... bo fizyka jest nieublagana, w końcu pod maską masz 70 KM :okej:
co do pompy paliwa to (z tego co przerabiałem) :
- jeśli cieknie (paliwo) z otworków w podstawie pompy - takie dwa po bokach - to masz do wymiany pompę i uszczelki przy podkładce do bloku (2 sztuki !!!)
- jeśli pompa sucha a cieknie z pod podkładki (olej) to do wymiany uszczelki - tylko koniecznie obie - takie oringi do kupienia np. w Intercarsie za całe 1,5 PLN i po kłopocie :bigok:

[ Dodano: Wto Lut 12, 2008 09:48 ]
Brzechu pisze:A ja mam taki problem, jak dojezdzam np do ronda, puszczam gaz, wrzucam na luz, auto sie toczy i tak wlasnie na luzie sobie jade, to na prostej jest ok, ale w momencie gdy wjade na rondo i zakrecam to zaczynaja obroty spadac i sie cala buda trzesie, nie raz zgasnie.
Pomyslal bym ze podstawa gaznika, ale wymienialem jakies 1,5 miesiaca temu. Na gazie i benzynie to samo...
dziwne - czyli myślisz że jest to związane z przechylaniem auta ? może jednak nie coś z tą podstawą ...

[ Dodano: Wto Lut 12, 2008 09:54 ]
mroova81 pisze:Witam wszystkich, posiadam Audi80 silnik PP (zasilanie gaźnik 2EE), na ...dziękuje za zainteresowanie i pozdrawiam!!
na zimno chodzi ok ?
jak gaśnie to ile wskazuje kontrolka temp ?
czy jak jedziesz na trasie to jest ok ?
czy jak masz ciepły silnik na wolnych obrotach i wciśniesz hamulec to gaśnie/drga ?

wstępnie to wygląda albo na kłopot z doprowadzeniem paliwa lub par paliwa z filtra z węglem aktywnym - tam są ze 2,3 zawory sterowane 12V z kompa (nie wiem jak w Audi) pewnie trzebaby je sprawdzić/wyczyścić - może któryś styk nie jest podłaczony, poza tym standard - jeśli wszystko było OK a nie jest to może też być któryś wężyk z podciśnieniem z dolnej części gaźnika (są 2 - trzebaby je sprawdzić/wymienić fi=3 mm jeśli dobrze pamiętam) tyle zrobisz bez rozbierania ... skoro przesłona powietrza się rusza sama podczas pracy to znaczy że krokowiec jest OK, jak się uda to spróbuj podejrzeć jak się zachowuje siłownik przepustnicy jak samochód gaśnie .. ale skoro trzyma wolne obroty to powinien być ok, podobni jak sonda lambda ...
przeczytałem twój topic z forum audi, jeśli góra jest obryzgana mazią to warto to wszystko wyczyścić - czyli optymalnie wymontować gaźnik - przy okazji sprawdzić gumową podstawę pod gaźnikiem - z tym że ona raczej powoduje kwas z zapalaniem na zimno ...
podaj mi swojego maila na PW to ci podeślę info od diagnozie problemów z 2ee ...
:bigok:
Ostatnio zmieniony wt lut 12, 2008 11:14 przez ppoll27, łącznie zmieniany 1 raz.


TDPower

mroova81
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt lut 12, 2008 08:46
Lokalizacja: Września
Kontakt:

Post autor: mroova81 » wt lut 12, 2008 11:08

Super, dzięki za zainteresowanie. A więc dopóki nie zacząłem przy nim grzebać gasł poprostu ja się zagrzał stojąc w korkach (90st b- standartowo), w trasie przy tej samej temperaturze było i jest OK. Teraz zacząłem prewencje i się zaczęło: Na zimno chodzi ok, obroty nie falują, nie dymi ani nic, choć zdarzyło mi się wczoraj że przy kręceniu kierownicą (wspomaganie jest) zgasł, ale to było 5sek po odpaleniu. Gaśnie tylko przy hamowaniu jak jade do przodu, niezależnie od temperatury. Jak hamuje na wstecznym, OK. Jak przyspieszam na wstecznym to się dławi. Jak na postoju nacisne na hamulec to obroty się minimalnie poruszą, ale to przecież normalka, serwo tez obciąża nie? Jak hamuje ale na wrzuconym biegu też OK! Mój emil to mro_fet małpka wp.pl Dodam jeszcze, że jak na postoju uwieszam się na przedniej belce, żeby przód poszedł w dół (mam miękki zawias na szczęście to ok, podobnie jak ruszam gaźnikiem na boki, przód tył, to też ok). Może to obciążenie serwa jednocześnie z przechyleniem silnika oraz gaźnika powoduje gaśnięcie?


[url=http://polskajazda.pl/Samochody/Audi/80,90/44344]Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)[/url]
[url=http://polskajazda.pl/Samochody/Audi/A4/44343]AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV 2008-...)[/url]
[url=http://imageshack.us][img]http://img252.imageshack.us/img252/2903/podpistn9.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » wt lut 12, 2008 11:24

mroova81 pisze:Super, dzięki za zainteresowanie. A więc dopóki nie zacząłem przy nim grzebać gasł poprostu ja się zagrzał stojąc w korkach (90st b- standartowo), w trasie przy tej samej temperaturze było i jest OK. Teraz zacząłem prewencje i się zaczęło: Na zimno chodzi ok, obroty nie falują, nie dymi ani nic, choć zdarzyło mi się wczoraj że przy kręceniu kierownicą (wspomaganie jest) zgasł, ale to było 5sek po odpaleniu. Gaśnie tylko przy hamowaniu jak jade do przodu, niezależnie od temperatury. Jak hamuje na wstecznym, OK. Jak przyspieszam na wstecznym to się dławi. Jak na postoju nacisne na hamulec to obroty się minimalnie poruszą, ale to przecież normalka, serwo tez obciąża nie? Jak hamuje ale na wrzuconym biegu też OK! Mój emil to mro_fet małpka wp.pl Dodam jeszcze, że jak na postoju uwieszam się na przedniej belce, żeby przód poszedł w dół (mam miękki zawias na szczęście to ok, podobnie jak ruszam gaźnikiem na boki, przód tył, to też ok). Może to obciążenie serwa jednocześnie z przechyleniem silnika oraz gaźnika powoduje gaśnięcie?
zrób tak - rozpędź go do przodu np na 2 biegu, i przyhamuj na biegu (bez wciskania sprzęgła, ale tak żeby silnik nie zgasł - czyli np z 50 do 15 km/h) - co się stanie ? a potem rozpędź go tak samo ale przed hamowaniem - wciśnij sprzęgło - czy obroty mu spadną do 0 jak wciśniesz sprzęgło czy dopiero jak trzymając sprzęgło wciśniesz hamulec ? spróbuj podobnie zrobić na wstecznym - raz przyhamowanie tylko hamulcem, a raz przy wciśniętym sprzęgle ... spróbuj też zapalić silnik z wciśniętym hamulcem - czy zapala normalnie ? czy pedał hamulca opada trochę ?
Ostatnio zmieniony wt lut 12, 2008 11:27 przez ppoll27, łącznie zmieniany 1 raz.


TDPower

mroova81
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt lut 12, 2008 08:46
Lokalizacja: Września
Kontakt:

Post autor: mroova81 » wt lut 12, 2008 11:44

Trochę to utrodnione zadanie, bo zamiast obrotomierza mam big bena, ale z wczorajszych obserwacji jest tak:
hamowania na II z 50 do 15 bez wciskania sprzęgła - normalnie, nic się nie dzieje złego
takie samo hamowanie ze wciśniętym sprzęgłem albo na luzie ten sam efekt - gaśnie
Jak jade prosto i wciśnę sprzęgło niezależnie od prędkości nic się nie dzieje, dopiero jak wcisne dodatkowo hamulec to zgaśnie, chyba że wolno jadę i baaardzo delikatnie hamuje, to obroty czyje że spadają. Hamowanie na wstecznym w każdym przypadku OK.
Co do odpalania, może to jest istotne to: normalnie zapala, ale jak mi zgaśnie w wyniku tego trefnego hamowania, to zapala znacznie gorzej, chyba, że w chwili kręcenia rozrusznikiem dodam gazu. W chwili odpalania mogę trzymać lub nie hamulec, jest to bez znaczenia, no chyba, że podczas jazdy, ale nie będę tak eksperymentował, żeby jadąc, trzymać hamulec i jeszcze go zapalać... :/ Na początku miałem tylko problem z temperaturą, a te cyrki zaczęły się wczoraj, jak pozdejmowałem te węże itp. Idzie jakiś wężyk z serwa, do gaźnika - co to jest? Jego nie ruszałem. Poza tym jest wężyk podciśnienia do wyboru ciepłe zimne powietrze na filtr powietrza 9tam próżnia jest spora) i jest jeszcze jeden, który z gaźnika idzie do takiej małej plastikowej beczułki na obudowie filtra powietrza. Z niej już nic nie wychodzi, a w tym wężu nie ma pod- ani nad- ciśnienia. Ostatni wężyk z ciśnieniami mam do przyspieszania zapłonu, jak go zdjąłem obroty spadły, ja wrócę z pracy (jestem teraz w pracy :bigok: ) to spróbuje bez niego, może podczas hamowania, mi się zapłon przesuwa?
Acha, pedał hamulca nie zauważyłem, żeby opadał ani nic z tych rzeczy. Jest normalny bez zmian, hamulce też działają normalnie, przynajmniej dopóki silnik chodzi!

[ Dodano: 13 Lut 2008 06:11 ]
Wszysko gra i buczy! :bigok: Po pierwsze wymieniłem filtr paliwa, po drugi (tak jak mówił ten trouble shoting w PDF ppoll27 co mi przesłałeś) przedmuchałem elektro zawór który znajduje się na wężu od pojemnika z filtrem aktywnym do gaźnika i po trzecie: wg mnie chyba najważniejsze, dolna obudowa filtra mogowana na 3 śruby do góry gaźnika pomimo w miarę małych tych śrub została przykręcona znacznie większym momentem niż poprzednio. Zdaje mi się, że te śruby przechodzą przez cały gaźnik i tylko ich końcówki wystają do tej obudowy. Wcześniej było to przykręcone do pierwszego mocniej wyczuwalnego oporu i przy hamowaniu jak gaźnik się przechylał, mógł łapać powietrze lub gubić jakieś ciśnienie i tak się działo. Ppoll27 - wielkie dzięki!!


[url=http://polskajazda.pl/Samochody/Audi/80,90/44344]Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)[/url]
[url=http://polskajazda.pl/Samochody/Audi/A4/44343]AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV 2008-...)[/url]
[url=http://imageshack.us][img]http://img252.imageshack.us/img252/2903/podpistn9.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Brzechu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 249
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 22:49
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Post autor: Brzechu » czw lut 14, 2008 10:04

Co do moich spadajacych obrotow, zauwazylem ze dzieje sie tylko przy skrecie w lewo, w prawo jak skrecam nic takiego sie nie dzieje :kac:
Czym to moze byc spowodowane?



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » czw lut 14, 2008 11:36

Brzechu pisze:Co do moich spadajacych obrotow, zauwazylem ze dzieje sie tylko przy skrecie w lewo, w prawo jak skrecam nic takiego sie nie dzieje :kac:
Czym to moze byc spowodowane?
a czy jak stoisz i skręcisz kołami to też się dzieje ? czy musisz jechać ? spróbuj skręcając dodać gazu, jaki będzie efekt ? czy masz wspomaganie ?


TDPower

Awatar użytkownika
Brzechu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 249
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 22:49
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Post autor: Brzechu » czw lut 14, 2008 22:01

Nie nie mam wspomagania.
Jak auto sie toczy na luzie i skrece w lewo to sie buda trzesie cala.... :grrr:



janek.82
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: sob lut 16, 2008 19:49
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: janek.82 » sob lut 16, 2008 20:06

Witam wszystkich użytkowników golfa! Śledze to forum od jakiegoś czasu i jestem pod wrażeniem waszej wiedzy. Dlatego zwracam się z dobrze już znanym problemem.Chodzi mi o gaźnik pierburg, a mianowicie mam taki problem: na benzynie zaraz po odpaleniu chodzi ok, ale juz po jakiejs minucie zaczyna się "falowanie" i to dość znaczne. Na gazie natomiast brak jest wolnych obrotów. Z tego co ustaliłem po prześledzeniu forum to wina nastawnika przepustnicy, jednak pewności nie mam. Dlatego nie wiem czy kupić sam nastawnik, czy też zainwestować w gaźnik regenerowany(znalazłem taki na allegro, dają rok gwarancji)Czy ktoś ma już jakieś doświadczenia z regenerwanymi pierburgami?pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » sob lut 16, 2008 23:16

Ostatnio przyszedł mi do głowy jeszcze jeden powód, dla którego zawiszają się obroty.

Przypomnienie dla tych, co nie czytali całego wątku - mam taki problem, że obroty zawieszają mi się na poziomie 2500obr/min, a czasami więcej, ale tylko latem. Nawet jest chyba taka zależnośc, że im goręcej, tym częściej się zawieszają i tym na wyższym poziomie (np. samochód jedzie 80km/h bez dodawania gazu).
Po licznych bojach (gażnik sprawdzony, sonda lambda wymieniona, wszystkie wtyczki są całe, nie zaśniedziałe, wszystkie czujniki sprawdzone i nastawnik też, wymienione filtry powietrza i paliwa itp., różne eksprymenty, kody błyskowe itd.) doszedłem do wniosku, że być może przyczyną moich (i nie tylko) problemów jest sam komputer sterujący. Z tego, co patrzę na allegro, to są różne wersje tego komputera. Może to zależy od jego wersji?

Mam taką propozycję, aby Ci, którym zawieszają się obroty podali numery swoich modulów sterujących (roboty nie jest dużo - zdjąć osłone kompa na podszybiu, odkręcić jedną śrubkę i odrówcić go do góry nogami - dla ulatwienia można sobie odpiąć wtyczki). Uwaga - ważne żeby podawać wszystkie trzy numery - bo jak zauważyłem np. numeracja VW/Audi czasami jest identyczna dla różnych numerów pierburg/bosch.

No to ja pierwszy:
Bosch - 285 007 061
Pierburg - 7.18167.62
VW/audi - 893 907 383 B

Druga sprawa - czy komuś pomogło w temacie zawieszających się obrotów kupno gaźnika po regeneracji?


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
wojciech19
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: wt paź 09, 2007 18:40
Lokalizacja: ŁDZ
Kontakt:

Post autor: wojciech19 » ndz lut 17, 2008 01:12

co do drugiego pytania, to nie wymienialem calego gaznika, a jedynie nastawnik przepustnicy i problem z zawieszajacymi sie obrotami zniknal.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 321 gości