[mk3] Metaliczny dźwięk przy zimnym silniku
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[mk3] Metaliczny dźwięk przy zimnym silniku
Witam
mam pytanie, po uruchomieniu silnika przez 2 -3 minuty słychać metaliczny dźwięk, tylko kiedy maleją obroty a silnik jest zimny. Silnik 1.8 wersja GT. Czy może to być wina oleju?
mam pytanie, po uruchomieniu silnika przez 2 -3 minuty słychać metaliczny dźwięk, tylko kiedy maleją obroty a silnik jest zimny. Silnik 1.8 wersja GT. Czy może to być wina oleju?
To znaczy wszystko zalezy od tego na jakim teraz jezdzisz, proponuje wymiane na troszke gestszy od Twojego aktuaulnego. Czyli jezeli jezdzisz teraz na np: 15W 40, to sprobuj wlac 15W 50. Nie mozna od razu wlac np. oleju o lepkosci 60, bo to tez nie jest dobrze, auto w zimie bedzie sie wolniej grzac itd. Co do wyboru oleju jest duzo "za i przeciw" w kwestii wyboru gestosci, wiec trzeba wybrac cos pomiedzy
PZDR.
PZDR.
[url=http://www.twojafura.pl/auta/2403/crupez-citroen-saxo]Moje auto znajdziesz na [b]TwojaFura.pl[/b][/url]
lub wymiana hydropopychaczy, napiszę jak się je wymienia dla zainteresowanych :silnik 1.6 ABU
1.odczep palec rozdzielacza od kopułki ,odkręć kopułkę ,od silnika ale najpierw ją zaznacz żeby sie zgrała z mocowaniem,żeby zapłonu nie przestawic
2. zdejmij pokrywę wałka rozrządu, umnie są 3 szt. śrub, delikatnie zdejmij uszczelkę
3. zdejmij osłonę po lewej stronie sinika od paska rozrządu
4. znajdz znaki na kole od wałka aby się zgrały z punktem na dolnym okienku koła od koła pasowego wału korbowego ,w książce <<Volkswagen golf i Vento <<jest to opisane na stronie 61
5. teraz można śmiało zdjąć koło zębate rozrządu str. 60 ,odkręć mocowanie wałka jest tam 10 szt. śrub (jedno mocowanie -2 szt.śrub), trzeba uważać aby przy dokręcaniu jak będziesz już zakładał wszystko żeby ich nie przeciągnąć ,nie pourywać
6. wyciągnij hydropopychacze jest ich 8 szt,można lekko je podważyć ,ale powinny za pomocą palców się wyciągnąć .
nie ma co ich naprawiać tylko wymienić na nowe , bo z biegiem czasu znowu się wyrobią .
Dodatkowy koszt to może być zimering wałka .
1.odczep palec rozdzielacza od kopułki ,odkręć kopułkę ,od silnika ale najpierw ją zaznacz żeby sie zgrała z mocowaniem,żeby zapłonu nie przestawic
2. zdejmij pokrywę wałka rozrządu, umnie są 3 szt. śrub, delikatnie zdejmij uszczelkę
3. zdejmij osłonę po lewej stronie sinika od paska rozrządu
4. znajdz znaki na kole od wałka aby się zgrały z punktem na dolnym okienku koła od koła pasowego wału korbowego ,w książce <<Volkswagen golf i Vento <<jest to opisane na stronie 61
5. teraz można śmiało zdjąć koło zębate rozrządu str. 60 ,odkręć mocowanie wałka jest tam 10 szt. śrub (jedno mocowanie -2 szt.śrub), trzeba uważać aby przy dokręcaniu jak będziesz już zakładał wszystko żeby ich nie przeciągnąć ,nie pourywać
6. wyciągnij hydropopychacze jest ich 8 szt,można lekko je podważyć ,ale powinny za pomocą palców się wyciągnąć .
nie ma co ich naprawiać tylko wymienić na nowe , bo z biegiem czasu znowu się wyrobią .
Dodatkowy koszt to może być zimering wałka .
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 116 gości