sprzeglo sie slizga

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

woyasvr6
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 207
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 19:30
Lokalizacja: to wiesz ??
Kontakt:

sprzeglo sie slizga

Post autor: woyasvr6 » śr lut 06, 2008 03:05

witam waszystkich.mam taki problem ze sprzeglem.ze gdy rospedze auto na trojce do konca i wzoce czworke i dam gazu do spodu to mi obroty ida do gory a auto powoli rozpedza.tak jakby sprzeglo sie slizgalo.ale niewiem czy to mozliwe bo wymienialem sprzeglo okolo 8 miesiecy temu.a nie pale gumy i niejezdze na polsprzegle a zrobilem dopiero 15 tys kilometrow.jaka to moze byc przyczyna.dzieki
Ostatnio zmieniony wt lut 12, 2008 21:45 przez woyasvr6, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr lut 06, 2008 04:04

najlepiej sprawdzić sprzęgło: zaciągnąć ręczny haulec na maxa, wrzucić 3 bieg i powli puszczać sprzęgło jednocześnie dodając gazu. Jeśli silnik zgaśnie to sprzęgło OK! jeśli nie gaśnie i obroty rosną to faktycznie sprzęgło ślizga,
nie jest wykluczone, że jak piszesz, wymieniałeś sprzęgło niedawno, mógł walnąć simmering na wałku sprzęgłowym od strony skrzyni biegów i drobiny oleju mogą się dostawać na tarczę sprzęgła powodując poślizg.


Obrazek

coyot
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: śr gru 26, 2007 14:14
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: coyot » śr lut 06, 2008 16:36

moim zdaniem gdyby sprzęgło się ślizgało to miałbyś takie objawy na każdym biegu.


jarek

Awatar użytkownika
wolfzan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 906
Rejestracja: sob cze 23, 2007 08:43
Lokalizacja: Wrocław/Nisko
Kontakt:

Post autor: wolfzan » śr lut 06, 2008 16:38

Zrób tak jak pisze Sztomel, Ja słyszałem, że powinno się to robić na 2 biegu.



Awatar użytkownika
t-tas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 720
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
Kontakt:

Post autor: t-tas » śr lut 06, 2008 19:44

coyot pisze:moim zdaniem gdyby sprzęgło się ślizgało to miałbyś takie objawy na każdym biegu.
na każdym biegu później-jemu widocznie dopiero zaczyna się kończyć sprzęgło-na niższych biegach auto nie stwarza jeszcze takich oporów i się nie ślizga
całkiem możliwe, że zaczął puszczać uszczelniacz na wale lub w skrzyni, sam właśnie idę wyjmować skrzynię z jetty, i przy okazji wraz z naprawą sprzęgła wymienione zostaną uszczelniacze aby nie było za jakiś czas buby


mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie

woyasvr6
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 207
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 19:30
Lokalizacja: to wiesz ??
Kontakt:

Post autor: woyasvr6 » śr lut 06, 2008 20:42

dzieki chlopaki.bede musial cos z tym zrobic.pozdrawiam


VR6.....droga jest.....

VW User
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: śr lut 06, 2008 18:39
Lokalizacja: Kielce- okolice
Kontakt:

Pytanko!

Post autor: VW User » pt lut 08, 2008 12:32

wolfzan pisze:Zrób tak jak pisze Sztomel, Ja słyszałem, że powinno się to robić na 2 biegu.
Witam mam problem ze swoim Goferkiem mk3 a mianowicie przy ruszaniu slychać głosny zgrzyt/pisk czy coś w tym stylu co to może być?



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt lut 08, 2008 23:45

VW User muisz napisać coś więcej na temat tych odgłosów m.in.
skąd dochodzą - jeśli dałeś radę je zlokalizować,
czy dzieje się tak na kazdym biegu podczas puszczania pedału sprzęgła czy tylko podczas ruszania z jedynki,
jak długo od ruszenia zgrzyta i piszczy,
kiedy wymieniałeś ostatnio zespół sprzęgła itp itd.
wtedy można będzie coś zasugerować bo na chwilę obecną za mało danych znamy.


Obrazek

Awatar użytkownika
Maciuś01
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 575
Rejestracja: czw paź 26, 2006 17:08
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Maciuś01 » sob lut 09, 2008 00:27

Objawy wyglądają na klasyczny koniec sprzęgła. tak więc spróbuj na 1 i zaciągnietym ręcznym.
PS. A nie masz jakiś wycieków oleju? Sprawdź czy nie jest mokro na połączeniu skrzyni az silnikiem. Po takim niedługim czsie nie powinno być raczej problemów z esprzęgłem. I jeszcze jedno wymieniałeś cały komplet?



VW User
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: śr lut 06, 2008 18:39
Lokalizacja: Kielce- okolice
Kontakt:

Post autor: VW User » pn lut 11, 2008 09:08

Sztomel pisze:VW User muisz napisać coś więcej na temat tych odgłosów m.in.
skąd dochodzą - jeśli dałeś radę je zlokalizować,
czy dzieje się tak na kazdym biegu podczas puszczania pedału sprzęgła czy tylko podczas ruszania z jedynki,
jak długo od ruszenia zgrzyta i piszczy,
kiedy wymieniałeś ostatnio zespół sprzęgła itp itd.
wtedy można będzie coś zasugerować bo na chwilę obecną za mało danych znamy.
Tzn.. odgłosy wydostają się ze skrzynii chyba? słychać je przy ruszaniu (1 i wsteczny) szczególnie przy wiekszych obciążeniach miedzy innymi na zaciągniętym ręcznym czy też pod gorke, przy zmianie biegów podczas jazdy jest ok, sprzęgła jeszcze nie dotykałem w ogóle. Piszczy tylko w momencie zwalniania pedału sprzęgła po ruszeniu już nie podejrzewam łozysko ale nie jestem pewny. Robiłem małą próbę tj. na zaciagniętym ręcznym ruszałem z 3 biegu-piszczy i chyba powinien zgasnąc silnik a nie gasnie pod warunkiem że dam więcej gazu.Czy to coś wam pomoże w jakichś sugestiach (pomocnych)
Dziękówa z góry 3-majcie się

VW rulez! :bajer:

[ Dodano: 11 Lut 2008 08:13 ]
Maciuś01 pisze:Objawy wyglądają na klasyczny koniec sprzęgła. tak więc spróbuj na 1 i zaciągnietym ręcznym.
PS. A nie masz jakiś wycieków oleju? Sprawdź czy nie jest mokro na połączeniu skrzyni az silnikiem. Po takim niedługim czsie nie powinno być raczej problemów z esprzęgłem. I jeszcze jedno wymieniałeś cały komplet?
Ze chyba konczy sie sprzęgło.... :grrr: Ja przy sprzęgle jeszcze nic nie grzebałem a goferek ma przebieg 222 224 tys km przebiegu a ślady oleju są z dołu skrzynii ale nie wiem czy to z niej czy z silnika.



Awatar użytkownika
Królik88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: czw kwie 05, 2007 08:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Królik88 » wt lut 12, 2008 01:49

Podłączę się pod temat:

Mam wrażenie, że skończyło się sprzęgło w moim AAMie. Objawy to:

- zupełny brak przyspieszenia mimo wzrostu obrotów
- na czwartym biegu 5500 obr i prędkość tylko 120km/h (sprawdzane GPSem)
- nieliniowe przekłamanie licznika, tj przy 60 nie ma wogóle błędu, a im większa prędkość tym większe przekłamanie i zależne od przyspieszania.
- brak możliwości ruszenia spod świateł zrywając trakcję
- po dłuższej trasie nieokreślony smród

Wg mnie wszystko wskazuje na sprzęgło... :|

1. Czy to na bank sprzęgło czy jest szansa na cokolwiek innego?
2. Czy podejdzie do mnie sprzęgło od ABSa lub 2E?
3. Czy one są większe?

[ Dodano: Wto 12 Lut, 2008 ]
Dzisiaj zrobiłem jeszcze jeden test:
Trójka, ręczny i puszczam sprzęgło. Niestety nie zgasł, obroty się utrzymały i nie ruszył się z miejsca. :|


Były: MK3 1.8 AAM, MK3 2.0 16V ABF, Omega B FL 2.2
Jest: Octavia 1 1.8T

hyzas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: śr sty 16, 2008 01:37
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: hyzas » pn lut 18, 2008 21:15

Mam tez podobny problem co powyzsze ze przy kazdym gwaltowniejszym dodaniu gazu obroty ida do gory a samochod nie jedzie podejrzewam ze to wlasnie kwestia sprzegla i teraz mam pytanie jakie to moga byc koszta Golf mk4 gti agu?
Ostatnio zmieniony pn lut 18, 2008 21:19 przez hyzas, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 272 gości