Sprzeglo

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » czw gru 13, 2007 17:27

golfir pisze:sprezyna na tarczy pekła
nie trafiłeś :grin:
wygieła sie łapa a raczej ona pekła , kupiłem na szrocie druga za 50 zł.
Tylko sie zastanawiam czy wymieniać sprzęgło tarcze maja 7,5 mm grubości. ?


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

mayster777
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw sty 25, 2007 02:19
Lokalizacja: Wlkp

Post autor: mayster777 » pt lut 08, 2008 16:36

cowboy pisze:
można odpowietrzyć dobrze układ, jest komplet naprawczy pompki...
Witam, mógłbyś coś więcej napisać na temat kompletu naprawczego pompki sprzęgła inaczej wysprzęglika, a jak wy odpowietrzacie swoje sprzęgła??


Kupię koło zamachowe do silnika tdi 90km 1Z w rozsądnej cenie w stanie pozwalającym na spokojny użytek.

szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » pt lut 08, 2008 20:04

Sprzęgło hydrauliczne odpowietrza sie tak samo jak hamulce. Poprostu jedna osoba pompuje sprzęgłem a druga odpowietrza siłownik na skrzyni, czynnosc powtarza sie tyle razy az pedał sprzęgła ma prawidłową twardość,czyli nie ma w układzie powietrza,i to cała filozofia.
A co konkretnie chcesz wiedziec o wysprzęgniku? Masz do wymiany siłownik czy pompkę przy pedale?



mayster777
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw sty 25, 2007 02:19
Lokalizacja: Wlkp

Post autor: mayster777 » sob lut 09, 2008 17:42

Witam, ja mam do wymiany ten siłownik (jest dziurka w tej zielonej gumce otaczającej to cięgiełko które sie wysuwa w skrzynie biegów) na skrzyni ten w którym jest odpowietrznik tego sprzęgła, teraz opisze jak odpowietrzam układ sprzęgła popuszczałem odpowietrznik od tego siłownika zakładałem wężyk przezroczysty gumowy i drugą część wkładałem do zbiorniczka płynu hamulcowego druga osoba pompowała pedałem sprzęgła a ja obserwowałem bąble powietrza w tym wężyku aż do ich wyeliminowania, jednak zawsze były małe bąbelki powietrza, nigdy nie szło ich do końca wyeliminować, teraz wiem czemu, a powiedz mi jeszcze kolego czy to było powodem tego, że pedał sprzęgła nigdy do końca nie wracał??


Kupię koło zamachowe do silnika tdi 90km 1Z w rozsądnej cenie w stanie pozwalającym na spokojny użytek.

szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » sob lut 09, 2008 18:09

Gdy w układzie jest powietrze czasami moze nawet byc tak ze pedał sam nie wraca jak go wciśniemy to zalezy od układu, jeśli na dzwigni sprzęgła jest sprężyna pedał zawsze sam wraca nawet jak jest zapowietrzony w innych nie ma sprężyny i pedał moze nie wrócic.
układ nalezy odpowietrzac tak jak hamulce, nie ma sensu pompowac jak odpowietrznik cały czas jest odkręcony bo wypychamy i zasysamy ponownie powietrze. Pompujemy przy zakręconym, trzymamy pedał ,odkręcamy odpowietrznik, po wypłynięciu płynu , zakręcamy i znowu pompujemy i tak kilka razy aż pozbędziemy sie powietrza. Węzyk mozna sobie załozyc zeby nie zabryzgac wszystkiego płynem.



Awatar użytkownika
lupin87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw lut 28, 2008 23:02
Lokalizacja: Białystok

Post autor: lupin87 » sob mar 22, 2008 17:45

szukam kpl sprzegla do swego golfa mam zwyklego diesla silnik 1Y Czy do niego pasuja sprzegla od TD ?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 124 gości