Jaki olej ??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

dino84

Post autor: dino84 » śr paź 27, 2004 22:21

Ja dzisiaj zmienialem olej w swoim golfiku(180tys przejechane). Tez nie wiedzialem co wlac. Gosc polecil mi Valvoline polsyntetyczny do samochodow z przebiegiem powyzej 100tys. No i kupilem. Za 4 litry zaplacilem 85zl. Zobaczymy jak sie bedzie zachowywal silnik.



Awatar użytkownika
radwan
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 10:43
Lokalizacja: kluczbork
Kontakt:

Post autor: radwan » czw paź 28, 2004 14:04

ja do swojego mk2 1990 przy przebiegu 206 kkm wlalem polsyntetyk mobil 1 super s 10w/40. Nie wiem jak byl wczesniej olej lany, ale przejechalem 4 tyś. km i olej zolty i nic nie ubywa ani nie cieknie silnik:)



HaiFisch
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: pt paź 29, 2004 18:20
Lokalizacja: Kraków
Auto: VW JETTA mk2

Post autor: HaiFisch » pt paź 29, 2004 19:27

tez mam przywiezine auto z niemiec, podobno był syntetyk dopiero co zmieniany, a czarny był jak cholera. Wlałem mu 10W40 Microoil importowany ze Szwajcarii, dla mnie najlepszy olej. Wcześniej miałem BMW z dużym przebiegiem i lałem Quaker State i żadnych problemów



Awatar użytkownika
malox
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: wt paź 26, 2004 15:21
Lokalizacja: tarnowskie góry
Kontakt:

Post autor: malox » sob paź 30, 2004 17:12

tani i doby olej to lotos półmineralny.



Awatar użytkownika
malox
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: wt paź 26, 2004 15:21
Lokalizacja: tarnowskie góry
Kontakt:

Post autor: malox » sob paź 30, 2004 17:14

pomyliłem sie półsyntetyk oczywiście sory



Awatar użytkownika
mikil
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 23:24
Kontakt:

Post autor: mikil » czw lis 04, 2004 01:42

a co sadzicie o shell Helix Plus 10W40 - półsyntetyk

ktos na tym jezdzil??


.zycie to surfing wiec nie boj sie fal.


..:: VW VENTO 1.8 GL ::..

... pozdro mikil ...

lysy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz wrz 19, 2004 12:25
Lokalizacja: Chełm
Kontakt:

Post autor: lysy » czw lis 04, 2004 01:57

Ja dzis do swojego nalalem ESSO 10W-40 do silnikow diesla. W sklepie w ktorym kupowalem powiedzieli mi ze jest to produkt Mobila i polecili mi go. Jak bedzie sie sprawowal zobaczymy :)



..::wojtek::..

Post autor: ..::wojtek::.. » śr lis 17, 2004 19:55

Czy ktos mi moze powiedziec czym sie rozni mineral 15W/40 klasy SJ (np Orlen Classic) od 15W/40 klasy SL (np Orlen Platinum). Co lepiej zalac do 1.3i przy przebiegu 190tys. Olej jest czysciutki, slinik w srodku ladny, ale nie wiem jaki byl lany olej wczesniej. Przeczytalem wszystkie posty od poczatku i teraz juz nie wiem naoprawde co kupic.



dino84

Post autor: dino84 » czw lis 18, 2004 01:56

..::wojtek::.. pisze:Czy ktos mi moze powiedziec czym sie rozni mineral 15W/40 klasy SJ (np Orlen Classic) od 15W/40 klasy SL (np Orlen Platinum). Co lepiej zalac do 1.3i przy przebiegu 190tys. Olej jest czysciutki, slinik w srodku ladny, ale nie wiem jaki byl lany olej wczesniej. Przeczytalem wszystkie posty od poczatku i teraz juz nie wiem naoprawde co kupic.
Oleje orlena mozna o dupe potluc. To jest badziew, ktory nie spelnia wszystkich norm.
Fakt jest tani bo tyle jest warty. Na razie nic nie moge powiedziec, ale ja wlalem Valvoline do silnikow z przebiegiem ponad 100tys km. Jest to olej polsyntetyczny. Na razie wyciekow nie widac i wszystko jest dobrze. Zaplacilem za niego 85zl. za orlena zaplacisz ponad 50zl. Co miesiac oleju nie zmieniasz, takze warto dolozyc kilkadziesiat zl i kupic cos lepszego.
A jesli to nie pasi to sa jeszcze Lotosy. Ponoc calkiem dobre.



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » pn lis 29, 2004 23:28

Moj 1.9TDI z 94 (200kkm) zalewany byl caly czas (Niemcy) Mobil 1 FullSyntetic 0W/40. W Polsce zalalem Mobil 1 SemiSyntetic 10W/40 i chodzi slicznie.. PS: w jakim miescie kupowales???



Awatar użytkownika
Goofol
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: czw lis 11, 2004 23:29
Lokalizacja: Solec Kujawski
Kontakt:

Post autor: Goofol » wt lis 30, 2004 01:18

Semi-syntetic!!! MOBIL 10W-40 Polecam!!!



Awatar użytkownika
Jarni
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: ndz lis 14, 2004 22:31
Lokalizacja: 3city
Kontakt:

Post autor: Jarni » wt lis 30, 2004 03:47

Generalnie z oliwą jest tak: na całym Bożym świecie sa trzy rafinerie produkujące bazę olejową, zaopatrują sie tam wszyscy, dolewają swoje uszlachetniacze i sprzedają w coraz bardziej wymyślnych opakowaniach. Mobil. Shell i Castrol to najwyzsza półka, bo mają najlepszy marketing i olbrzymie budżety na reklamę. gdzieś po drodze wspomniany był Valvoline, dobra Holenderska marka, lałem go do Kadeta, potem do Lanosa teraz 10W/40 zalałem do swojego RF. Olej ma trzy podstawowe zadania: ma smarować, chłodzić i czyścić, zaś różnice pomiędzy mineralnym i sysntetycznym wyliczane są w mikronach pozostawionego "filmu olejowego", czyli cinkiej warstwy pokrywającej części narażone na tarcie. W zasadzie nie ma silnika, który nie pali oleju, w trakcie suwu pracy spalaniu ulega film pozostawiony na ściankach cylindrów im cieńszy film tym mniejsze żużycie, gdyby oddać do analizy labolatoryjnej oliwę z silnika "nie palącego" okazałoby się ile tam jest siarki, paliwa i innego draństwa. Fakt faktem ze silniki z dużymi przbiegami, a więc i większym stopniem żużycia wymagają gęstszego oleju w celu "zapchania dziur". Faktem też jest iż przed poczęciem Volkswagen Group samochody były trwalsze, dzisiejszy wyrób wspomnianej Grupy, czyli Fobii Skodą zwanej, można polecić w zasadzie tylko teściowej i wrogowi co na jedno wychodzi.



Awatar użytkownika
ygd
Prezes vwgolf.pl
Prezes vwgolf.pl
Posty: 1832
Rejestracja: pn sie 16, 2004 23:47
Lokalizacja: Siedlce
Auto: Audi S3
Silnik: AFN
Kontakt:

Post autor: ygd » wt lis 30, 2004 11:00

:bigok: dobrze kolega prawi.


VW Klub Polska #106
Golf MK4 `99 1.6
Audi S3 8L '01

wiatru

Post autor: wiatru » ndz gru 05, 2004 13:16

osobiscie polecam valvoline Max Life- olej do silnikow z duzym przebiegiem. mialem ten sam problem. nie wiedzialem co lac, a zdania tez byly podzielone. zalalem max lifem na probe i silniczek super chodzi,nic nie bierze. podejrzewam ze juz go nie zmienie- no chyba ze skoncze przygotowanie auta pod KJS to wtedy zarzuce mu jakis sportowy olej, no ale jak na razie sie na to szybko nie zanosi



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 220 gości