licznik

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

ALUNO
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: ndz wrz 09, 2007 19:50
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: ALUNO » pt lut 01, 2008 09:49

arovr6, pewnie czujnik lub cos z obudowa termostatu


Szukam Pracy ;/ mechanik/Elektromechanik/Kierowca Wrocław

seba0000
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: ndz gru 17, 2006 13:34
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: seba0000 » pt lut 01, 2008 09:53

norek111 pisze:mozna to zmienic w liczniku vagiem aby pasowal gdzies o tym czytalem

[ Dodano: 01 Lut 2008 07:54 ]
bez kupowania nastepnego licznika
Rydzu twierdzi że da się zmienić ale w liczniku z golfa IV


seba

Awatar użytkownika
Rydzu
_
_
Posty: 6046
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 16:30
Lokalizacja: DDZ Dzierżoniów
Kontakt:

Post autor: Rydzu » czw lut 07, 2008 12:25

seba0000 pisze:Rydzu wielkie dzieki
ależ proszę
norek111 pisze:mozna to zmienic w liczniku vagiem
licznik w mk3 nie jest połączony z linią diagnostyczną, nie ma więc możliwości modyfikacji jego wskazań poprzed ODB.

MK4 ma w liczniku podpiętą linię diagnostyczną i można w nim modyfikować i adaptować ustawienia.
Mk3 to niestety wylutowywanie i zmiana epromu więc troszeczkę więcej kombinacji no i koszt nieporównywalnie wysoki w stosunku do kolejnego licznika.



seba0000
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: ndz gru 17, 2006 13:34
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: seba0000 » czw lut 07, 2008 16:09

Dzięki za informacje ale z tego co patrzyłem w ETKA to AAM chyba w ogóle nie miał MFA - no chyba że sie mylę. Więc teraz jak szukać ? Czy szukać licznika z ABS ? Bo z tego co zauważyłem AAM i ABS bez MFA miały takie same liczniki. Przy sprzedaży sprzedający sam nie wie jaki licznik ma DPN.
Ostatnio zmieniony czw lut 07, 2008 16:10 przez seba0000, łącznie zmieniany 1 raz.


seba

PiJey88
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:18
Lokalizacja: Truskaw/Warszawa
Kontakt:

Post autor: PiJey88 » czw lut 07, 2008 17:47

widze ze mieliście problemy z licznikami, właśnie dostałęm licznik do MK3 z białymi tarczami (ten seryjny), mam silnik 1.6 AEK 101 KM a kupiłem licznik ale nie wiem z jakiego silnika, wyskalowany tak samo, też ma MFA, tak jak mój. Moga być jakieś problemy? Ide zaraz podłączyć i jak wróce to napisze co i jak :helm:

-----------------------------------------

Dobra zegary zmienione, działają
Ale:
w nowych zegarach mam:
INDEX: 26
SW: 5.1
LAYOUT: 1.0
a w starych miałem:
INDEX: 07
SW: 4.2
LAYOUT: 3.0

Co to oznacza?
index sporo się różni, będzie przekłamywał prędkość?
będzie zaniżał, zawyżał, czy nie wiadomo?
Byłbym wdzięczny za odpowiedź, bo nie wiem czy mam składać z dwóch jeden, czy może zostać tak jak jest. Dzięki wielkie i pozdrawiam !!!
Ostatnio zmieniony czw lut 07, 2008 18:37 przez PiJey88, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Rydzu
_
_
Posty: 6046
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 16:30
Lokalizacja: DDZ Dzierżoniów
Kontakt:

Post autor: Rydzu » czw lut 07, 2008 19:30

PiJey88, m mk2 wazny jest indeks. W mk3 DPN zakodowany w liczniku.

Z licznikami benzynowymi jest łatwo o tyle, że najczęściej dobiera się kolejny po takim samym zakresie prędkości i obrotomierza. Różnice na DPN nie są aż tak duże żeby się tym bardzo przejmować.

Różnica możę być jednak duża, jeśli do nowego samochodu (1994-1997) wsadzimy licznik starszy (1992-1994) z zupełnie inną prędkoscią początkową oraz maksymalną. Wtedy mogą najczęściej pojawić się duże przekłamania w ilości przejechanych kilometrów.



seba0000
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: ndz gru 17, 2006 13:34
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: seba0000 » czw lut 07, 2008 20:15

rydzu pisze:PiJey88, m mk2 wazny jest indeks. W mk3 DPN zakodowany w liczniku.

Z licznikami benzynowymi jest łatwo o tyle, że najczęściej dobiera się kolejny po takim samym zakresie prędkości i obrotomierza. Różnice na DPN nie są aż tak duże żeby się tym bardzo przejmować.

Różnica możę być jednak duża, jeśli do nowego samochodu (1994-1997) wsadzimy licznik starszy (1992-1994) z zupełnie inną prędkoscią początkową oraz maksymalną. Wtedy mogą najczęściej pojawić się duże przekłamania w ilości przejechanych kilometrów.
Rydzu to co byś proponował ? jaki założyć licznik z MFA do AAM żeby było OK ? Bo już mi ręce opadają i chyba kupię z czwórki.


seba

Awatar użytkownika
Rydzu
_
_
Posty: 6046
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 16:30
Lokalizacja: DDZ Dzierżoniów
Kontakt:

Post autor: Rydzu » czw lut 07, 2008 20:25

seba0000, który masz rocznik tego golfa?



PiJey88
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:18
Lokalizacja: Truskaw/Warszawa
Kontakt:

Post autor: PiJey88 » czw lut 07, 2008 20:29

UFFF ... rydzu, pocieszyłeś mnie, przejechałem się i wydaje mi się ze nie oszukuje prędkościomierz, obrotomierz też ok, MFA działa, jeszcze sprawdze na dniach z GPSem, aha no i sprawdze czy ten DPN
A teraz pytanko, jak cofnąć licznik? Bo na nowych zegarach mam o 80 tyś za dużo, a chciałbym mieć dość prawdziwy przebieg. Za pomocą VAGa jest taka możliwość (wydaje mi się ze nie, ale moze jednak)?
Ile taka przyjemność może kosztować?



seba0000
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: ndz gru 17, 2006 13:34
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: seba0000 » czw lut 07, 2008 20:31

rydzu pisze:seba0000, który masz rocznik tego golfa?
prod 11.1995 model. 1996

[ Dodano: 07 Lut 2008 19:35 ]
PiJey88 pisze:UFFF ... rydzu, pocieszyłeś mnie, przejechałem się i wydaje mi się ze nie oszukuje prędkościomierz, obrotomierz też ok, MFA działa, jeszcze sprawdze na dniach z GPSem, aha no i sprawdze czy ten DPN
A teraz pytanko, jak cofnąć licznik? Bo na nowych zegarach mam o 80 tyś za dużo, a chciałbym mieć dość prawdziwy przebieg. Za pomocą VAGa jest taka możliwość (wydaje mi się ze nie, ale moze jednak)?
Ile taka przyjemność może kosztować?

Pojeździj trochę mi się też wydawało , że nie oszukuje a jak sie przejechałem Bielsko B - Bystrzyca Kłodzka - Bielsko B to wyszlo mi spalanie ponad 20 litrów.
Wtedy walnąłem karpia.


seba

Awatar użytkownika
Rydzu
_
_
Posty: 6046
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 16:30
Lokalizacja: DDZ Dzierżoniów
Kontakt:

Post autor: Rydzu » czw lut 07, 2008 20:43

PiJey88, za pomocą Vaga się nie da.

seba0000,
http://moto.allegro.pl/item308013418_ze ... azja_.html



seba0000
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: ndz gru 17, 2006 13:34
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: seba0000 » czw lut 07, 2008 20:50

rydzu pisze:PiJey88, za pomocą Vaga się nie da.

seba0000,
http://moto.allegro.pl/item308013418_ze ... azja_.html
Rydzu i ten będzie na 100% działał OK ? Bo jak co to go biorę.


seba

Awatar użytkownika
Rydzu
_
_
Posty: 6046
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 16:30
Lokalizacja: DDZ Dzierżoniów
Kontakt:

Post autor: Rydzu » czw lut 07, 2008 20:53

seba0000, masz taki sam układ prędkości?Jeśli nawet będzie kłamał to nie dużo.



seba0000
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: ndz gru 17, 2006 13:34
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: seba0000 » czw lut 07, 2008 21:04

rydzu pisze:seba0000, masz taki sam układ prędkości?Jeśli nawet będzie kłamał to nie dużo.
układ prędkości co przez to rozumiesz? jeżeli to o czym myślę to ten który zakupiłem wcześniej też miał taki.
a gdybym napisał do tego co sprzedaje o numer licznika ? dowiedzieli byśmy się coś więcej ?
Ostatnio zmieniony czw lut 07, 2008 21:05 przez seba0000, łącznie zmieniany 1 raz.


seba

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 124 gości