Problem w czasie pracy silnika 1.8 RP

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

kropaz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: czw sty 25, 2007 10:22
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Problem w czasie pracy silnika 1.8 RP

Post autor: kropaz » ndz lut 03, 2008 22:34

Witam
Jestem szczęśliwym posiadaczem VW golfa MK2 z 1990r w wersji GT
Jest tam zamontowany silnik 1,8 Rp 90KM
Problem polega na tym gdy silnik sie tylko nagrzeje, silnik przerywa i nie idzie jechać, gaśnie przerywa (szczela z tłumika) i gaśnie. Dzisiaj objawy nastąpiły także na zimnym silniku!!!
Dzisiaj podczas jazdy samochodem na trasie (silnik nagrzany) samochód wykazywał takie same objawy jak wyżej opisane i zgasł i nie chciał ponownie podjąć pracy. Po scholowaniu autka do garażu (silnik zimny), silniczek podjął prace.
Przed tym zdarzeniem wymieniłem:
Kostkę w stacyjce odpowiedzialna za zapłon
Przewody wysokiego napięcia
kopułkę i palec rozdzielacza zapłonu
przeczyściłem cały układ wtryskowy
Nie dało to żadnego efektu!!!!
Dzisiaj oddałem cewkę zapłonową do sprawdzenia
Macie jakieś inne podejrzenia co to????
P.S Gdy silnik gaśnie podczas jazdy nie zapalają sie żadne kontrolki, obrotomierz działa!!!
Czekam na wszelkie propozycje
Z zawodu jestem Mechanikiem i pod względem mechanicznym jest oki!!!
Od jutra rozpoczynam sprawdzanie wszystkich przewodów!!!
Ostatnio zmieniony pn lut 04, 2008 21:00 przez kropaz, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images21.fotosik.pl/28/f649346d0807a928.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » ndz lut 03, 2008 22:36

kropaz pisze:Gdy silnik gaśnie podczas jazdy nie zapalają sie żadne kontrolki, obrotomierz działa!!!
zgaśnie i co załączając zapłon kontrolki się nie zapalą ??



kropaz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: czw sty 25, 2007 10:22
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: kropaz » ndz lut 03, 2008 22:38

jak przekrece kluczyk i chce go zapalic to wtedy wszystko sie zapala tylko silnik nie podejmuje pracy


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images21.fotosik.pl/28/f649346d0807a928.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » ndz lut 03, 2008 22:39

według mnie traci sie napięcie na zasilaniu układu zapłonowego tzn ( moze masa nie skuteczna na silniku ??
lub ten sławny czujnik halla w aparacie zapłonowym



kropaz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: czw sty 25, 2007 10:22
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: kropaz » ndz lut 03, 2008 22:40

jak był czujnik halla nie hallo to już by nie zapalił a na zimnym silniku odpalił masa w silniku jest oki bo została wcześniej przeczyszczona


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images21.fotosik.pl/28/f649346d0807a928.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » ndz lut 03, 2008 22:44

jak był czujnik halla nie hallo to już by nie zapalił a na zimnym silniku odpalił
nie do końca jest to prawda

[ Dodano: Nie Lut 03, 2008 21:44 ]
http://www.google.pl/custom?hl=pl&inlan ... .vwgolf.pl



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz lut 03, 2008 22:47

hall odpada skoro obrotek działa przy zapalaniu. Najpewniej cewka, nie było co oddawać do sprawdzenia tylko podmienić na próbę


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

kropaz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: czw sty 25, 2007 10:22
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: kropaz » ndz lut 03, 2008 22:49

TYlko kurcze na zimnym silniku tez sie to dzieje. To jest dość dziwny przypadek gdyz czasami golf pracuje dobrze w cały zakresie temperatur a czasami jak ja to mowie coś mu odbije i poprostu tak mu sie dzieje ze przerywa i nie chce jechac

[ Dodano: 03 Lut 2008 21:53 ]
Jutro bede miał nowa ceweczke wiec zobaczymy jak bedzie silnik pracował

[ Dodano: 03 Lut 2008 21:57 ]
A co myślicie o module zapłonowym bo to tez mi sie wydaje podejrzaneee


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images21.fotosik.pl/28/f649346d0807a928.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz lut 03, 2008 22:57

W ogóle jak nie chodzi to musisz sprawdzić czy jest iskra, to wiele wyjaśni, problem może być z elektryką wtrysku a nie z ukladem zapłonowym


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

kropaz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: czw sty 25, 2007 10:22
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: kropaz » ndz lut 03, 2008 23:04

Aktualnie iskra jest i wtrysk tez działa bo teraz wszystko pracuje jutro jak dostane cewke to sprawdze autko jak wystapia takie objawy ale podejzewam układ elektryczny albo połaczenie komputera z wtryskiwaczem gdyż jak silnik dzisiaj nie chciał odpali to pompy paliwowe dzialały porawnie

[ Dodano: 03 Lut 2008 22:06 ]
Ale obstawim układ zapłonowy gdyz gdy silnik ma objasnione przezemnie objawy, wystepuja strzały w układzie wydechowym czyli nie wydolność układu zapłonowego


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images21.fotosik.pl/28/f649346d0807a928.jpg[/img][/url]

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » ndz lut 03, 2008 23:13

Zdejmij kleme z akumulatora na 15 minut. Jesli wtedy na zimnym silniku bedzie wszystko ok, to znaczy ze prawdopodobnie nawala sonda lambda. Sprawdz sonde miernikiem, jesli bedzie ok, to wtedy czujnik niebieski zostanie do sprawdzenia. Nic poza tymi dwoma elementami nie wplywa na niestabilna prace ukladu paliwowego.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

kropaz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: czw sty 25, 2007 10:22
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: kropaz » ndz lut 03, 2008 23:28

o kurcze dziekuję za objaśnienie usterek zwiazanych z układem paliwowym hmm musze to sprawdzic

[ Dodano: 03 Lut 2008 22:36 ]
a takie male pytanko mam co do tego niebieskiego czujnika do czego on podaje wartosci temperaturowe?? Do komputera ??


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images21.fotosik.pl/28/f649346d0807a928.jpg[/img][/url]

eidos
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 731
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 19:09
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: eidos » ndz lut 03, 2008 23:49

tak niebieski podaje sygnal na ECU, mozesz jeszcze spradzic sobie kody blyskowe, moze na cos Ciebie nakieruja



Awatar użytkownika
Kazimir
Grupa Wielkopolska
Grupa Wielkopolska
Posty: 131
Rejestracja: sob lut 17, 2007 22:24
Lokalizacja: POZNAŃ

Post autor: Kazimir » pn lut 04, 2008 00:05

kropaz, cewkę sprawdzałeś ? :grin:


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images27.fotosik.pl/188/194a0404a4064a2e.jpg[/img][/url]
i LOVE DRIVE :)

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 46 gości