Kontrolka temp oleju się zaświeca i pipa kilka razy ?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Kontrolka temp oleju się zaświeca i pipa kilka razy ?
Witam, przed chwilą zdażyło mi się coś takiego jak w temacie - co możę być powodem (szukałem ale nie znalazłem satysfakcjonującej odpowiedzi) - poziom oleju w normie - auto dstało kilka minut na włączonym silniku - po przejechaniu 300 metrów wskoczyła ta kontrolka i odezwał się pipek 3 razy ?
dziękuje za pomoc z góry
dziękuje za pomoc z góry
- KrisGliv
- Mały gagatek
- Posty: 73
- Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:10
- Lokalizacja: Gliwice / UK
- Kontakt:
Chodziło Ci pewnie o kontrolke ciśnienia oleju a nie temperatury oleju:) Bo takowej raczej nie znajdziesz...Kontrolka temp oleju się zaświeca i pipa kilka razy ?
Osobiscie podejrzewał bym uszkodzenie jednego z czujnikow cisnienia oleju ( tak zdarzalo sie w Mk3 ale raczej jak sinik był mocno rozgrzany i schodził z wysokich obrotow np do dlugiej jezdzie z duża predkością )
A z ciekawości jaki masz przebieg i jak dlugo juz nim jeździsz ?
od roku bez żadnego problemu śmigam nim - silnik 1,4 przejechane 146kkm - niedawno olej wymieniany i mechanik z blaku laku pocisł mi jakiś filtr z andrychowa czy cos podobnego. Od służszego czasu wariuje mi wskaźnik temperatury wskakuje na 90 stopni i nagle spada - tak było od dłuższeggo czasu - to akurat jednoznacznei wskazywało na czujnik ale od wczoraj 2 razy zapaliła mi się kontrolka o której mowa.
Takie "głupie" pytanie: Jak sprawdzić poziom płynu w chłodnicy ?
Kontrolka zgasła po jakimś czasie - wziąłem auto na miasto - pogazowąłem go trochę żeby sprawdzić czy to jednostkowy przypadek - i nic więcej się nie zaświeciło - tylko na jak długo ?
Dziękuje za wszelkie rady z góry - szukam dalej możliwej solucji i przeglądam tematy o tym na forum...
Takie "głupie" pytanie: Jak sprawdzić poziom płynu w chłodnicy ?
Kontrolka zgasła po jakimś czasie - wziąłem auto na miasto - pogazowąłem go trochę żeby sprawdzić czy to jednostkowy przypadek - i nic więcej się nie zaświeciło - tylko na jak długo ?
Dziękuje za wszelkie rady z góry - szukam dalej możliwej solucji i przeglądam tematy o tym na forum...
- KrisGliv
- Mały gagatek
- Posty: 73
- Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:10
- Lokalizacja: Gliwice / UK
- Kontakt:
Poziom płynu sprawdzasz w zbiorniczku wyrównawczym umieszczonym po lewej stronie stojąc przodem do silnika.Przynajmniej tak jest w TDI ale znajdziesz go napewno to taka kula:) Powinno byc go pomiedzy min a max na zimnym silniku.
Hmmm a co do tej kontrolki oleju to może gośc który wymienial Ci olej zdejmował końcowki z czujników i coś pokręcił? Naprawde nie wiem. Moze to tylko taki wybryk natury po prostu.
Hmmm a co do tej kontrolki oleju to może gośc który wymienial Ci olej zdejmował końcowki z czujników i coś pokręcił? Naprawde nie wiem. Moze to tylko taki wybryk natury po prostu.
ale ze mnie lamer ja myślałem że to parownik i po otwarciu była zupełna susza - czyli średnio dobrze ?? :/KrisGliv pisze:Poziom płynu sprawdzasz w zbiorniczku wyrównawczym umieszczonym po lewej stronie stojąc przodem do silnika.Przynajmniej tak jest w TDI ale znajdziesz go napewno to taka kula:) Powinno byc go pomiedzy min a max na zimnym silniku.
Hmmm a co do tej kontrolki oleju to może gośc który wymienial Ci olej zdejmował końcowki z czujników i coś pokręcił? Naprawde nie wiem. Moze to tylko taki wybryk natury po prostu.
jakie mogą być konsekwencje na jeździe bez chłodziwa ? mam słabą kontrolę nad tym gdyż lata mi wskazówka temperatury - czujnik kopnięty - który to będzie do wymiany i gdzie ?
Bardzo dziękuje Kolego za pomoc.
Dziekan
Ostatnio zmieniony wt lut 05, 2008 23:06 przez tekken82, łącznie zmieniany 1 raz.
- KrisGliv
- Mały gagatek
- Posty: 73
- Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:10
- Lokalizacja: Gliwice / UK
- Kontakt:
Przypadkiem nie próbuj odkrecać tego korka przy goracym silniku bo moze nieźle poparzyc i "wywalić" dużo goracego płynu. Jesli nie miales tam nic to rzeczywiście nie za dobrze, uzupełnij to do poziomu bliskiego max, z boku na zbiorniczku masz dwie kreski min i max. A czym sie moze skonczyc jazda bez plynu lepiej nie pytaj...Jesli miales tylko troszke za malo to nie jest tak tragicznie ale ogolnie jazda bez plynu moze skonczyc sie tragicznie dla silnika, mozesz go przegrzac a wtedy...buuuu tak wiec lepiej uzupelnij brak nawet w najgorszym przypadku woda.A co do tego który czujnik wymienic to nie powiem Ci bo nie orientuje sie za bardzo w Twoim silniku...
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- KrisGliv
- Mały gagatek
- Posty: 73
- Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:10
- Lokalizacja: Gliwice / UK
- Kontakt:
Ciesze sie, ze pomoglem. Jesli wejdzie Ci duzo plynu lub wody do zbiorniczka to powinienes jeszcze potem zapalic silnik, regulacje temperatury nawiewu ustawic na max i poczekac az sie wlaczy wentylator przy chłodnicy, zeby uklad chlodzenia sie odpowietrzyl. A potem juz tylko smigac:)
Milego szukania
Pozdrawiam
Krzysiek
Milego szukania
Pozdrawiam
Krzysiek
Ostatnio zmieniony śr lut 06, 2008 00:20 przez KrisGliv, łącznie zmieniany 1 raz.
czujnik temperatury cieczy chłodzącej i zarówno ten który odpowiada za wskazywanie temperatury na desce można znależć podążając ręką lub wzrokiem po górnym przewodzie od chłodnicy w kierunku silnika, przy silniku wchodzi do kopułki i tam poniżej przewodu zobaczysz czarną kostkę z przewodami, po wyjęciu złącza jest czujnik 4-pinowy, teraz ważna rzecz, musisz zobaczyć czy masz go w kolorze zielonym czy niebieskim i taki kupić. Zwróc także uwagę na kształt złącza kostki i czujnika.
valerio
zalałem zbiornik wyrównawczy płynu chłodniczego - płynem g12+ i pomogło niepotrzebnie zasiałem panikę. Teraz walka z szalejącym wskaźnikiem temperatury czyli czujnikiem :>valerio pisze:czujnik temperatury cieczy chłodzącej i zarówno ten który odpowiada za wskazywanie temperatury na desce można znależć podążając ręką lub wzrokiem po górnym przewodzie od chłodnicy w kierunku silnika, przy silniku wchodzi do kopułki i tam poniżej przewodu zobaczysz czarną kostkę z przewodami, po wyjęciu złącza jest czujnik 4-pinowy, teraz ważna rzecz, musisz zobaczyć czy masz go w kolorze zielonym czy niebieskim i taki kupić. Zwróć także uwagę na kształt złącza kostki i czujnika.
czy wam też tak często padają światła mijania ? już po 2 wymieniłem w ciągu roku - w tylnych stopu jedną i jedna postojową będe musiał ?
Ostatnio zmieniony śr lut 06, 2008 21:50 przez tekken82, łącznie zmieniany 2 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 136 gości