sprzeglo sie slizga
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
sprzeglo sie slizga
witam waszystkich.mam taki problem ze sprzeglem.ze gdy rospedze auto na trojce do konca i wzoce czworke i dam gazu do spodu to mi obroty ida do gory a auto powoli rozpedza.tak jakby sprzeglo sie slizgalo.ale niewiem czy to mozliwe bo wymienialem sprzeglo okolo 8 miesiecy temu.a nie pale gumy i niejezdze na polsprzegle a zrobilem dopiero 15 tys kilometrow.jaka to moze byc przyczyna.dzieki
Ostatnio zmieniony wt lut 12, 2008 21:45 przez woyasvr6, łącznie zmieniany 2 razy.
najlepiej sprawdzić sprzęgło: zaciągnąć ręczny haulec na maxa, wrzucić 3 bieg i powli puszczać sprzęgło jednocześnie dodając gazu. Jeśli silnik zgaśnie to sprzęgło OK! jeśli nie gaśnie i obroty rosną to faktycznie sprzęgło ślizga,
nie jest wykluczone, że jak piszesz, wymieniałeś sprzęgło niedawno, mógł walnąć simmering na wałku sprzęgłowym od strony skrzyni biegów i drobiny oleju mogą się dostawać na tarczę sprzęgła powodując poślizg.
nie jest wykluczone, że jak piszesz, wymieniałeś sprzęgło niedawno, mógł walnąć simmering na wałku sprzęgłowym od strony skrzyni biegów i drobiny oleju mogą się dostawać na tarczę sprzęgła powodując poślizg.
- t-tas
- Gadatliwa bestia
- Posty: 720
- Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
- Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
- Kontakt:
na każdym biegu później-jemu widocznie dopiero zaczyna się kończyć sprzęgło-na niższych biegach auto nie stwarza jeszcze takich oporów i się nie ślizgacoyot pisze:moim zdaniem gdyby sprzęgło się ślizgało to miałbyś takie objawy na każdym biegu.
całkiem możliwe, że zaczął puszczać uszczelniacz na wale lub w skrzyni, sam właśnie idę wyjmować skrzynię z jetty, i przy okazji wraz z naprawą sprzęgła wymienione zostaną uszczelniacze aby nie było za jakiś czas buby
mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie
-
- Mały gagatek
- Posty: 135
- Rejestracja: śr lut 06, 2008 18:39
- Lokalizacja: Kielce- okolice
- Kontakt:
Pytanko!
Witam mam problem ze swoim Goferkiem mk3 a mianowicie przy ruszaniu slychać głosny zgrzyt/pisk czy coś w tym stylu co to może być?wolfzan pisze:Zrób tak jak pisze Sztomel, Ja słyszałem, że powinno się to robić na 2 biegu.
VW User muisz napisać coś więcej na temat tych odgłosów m.in.
skąd dochodzą - jeśli dałeś radę je zlokalizować,
czy dzieje się tak na kazdym biegu podczas puszczania pedału sprzęgła czy tylko podczas ruszania z jedynki,
jak długo od ruszenia zgrzyta i piszczy,
kiedy wymieniałeś ostatnio zespół sprzęgła itp itd.
wtedy można będzie coś zasugerować bo na chwilę obecną za mało danych znamy.
skąd dochodzą - jeśli dałeś radę je zlokalizować,
czy dzieje się tak na kazdym biegu podczas puszczania pedału sprzęgła czy tylko podczas ruszania z jedynki,
jak długo od ruszenia zgrzyta i piszczy,
kiedy wymieniałeś ostatnio zespół sprzęgła itp itd.
wtedy można będzie coś zasugerować bo na chwilę obecną za mało danych znamy.
Objawy wyglądają na klasyczny koniec sprzęgła. tak więc spróbuj na 1 i zaciągnietym ręcznym.
PS. A nie masz jakiś wycieków oleju? Sprawdź czy nie jest mokro na połączeniu skrzyni az silnikiem. Po takim niedługim czsie nie powinno być raczej problemów z esprzęgłem. I jeszcze jedno wymieniałeś cały komplet?
PS. A nie masz jakiś wycieków oleju? Sprawdź czy nie jest mokro na połączeniu skrzyni az silnikiem. Po takim niedługim czsie nie powinno być raczej problemów z esprzęgłem. I jeszcze jedno wymieniałeś cały komplet?
-
- Mały gagatek
- Posty: 135
- Rejestracja: śr lut 06, 2008 18:39
- Lokalizacja: Kielce- okolice
- Kontakt:
Tzn.. odgłosy wydostają się ze skrzynii chyba? słychać je przy ruszaniu (1 i wsteczny) szczególnie przy wiekszych obciążeniach miedzy innymi na zaciągniętym ręcznym czy też pod gorke, przy zmianie biegów podczas jazdy jest ok, sprzęgła jeszcze nie dotykałem w ogóle. Piszczy tylko w momencie zwalniania pedału sprzęgła po ruszeniu już nie podejrzewam łozysko ale nie jestem pewny. Robiłem małą próbę tj. na zaciagniętym ręcznym ruszałem z 3 biegu-piszczy i chyba powinien zgasnąc silnik a nie gasnie pod warunkiem że dam więcej gazu.Czy to coś wam pomoże w jakichś sugestiach (pomocnych)Sztomel pisze:VW User muisz napisać coś więcej na temat tych odgłosów m.in.
skąd dochodzą - jeśli dałeś radę je zlokalizować,
czy dzieje się tak na kazdym biegu podczas puszczania pedału sprzęgła czy tylko podczas ruszania z jedynki,
jak długo od ruszenia zgrzyta i piszczy,
kiedy wymieniałeś ostatnio zespół sprzęgła itp itd.
wtedy można będzie coś zasugerować bo na chwilę obecną za mało danych znamy.
Dziękówa z góry 3-majcie się
VW rulez!
[ Dodano: 11 Lut 2008 08:13 ]
Ze chyba konczy sie sprzęgło.... Ja przy sprzęgle jeszcze nic nie grzebałem a goferek ma przebieg 222 224 tys km przebiegu a ślady oleju są z dołu skrzynii ale nie wiem czy to z niej czy z silnika.Maciuś01 pisze:Objawy wyglądają na klasyczny koniec sprzęgła. tak więc spróbuj na 1 i zaciągnietym ręcznym.
PS. A nie masz jakiś wycieków oleju? Sprawdź czy nie jest mokro na połączeniu skrzyni az silnikiem. Po takim niedługim czsie nie powinno być raczej problemów z esprzęgłem. I jeszcze jedno wymieniałeś cały komplet?
Podłączę się pod temat:
Mam wrażenie, że skończyło się sprzęgło w moim AAMie. Objawy to:
- zupełny brak przyspieszenia mimo wzrostu obrotów
- na czwartym biegu 5500 obr i prędkość tylko 120km/h (sprawdzane GPSem)
- nieliniowe przekłamanie licznika, tj przy 60 nie ma wogóle błędu, a im większa prędkość tym większe przekłamanie i zależne od przyspieszania.
- brak możliwości ruszenia spod świateł zrywając trakcję
- po dłuższej trasie nieokreślony smród
Wg mnie wszystko wskazuje na sprzęgło...
1. Czy to na bank sprzęgło czy jest szansa na cokolwiek innego?
2. Czy podejdzie do mnie sprzęgło od ABSa lub 2E?
3. Czy one są większe?
[ Dodano: Wto 12 Lut, 2008 ]
Dzisiaj zrobiłem jeszcze jeden test:
Trójka, ręczny i puszczam sprzęgło. Niestety nie zgasł, obroty się utrzymały i nie ruszył się z miejsca.
Mam wrażenie, że skończyło się sprzęgło w moim AAMie. Objawy to:
- zupełny brak przyspieszenia mimo wzrostu obrotów
- na czwartym biegu 5500 obr i prędkość tylko 120km/h (sprawdzane GPSem)
- nieliniowe przekłamanie licznika, tj przy 60 nie ma wogóle błędu, a im większa prędkość tym większe przekłamanie i zależne od przyspieszania.
- brak możliwości ruszenia spod świateł zrywając trakcję
- po dłuższej trasie nieokreślony smród
Wg mnie wszystko wskazuje na sprzęgło...
1. Czy to na bank sprzęgło czy jest szansa na cokolwiek innego?
2. Czy podejdzie do mnie sprzęgło od ABSa lub 2E?
3. Czy one są większe?
[ Dodano: Wto 12 Lut, 2008 ]
Dzisiaj zrobiłem jeszcze jeden test:
Trójka, ręczny i puszczam sprzęgło. Niestety nie zgasł, obroty się utrzymały i nie ruszył się z miejsca.
Były: MK3 1.8 AAM, MK3 2.0 16V ABF, Omega B FL 2.2
Jest: Octavia 1 1.8T
Jest: Octavia 1 1.8T
Mam tez podobny problem co powyzsze ze przy kazdym gwaltowniejszym dodaniu gazu obroty ida do gory a samochod nie jedzie podejrzewam ze to wlasnie kwestia sprzegla i teraz mam pytanie jakie to moga byc koszta Golf mk4 gti agu?
Ostatnio zmieniony pn lut 18, 2008 21:19 przez hyzas, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 326 gości