Czujniki ciśninenia oleju

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Czujniki ciśninenia oleju

Post autor: stonefree » wt sie 30, 2005 23:35

Witam.
Chciałbym zapytać dlaczego są dwa czujniki ciśnienia oleju w głowicy i w filtrze oleju?Jak powiny działać i kiedy?Jak powinna swiecic lampka?Czy są do nich dodatkowe przekaźniki?



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4306
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » wt sie 30, 2005 23:58

dwa czujniki sa po to by informowac kierowce o stanie ukladu olejenia i mozna je z zasady dzialania podzielic na dwa rodzaje... niskiego i wysokiego cisnienia. czujniki niskiego cisnienia sa zwarte w momencie gdy cisnienia nie ma, natomiast wysokiego cisnienia zwieraja sie w tedy gdy cisnienie sie pojawi. teraz mozna podzielic je jescze tak:
niskiego cisnienia wystepuja dwa rodzaje niebieski i brazowy kolor. cisnienie ich wlaczania wynosi bodajze przy brazowym 0,15 bara a przy niebieskim 0,45 bara
wysokiego cisnienia wystepuja tez dwa rodzaje : czarny i bialy. czarny wlacza sie przy cisnieniu 1,2 bar +/- 0,2 bar a bialy przy cisnieniu 1,6 bar +/- 0,2 bar.
Jezeli po przekroceniu okolo 2000 rpm nie pojawi przez okolo 2 sekundy sie sygnal z czujnika wysokiego cisnienia w tedy zaczyna sie wydzierac brzeczyk i mrygac kontrolka. natomiast jezeli po uruchomieniu nie zniknie masa z czujnika niskiego cisnienia bedzie mrygac kontrolka oleju.
dodatkowo po wlaczeniu zaplonu kontrolka oleju powinna swiecic sie swiatlem ciaglym, jezeli tak nie jest (miga) to znaczy ze brak masy z czujnika niskiego cisnienia lub juz jest masa na czujniku wysokiego cisnienia.
jezeli podczas jazdy zacznie wydzierac sie brzeczyk najtanszym i najprawdopodobniejsza usterka jest usterka samego czujnika, najlepiej od razu wymienic dwa na nowe koszt okolo 25 zlociszy. jesli nie pomoze szukac dalej usterki od polaczen elektrycznych do cisnienia oleju wlacznie....
to by byla wyczerpujaca odpowiedz na ten temat...
prosze kliknac pomogl:P ;)


a i przekaznikow nie ma


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » sob wrz 03, 2005 23:18

Witam ponownie.Otóż odpiąłem czujnik wsokiego ciśnienia.Nic się nie zmieniło,czyli lampka po przekręceniu stacyjki miga.omomierz pokazuje mi przerwę na zgaszonym i 0 na pracującym silniku,czyli czujnik działa poprawnie.Czy możliwe jest,ze ktoś zwarł do masy przewó do czujnika?A tak wogóle, czy wszystkie deski rozdzielcze mają tę funkcję?W moim mk2 1,6 TD jest licznik z zegarem a nie z obrotomierzem.I jeszcze drugie pytanie:czy podobna sytuacja moze być z czujnikiem poziomu płynu chłodzącego?Po włączeniu zapłonu miga, i miga dalej po odpieciu złącza przy zbirniczku.Oglądałem 3 golfy z takimi zegarami w różnych silnikach i lampki migają tak samo.Pozdro.



Awatar użytkownika
Goofi
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: ndz lip 03, 2005 19:10
Lokalizacja: WarszaVWa
Kontakt:

Post autor: Goofi » sob wrz 03, 2005 23:46

U mnie mechanik wymienial ten czujnik przy filtrze oleju, ale nie mial bialego i dal brazowy, czy to bardzo zle? :helm:



maniack

Post autor: maniack » wt wrz 13, 2005 08:56

evolution pisze: jezeli podczas jazdy zacznie wydzierac sie brzeczyk najtanszym i najprawdopodobniejsza usterka jest usterka samego czujnika, najlepiej od razu wymienic dwa na nowe koszt okolo 25 zlociszy. jesli nie pomoze szukac dalej usterki od polaczen elektrycznych do cisnienia oleju wlacznie....
to by byla wyczerpujaca odpowiedz na ten temat...
prosze kliknac pomogl:P ;)
a i przekaznikow nie ma
a powiesz gdzie tych czujnikow szukac? tak pi razy okno... u mnie czasami sie podczas jazdy wlacza brzeczek - wystarczy wlaczyc na chwile dmuchawe i znika :)) moze gdzies mi zasniedzialo lub cos...

i kolejne pytanie - po wykreceniu czujnikow bedzie wylatywal olej, czy sa one jednak tak polozone, ze na postoju mi nie wyleci? w misce sa gdzies, czy np. na bloku czy jak? dzięki z góry za odpowiedź...



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 114 gości