RP odpala bez ssania, pomocy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
papaj
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 374
Rejestracja: śr lis 07, 2007 20:32
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

RP odpala bez ssania, pomocy

Post autor: papaj » wt lut 05, 2008 17:00

witam, tak jakw temacie moj golfik od wczoraj odpala bez ssania, zmierzylem rezystancje na czjniku niebieskim i przy 90 stopniach wykazuje 0,31 kohm, co jeszcze moze byc przyczyna, bo czujnik odpada


http://www.audi80.pl/coupe-moja-niunia-z-mini-pakietem-z-s-ki-vt32366.htm#343165

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » wt lut 05, 2008 17:51

papaj pisze:moj golfik od wczoraj odpala bez ssania,
Nie bardzo wiem co masz na myśli. Czujnik niebieski to ssanie, zmierz na zimno, jeśli ma ok 3kohm to jest ok. To jest ssanie.



Awatar użytkownika
papaj
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 374
Rejestracja: śr lis 07, 2007 20:32
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: papaj » wt lut 05, 2008 18:23

Temperatura [*C] ............... Rezystancja [kOhm]

-20 ......... 12-20
-10 ......... 8-11
0 ............ 5-7,5
+20 ......... 2-3
+40 ......... 1-1,5
+60 .......... 0,5-0,7
+80 .......... 0,28-0,38
+100 ........ 0,18-0,22

tak jak mowisz, na zimno ok 3kom, a na cieplo ok 0,3, i umnie jest pomiar ok, ale auto i tak zapala bez ssania, całe drży, dopiero jak temp zaczyna rosnąc to jest ok

[ Dodano: 05 Lut 2008 18:31 ]
a wie ktoś moze gdzie dalej idzie sygnał z nieb czujnika? moze sie gubi gdzies po drodze? nie ma styku? itp?


http://www.audi80.pl/coupe-moja-niunia-z-mini-pakietem-z-s-ki-vt32366.htm#343165

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » wt lut 05, 2008 20:56

papaj,
To nie musi być ssanie. Spróbuj odpalić auto z wyjętą wtyczką od tego czujnika i zobaczysz jak sie zachowa. Jeśli to faktycznie to, to nie powinno być różnicy.



Awatar użytkownika
papaj
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 374
Rejestracja: śr lis 07, 2007 20:32
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: papaj » wt lut 05, 2008 21:06

bodzio_j pisze:Jeśli to faktycznie to, to nie powinno być różnicy.
nie za bardzo rozumiem o czym mowisz, jesli odepne ta wtyczke i auto zapali na wolnych obrotach, ok500 bo tak teraz odpala, to znaczy ze czujnik jest ok? czy jak?
w takim razie gdzie szukac przyczyny?


http://www.audi80.pl/coupe-moja-niunia-z-mini-pakietem-z-s-ki-vt32366.htm#343165

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt lut 05, 2008 21:11

Opory czujnika masz dobre, teraz tylko sprawdź czy na jego wtyczce jest zasilanie po włączeniu zapłonu (5V) i jeśli jest to usterka jest gdzie indziej.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
papaj
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 374
Rejestracja: śr lis 07, 2007 20:32
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: papaj » wt lut 05, 2008 21:20

Paweł Marek pisze:Opory czujnika masz dobre, teraz tylko sprawdź czy na jego wtyczce jest zasilanie po włączeniu zapłonu (5V) i jeśli jest to usterka jest gdzie indziej.
dzieki jutro sprawdze i od razu napisze jaki pomiar wyszedł


http://www.audi80.pl/coupe-moja-niunia-z-mini-pakietem-z-s-ki-vt32366.htm#343165

Awatar użytkownika
karol450
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: śr paź 19, 2005 18:01
Lokalizacja: Prabuty
Kontakt:

Post autor: karol450 » wt lut 05, 2008 22:12

Moze krokowy jest na wyczerpaniu juz



Awatar użytkownika
fasd
TDI++ 190PS
TDI++ 190PS
Posty: 606
Rejestracja: śr lip 19, 2006 00:34
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: fasd » wt lut 05, 2008 22:30

sprawdź wtyczke od TPS-u moze byc poluzowana albo jak piszą wyżej czujnik temperatury :D moze być niby dobry ale to jest nie duzy koszt ja za nowke dałem koło 10 zł wiec warto wymienic :D


viewtopic.php?f=89&t=241036 MOJ DUPVWóZ
SPRZEDAM ALU SANTA MONICA ORYGINAŁ WIECEJ PW
WIOSNA 2011
PIERWSZY NA POMORZU i PRAWDOPODOBNIE w PL MK IV 2.0 TDI 8V
Lato 2012 ????

Awatar użytkownika
papaj
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 374
Rejestracja: śr lis 07, 2007 20:32
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: papaj » śr lut 06, 2008 18:23

o ile dorze wykonałem pomiar, to nie ma napięcia we wtyczce czujnika temperatury


http://www.audi80.pl/coupe-moja-niunia-z-mini-pakietem-z-s-ki-vt32366.htm#343165

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr lut 06, 2008 19:12

papaj pisze:o ile dorze wykonałem pomiar,
co tam można źle zmierzyć, wtyczka ma 4 piny, ponumerowane, mierzysz między 1 i 3 na włączonym zapłonie. To teraz musisz dojść czy jest przerwa na kablach do sterownika silnika, czyli zdjąć wtyczke od sterownika z podszybia, i zmierzyć omomierzem opór calego kabla jednego i drugiego zailającego pin 1 i 3 czujnika. Jeśli kable dobre, to kolego niestety ale uwalony sterownik. Z tym że to naprawdę rzadkość. Posprawdzaj to po pięć razy żeby mieć pewność.

[ Dodano: Sro Lut 06, 2008 6:16 pm ]
zrób jeszcze teścik i zapalaj na próbę z wyciagniętą wtyczką, napisz co będzie, może wskoczy od razu na obroty a może nic sie nie zmieni.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
papaj
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 374
Rejestracja: śr lis 07, 2007 20:32
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: papaj » śr lut 06, 2008 19:43

Paweł Marek pisze:wtyczka ma 4 piny
nie wiem jak to jest z tymi pinami, ale do nieb czyjnika przychodzą dwa kable, i pomiar robilem wlasnie na tych kablach


http://www.audi80.pl/coupe-moja-niunia-z-mini-pakietem-z-s-ki-vt32366.htm#343165

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr lut 06, 2008 19:47

sorki stary, pomyliłem się myśląc o golfie 3, oczywiście 2. Reszta jak wyżej.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
papaj
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 374
Rejestracja: śr lis 07, 2007 20:32
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: papaj » śr lut 06, 2008 19:59

Paweł Marek pisze:czyli zdjąć wtyczke od sterownika z podszybia, i zmierzyć omomierzem opór calego kabla
a ktore piny by to były w sterowniku głównym? wie ktoś moze? bo dla pewnosci i tam bym zmierzył


http://www.audi80.pl/coupe-moja-niunia-z-mini-pakietem-z-s-ki-vt32366.htm#343165

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 376 gości