Nie gasnie kontrolka ladowania

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
meverick
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: wt mar 06, 2007 23:36
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: meverick » pt maja 18, 2007 23:04

u mnie też dioda się lekko żarzy- wystarczy że obroty podskoczą do 1300 i już "po problemie". Autko jest w rodzinie 9 rok i zawsze tak było, a mam już drugi alternator i na poprzednim było tak samo :helm:


www.jettaclub.pl

Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » sob maja 19, 2007 11:25

U mnie jet j.w. to normalne.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Awatar użytkownika
siwy1982
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: pn gru 04, 2006 12:47
Lokalizacja: Żory/ Rybnik
Kontakt:

Post autor: siwy1982 » sob maja 19, 2007 12:31

U mnie tak samo jak pisał bongo, po wymianie na licznik z obrotkiem po odpaleniu świeci, a po lekkim dodaniu gazu gaśnie.


VW Golf MK2 1.6 TD 1V+ 2006-2009
Skoda Fabia 1.9 TDI ATD 2009-2012
Seat Leon II 1.9 TDI BLS+ 2012-

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » wt maja 22, 2007 23:22

Jeśli po odpaleniu silnika kontrolka ładowania nadal się świeci, a gaśnie po przegazowaniu to problem może leżeć w samej kontrolce ładowania, dokładnie tej małej czerwonej diodzie, aby to sprawdzić należy w przewód D+ (kontrolka ładowania) przy alternatorze wpiąć szeregowo małą żarówkę o mocy około 5W lub rezystor ( 30Ohm), jeśli po tym zabiegu kontrolka zgaśnie od razu po odpaleniu, to wina jest po stronie samej kontrolki, po prostu jej moc jest za mała aby alternator sam się wzbudził. Co do samego ładowania, to w Golfach norma to 13,7V do 14,5V.

Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
1 6 D
_
_
Posty: 1950
Rejestracja: śr sie 18, 2004 09:57
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: 1 6 D » śr maja 23, 2007 06:52

W moim SB z obrotkiem jest tak samo, czasem jak był dobrze napięty pasek od alternatora to od razu gasła kontrolka.



SkinnerPL
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: ndz wrz 24, 2006 12:07
Lokalizacja: MysłoVWice
Kontakt:

Post autor: SkinnerPL » ndz lut 10, 2008 00:28

u mnie sie rzażyla przez zle przejscie pomiedzy aletrnatorem a + akumulatora, (zlamany kabel) sprawdzcie tez mase na silniku i budzie. przeczyscic nie zaszkodzi.



Przemek
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2357
Rejestracja: śr lut 28, 2007 20:22
Lokalizacja: CENTRUM DOWODZENIA OSSY
Kontakt:

Post autor: Przemek » pn lut 11, 2008 14:12

ja też tak mam od kiedy wymieniłem alternator na inny ale ładowanie jest :D :bigok:


LEŚNY PRZYTULAS

lukasz78

Re: Nie gasnie kontrolka ladowania

Post autor: lukasz78 » pn lut 11, 2008 15:24

tompo pisze:witam
Mam problem z alternatorem :
jak uruchomię silnik nie ważne czy jest zimny czy ciepły to nie gaśnie mi kontrolka od ładowania dopiero jak mu dam 1500 obrotów to gaśnie ale w nocy widać że lekko mruży jak dam światła to dopiero gaśnie na amen jeden klient powiedział że że to reglator no to wymieniłem i nic potem że diody wzbudzeniowe też wymieniłem i nic czy może to być wina stojana bądź wirnika albo może te główne diody tzw prostownicze .dodam że jest to alternator BOSCHA diesel nie wiem jaką ma moc ?
Szczotki do wymiany, miałem kiedyś MK2 identyczne objawy w 1,6 TD - wymiana szczotek pomogła.

Pozdrawiam,
lukasz



maly lili boy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: pn gru 10, 2007 23:25
Lokalizacja: ruciane nida

Post autor: maly lili boy » pn lut 11, 2008 20:15

W mojej golfinie tez żaży się ta dioda pomimo wymiany regulatora napiecia i wymiany paska w altku (pasek napiety fest). Dodam ze po odpaleniu dioda pali sie caly czas po przegazowaniu gasnie ale i tak żaży sie dalej nawet podczas jazdy(na biegu jałowym).
Akumulator wymieniony miesiac temu na 75ah. ladowanie 14,1v



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » pn lut 11, 2008 20:21

Szczotki do wymiany, miałem kiedyś MK2 identyczne objawy w 1,6 TD - wymiana szczotek pomogła.
Ja wymieniłem cały regler ze szczotkami i czasem kontrolka dalej świeci do przegazówki.Ten typ tak ma :bigok:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 121 gości