podłączenie zestawu
Moderatorzy: dan124, powalla, VIP
podłączenie zestawu
witam mam takie pytanie, mianowicie kupilem zestaw odseparowany firmy HERTZ i wq ty zestawie sa 4 zwrotnice, po dwie na kazda strone, i teraz tak: jak pod prawy kanał w radiu podepne dwie zwrotnice i pod lewy to czy radio da rade to pociagnac? czy nie popala sie koncowki mocy? dodam ze juz mam dwa tylne glosniki podlaczone
http://www.audi80.pl/coupe-moja-niunia-z-mini-pakietem-z-s-ki-vt32366.htm#343165
Masz dwa wyjścia :
1-odpiąć tylne głośniki i podpiąć system Hertza tak jak napisałeś(każdy głosnik pod inny kanał ale przez swoją zwrotkę)
2-podpiąć zestaw pod przednie wyjścia na radiu (tył zostaje podpięty pod tylne wyjścia)
PS: ja jestem za 1 ,bo będziesz miał regulację głośności tweeterów Faderem ......,a przy Hertzach ,to się może przydać
1-odpiąć tylne głośniki i podpiąć system Hertza tak jak napisałeś(każdy głosnik pod inny kanał ale przez swoją zwrotkę)
2-podpiąć zestaw pod przednie wyjścia na radiu (tył zostaje podpięty pod tylne wyjścia)
PS: ja jestem za 1 ,bo będziesz miał regulację głośności tweeterów Faderem ......,a przy Hertzach ,to się może przydać
Zwrotnica to tylko element pasywny nie obciążający bezpośrednio stopnia wyjściowego, więc to ile zwrotnic sobie podłączysz nie będzie miało znaczenia, pewnie masz po prostu jedną zwrotnicę pod woofer i tweeter rozdzieloną na dwie części każda osobno na każdy głośnik (niestety nie miałem zbytnio doczyniena z produktami hertza stąd też nie wiem dokładnie co tam siedzi). Także z powodzeniem możesz je podłączyć równolegle pod wyjście z radia.
Serwis Car Audio, Strojenie systemów aktywnych i pasywnych za pomocą systemu pomiarowego pod dane auto - info @PRIV
Przy rezygnacji z tylnich głośników zyskujesz jeszcze to, że będziesz mógł faderem regulować głośność tweeterów względem wooferów, co może okazać się bardzo przydatne i o wiele zwiekszyć przyjemność słuchania muzykipapaj pisze:dzieki chlopaki, to narazie sprobuje tak jak pisał iNTELL i zobacze jak bedzie grac jak mi sie nie spodoba to odepne tylne glosniki bo i tak bardziej bedzie te z przodu slychac wiec tylnych nie bedzie za bardzo szkoda.
papaj taka moja uwaga niewiem czy wystepuje ona we wszystkich przypadkach,jesli glosniki bardzo sie roznia moca od radyjka to nie dawaj poziomu glosu na full bo jesli twoje radyjko daje duze znieksztalcenia to moze(zalezy z czego wykonany jest korektor fazy) ci szlak trafic glosniki.Ja mialem dwudrozne magnaty z tylu i przy dlurzszym czasie sluchania glosno korektor fazy sie stopil,jednak niewiem jak sie to ma do odseparowanych zestawow
Dwudrożne i korektor fazy ?? Coś mi tu nie gra, albo mylisz pojęciapies86 pisze:papaj taka moja uwaga niewiem czy wystepuje ona we wszystkich przypadkach,jesli glosniki bardzo sie roznia moca od radyjka to nie dawaj poziomu glosu na full bo jesli twoje radyjko daje duze znieksztalcenia to moze(zalezy z czego wykonany jest korektor fazy) ci szlak trafic glosniki.Ja mialem dwudrozne magnaty z tylu i przy dlurzszym czasie sluchania glosno korektor fazy sie stopil,jednak niewiem jak sie to ma do odseparowanych zestawow
Serwis Car Audio, Strojenie systemów aktywnych i pasywnych za pomocą systemu pomiarowego pod dane auto - info @PRIV
Kopółka to nie korektor fazy, a membranka głośnika wysokotonowego, i jeśli zostały one uszkodzone, to nie ze względu na zniekształcenia końcówki mocy, a kiepskie zabezpieczenie sekcji wysokotonowej głośnika dwudrożnego. W takich konstrukcjach zwykle zamontowana jest zwrotnica 6db/oktawę (czyt. kondensator w torze tweetera) co nie zabezpiecza go wystarczająco przed podaniem większej mocy na głośnik, pozatym bardzo często się spotkałem z tym, że kondensatory te były słabej jakości i po przebiciu zaczęły przewodzić co jest pewną śmiercią dla sekcji wysokotonowej Jeśli takie rzeczy dzieją się z głośnikiem to świadczy to tylko o klasie jaką sobą reprezentuje.
Serwis Car Audio, Strojenie systemów aktywnych i pasywnych za pomocą systemu pomiarowego pod dane auto - info @PRIV
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 22 gości