Sciety klin kola rozrzadu na wale korbowym
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: pn lut 04, 2008 22:54
- Lokalizacja: Cetyń
- Kontakt:
Sciety klin kola rozrzadu na wale korbowym
Mam mk2 1.6 TD,wyjeżdżając z garażu zgasł mi silnik co pużniej się okazało że zcieło mi klin koła zębatego paska rozrządu kture jest osadzone na wale korbowym.Czy mogło mi to uszkodzić głowice i pogiąć zawory??? Jak łatwo sprawdzić czy głowica jest sprawna???
Ostatnio zmieniony wt lut 05, 2008 20:17 przez jarzynka87, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: pn lut 04, 2008 22:54
- Lokalizacja: Cetyń
- Kontakt:
właśnie śćiągnełem koło zębate paska rozrządu z wału korbowego i okazało się że wał też dostał po dupie czyli jest z jednej strony uszkodzony wpust po klin,co można zrobić aby to sprawnie działało??? wymieniać wał???CZY Można tego samego koła zębatego rozrządu,niewiem czy da rade wyciągnąć reszte tego zciętego klinu??
Wgląda na to, że ktoś kiedyś miał kłopoty z nałożeniem koła zębatego na wał z klinem i pewnie przy szlifował krawędzie klina albo klin był dorabiany z jakiegoś miękkiego materiału
[ Dodano: 05 Lut 2008 12:49 ]
W takiej sytuacji powinno prędzej pasek zerwać
[ Dodano: 05 Lut 2008 12:52 ]
A nie wpadła Ci jakaś śrubka na dno obudowy paska rozrządu i dziwnym trafem nie zablokowało koła zębatego wału
[ Dodano: 05 Lut 2008 12:49 ]
W takiej sytuacji powinno prędzej pasek zerwać
[ Dodano: 05 Lut 2008 12:52 ]
A nie wpadła Ci jakaś śrubka na dno obudowy paska rozrządu i dziwnym trafem nie zablokowało koła zębatego wału
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: pn lut 04, 2008 22:54
- Lokalizacja: Cetyń
- Kontakt:
nie nic mi tam nie wpadło ale gdy zdiołem pasek klinowy alternatora to te koło było lużne . możliwe by było że ta śryba mozująca te koło mogła się poluzować?? Niewiem jak tu naprawić fez pod koło zębate na wałe korbowym gdyż jest on z jednej ztrony poszczępiony
,czy nowy klin pomoże ,morze to na klej dać co??
,czy nowy klin pomoże ,morze to na klej dać co??
Trudno stwierdzić nie widząc tego ale z tego co mówisz masz uszkodzoną jedna krawędź tego rowka. O ile jest zachowana współosiowość wału z kołem i nie zmienisz ustawienia koła do wału korbowego to możesz tylko precyzyjnie pod spawać tylko wcześniej wypełnij rowek czymś mniej topliwym. Zetnij delikatnie wystające krawędzie powstałe z uszkodzeń na wale załóż koło zębate bez klina i zobacz czy nie ma za dużego luzu na boki.
Jak Ci się uda to zrobić to po zamontowaniu (nowego!) paska rozrządu pokręcaj delikatnie wałem i patrz przy okazji czy pasek nie zaczyna sie zsuwać z ząbków w przeciwnym razie koło ma bicie. pozostaje jeszcze sprawa zaworów czy któryś jest nie uszkodzony.
[ Dodano: 05 Lut 2008 14:04 ]
Co do ustawienia paska to chyba wiesz jak ustawić. A tak przy okazji gdybyś czasem demontował pompę paliwa to nie zapomnij sobie zrobić znaków przy śrubach będziesz miał mniej kłopotów z ustawieniem chyba że masz przyżąd.
Jak Ci się uda to zrobić to po zamontowaniu (nowego!) paska rozrządu pokręcaj delikatnie wałem i patrz przy okazji czy pasek nie zaczyna sie zsuwać z ząbków w przeciwnym razie koło ma bicie. pozostaje jeszcze sprawa zaworów czy któryś jest nie uszkodzony.
[ Dodano: 05 Lut 2008 14:04 ]
Co do ustawienia paska to chyba wiesz jak ustawić. A tak przy okazji gdybyś czasem demontował pompę paliwa to nie zapomnij sobie zrobić znaków przy śrubach będziesz miał mniej kłopotów z ustawieniem chyba że masz przyżąd.
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: pn lut 04, 2008 22:54
- Lokalizacja: Cetyń
- Kontakt:
oto kilka fotek
koła zębatego paska rozrządu z wału korbowego i wał korbowy
[ Dodano: 05 Lut 2008 22:15 ]
i jak da się to naprawić???
[ Dodano: 06 Lut 2008 12:52 ]
da się to jakoś naprawić
koła zębatego paska rozrządu z wału korbowego i wał korbowy
[ Dodano: 05 Lut 2008 22:15 ]
i jak da się to naprawić???
[ Dodano: 06 Lut 2008 12:52 ]
da się to jakoś naprawić
Ostatnio zmieniony wt lut 05, 2008 23:13 przez jarzynka87, łącznie zmieniany 1 raz.
Z wałem możesz się pomęczyć najlepiej zaproś jakiegoś dobrego spawacza bo to trzeba dość delikatnie a solidnie żeby nie przegrzać uszczelniacza na wale a co do koła zębatego to skombinuj z jakiegoś szrotu, tylko sobie weź na wzór to stare koło żeby się wielkość i ilość zębów zgadzała no i nie zapomnij w jakim jest stanie szczególnie od środka.
A ze zdjęć wynika że mógł być włożony zbyt wąski i za luźny klin i pewnie go porwało.
Pamiętaj, że klin ma dość ciasno siedzieć w rowku wału.
A ze zdjęć wynika że mógł być włożony zbyt wąski i za luźny klin i pewnie go porwało.
Pamiętaj, że klin ma dość ciasno siedzieć w rowku wału.
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: pn lut 04, 2008 22:54
- Lokalizacja: Cetyń
- Kontakt:
- Krystian GTD
- Ma gadane
- Posty: 170
- Rejestracja: sob wrz 08, 2007 21:37
- Lokalizacja: Gdańsk
Moim zdaniem do żadnej kolizji nie doszło. Przerabiałem ten temat w swoim VW 1.9 TD. Jeden milimetr przestawienia koła na wale korbowym daje kilka stopni odchylenia kąta zapłonu. Musisz sprawdzić czy nie ma bicia na kole zębatym. Jeżeli występuje bicie koła to masz odpowiedź - regeneracja wału korbowego, nowe kółko, nowa śruba, odpowiedni moment dokręcenia śruby i klej do gwintów. Ale najlepszym rozwiązaniem jest wymiana wału korbowego. Pozdro
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 150 gości